|
|
| YDB1003 | İngilizce - I | 2+0+0 | AKTS:2 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | TARİH BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Zehra KESKİN | | Diğer Öğretim Üyesi | | | Öğretim Dili | İngilizce | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Temel dil becerisini başlangıç seviyesinden orta-öncesi seviyeye kadar kazandırmak. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Temel düzeyde İngilizce gramer yapılarını kullanabilir. | 8 | 1, | | ÖK - 2 : | Dil becerisini temel düzeyde kullanabilir | 8 | 1, | | ÖK - 3 : | Geçmişini ve çevresinde olup biteni CEFR kriterleri doğrultusunda
belirlenmiş, A1 seviyesinde yapı ve kelimeler kullanarak ifade eder.
| 8 | 1, | | ÖK - 4 : | CEFR kriterleri doğrultusunda, A1 seviyesinde, kendisi ve çevresi
hakkındaki kelimeleri ve tamlamaları anlayabilir | | 1, | | ÖK - 5 : | Güncel problemlerle ilgili makaleleri ve raporları okuyabilir. | 8 | 1, | | ÖK - 6 : | Belirli bir konu üzerinde görüş açıklayabilir. | 8 | 1, | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| İngilizce dilbilgisi, okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerileri, günlük dil kullanımı. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Olmak fiili, sahiplik bildiren sıfatlar, sahip olmak/gitmek/yaşamak/hoşlanmak fiilleri, sahiplik
bildiren 's, kişisel bilgiler, sıfatlar, zıt sıfatlar, aile ağacı ve üyeleri. | | | Hafta 2 | Olmak fiili, sahiplik bildiren sıfatlar, sahip olmak/gitmek/yaşamak/hoşlanmak fiilleri, sahiplik
bildiren 's, kişisel bilgiler, sıfatlar, zıt sıfatlar, aile ağacı ve üyeleri. | | | Hafta 3 | Olmak fiili, sahiplik bildiren sıfatlar, sahip olmak/gitmek/yaşamak/hoşlanmak fiilleri, sahiplik
bildiren 's, kişisel bilgiler, sıfatlar, zıt sıfatlar, aile | | | Hafta 4 | Olmak fiili, sahiplik bildiren sıfatlar, sahip olmak/gitmek/yaşamak/hoşlanmak fiilleri, sahiplik
bildiren 's, kişisel bilgiler, sıfatlar, zıt sıfatlar, aile | | | Hafta 5 | Geniş zaman "3. tekil kişi zamiri", soru cümleleri ve olumsuz cümleler, gelmek/çalışmak/kazanmak/gitmek/oynamak fiilleri, meslekler | | | Hafta 6 | Geniş zaman "3. tekil kişi zamiri", soru cümleleri ve olumsuz cümleler, gelmek/çalışmak/kazanmak/gitmek/oynamak fiilleri, meslekler | | | Hafta 7 | Geniş zaman "3. tekil kişi zamiri", soru cümleleri ve olumsuz cümleler, gelmek/çalışmak/kazanmak/gitmek/oynamak fiilleri, meslekler | | | Hafta 8 | Geniş zaman "1. ve 2. tekil ve çoğul şahıs zamirleri", sıklık bildiren zarflar, "pişirmek/yemek/bitirmek/şarkı söylemek/kalmak" fiilleri, boş zaman etkinlikleri | | | Hafta 9 | ARA SINAV | | | Hafta 10 | Geniş zaman "1. ve 2. tekil ve çoğul şahıs zamirleri", sıklık bildiren zarflar, "pişirmek/yemek/bitirmek/şarkı söylemek/kalmak" fiilleri, boş zaman etkinlikleri | | | Hafta 11 | Geniş zaman "1. ve 2. tekil ve çoğul şahıs zamirleri", sıklık bildiren zarflar, "pişirmek/yemek/bitirmek/şarkı söylemek/kalmak" fiilleri, boş zaman etkinlikleri | | | Hafta 12 | Geniş zaman "1. ve 2. tekil ve çoğul şahıs zamirleri", sıklık bildiren zarflar, "pişirmek/yemek/bitirmek/şarkı söylemek/kalmak" fiilleri, boş zaman etkinlikleri | | | Hafta 13 | biraz/birkaç/hiç/birçok, bu/şu/bunlar/şunlar, evdeki eşyalar, sokaktaki nesneler, odalar, iyi ve kötü anlamı veren sıfatlar, zarf+sıfat. | | | Hafta 14 | biraz/birkaç/hiç/birçok, bu/şu/bunlar/şunlar, evdeki eşyalar, sokaktaki nesneler, odalar, iyi ve kötü anlamı veren sıfatlar, zarf+sıfat. | | | Hafta 15 | biraz/birkaç/hiç/birçok, bu/şu/bunlar/şunlar, evdeki eşyalar, sokaktaki nesneler, odalar, iyi ve kötü anlamı veren sıfatlar, zarf+sıfat. | | | Hafta 16 | DÖNEM SONU SINAVI | | | |
| 1 | Soars, L., Soars, J., & Hancock, P. (2019). Headway Elementary: Student?s Book. (5th Edition). Oxford: Oxford University
Press. | | | |
| 1 | Soars, L., Soars, J., & Hancock, P. (2019). Headway Elementary: Online Practice Code. Oxford: Oxford University Press. | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 19/11/2025 | 1 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 7/01/2026 | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | | Arasınav için hazırlık | 1 | 7 | 7 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 7 | 7 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Diğer 1 | 2 | 5 | 10 | | Diğer 2 | 2 | 8 | 16 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 70 |
|