|
|
| TRH1019 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi | 2+0+0 | AKTS:2 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | TARİH BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Uğur ÜÇÜNCÜ | | Diğer Öğretim Üyesi | | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | İnkılap ve benzeri kavramların temel özelliklerini, amaçlarını ve birbirleriyle ilişkilerini anlayabilirler. | 1 - 2 | 1, | | ÖK - 2 : | Dünya savaşı sonunda Osmanlı İmparatorluğu?nun çöküşü ve ülkemizin işgali karşısında Türk milletinin Atatürk?ün önderliğinde başlattığı uyanışın önemini anlayabilirler. | 1 - 2 | 1, | | ÖK - 3 : | Türk inkılabı ve Atatürk ilkelerini yürekten benimseme ve savunma düşüncesini anlayabilirler. | 1 - 2 | 1, | | ÖK - 4 : | Atatürk?ün Türkiye Cumhuriyeti Devleti?ni çağdaş uygarlık düzeyine ulaştırmak için yaptığı siyasal, sosyal, ekonomik, hukuk, eğitim ve kültür alanlarındaki atılımlarının önemini anlayabilir. | 1 - 2 | 1, | | ÖK - 5 : | İlkelerinin anlamı, önemi ve hedeflerini kavrayıp benimseyerek, bu ilkelerin yürekten savunucusu olma bilincine sahip olabilir. | 1 - 2 | 1, | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Derse giriş ve kaynak analizi. | | | Hafta 2 | Türk inkılabının nedenleri ve Osmanlı Devleti?nin yıkılışının iç ve dış sebepleri. | | | Hafta 3 | Birinci Dünya Savaşı?nın nedenleri ve savaşın başlaması, Osmanlı Devleti?nin savaşa katılması, cepheler ve sonuçlar. | | | Hafta 4 | Ulusal Mücadele Dönemi, işgaller karşısında ulusun ve ülkenin durumu, cemiyetler ve faaliyetleri, Mustafa Kemal Paşa?nın İstanbul?a gelişi ve duruma bakışı. | | | Hafta 5 | Mustafa Kemal Paşa?nın Samsun?a çıkışı, Mustafa Kemal Paşa?nın Havza?daki faaliyetleri, Amasya Genelgesi, Erzurum Kongresi ve Önemi. | | | Hafta 6 | Kongreler Dönemi. | | | Hafta 7 | Amasya Görüşmeleri, Sivas?ta komutanlarla yapılan toplantı, Temsil Heyeti?nin Ankara?ya gelişi, Son Osmanlı Mebuslar Meclisi?nin toplanması, Misak-ı Milli. | | | Hafta 8 | TBMM açılışı, yapısı ve özellikleri. | | | Hafta 9 | Ara sınav. | | | Hafta 10 | Milli Mücadele?de cepheler, Mudanya Ateşkes ve Lozan Antlaşmaları. | | | Hafta 11 | Atatürk Dönemi Devrimleri I | | | Hafta 12 | Atatürk Dönemi Devrimleri II | | | Hafta 13 | Atatürk İlkeleri I | | | Hafta 14 | Atatürk İlkeleri II | | | Hafta 15 | Atatürk?ün Hayatı ve Düşünce Sistemi | | | Hafta 16 | Final Sınavı | | | |
| 1 | Nutuk: 1919-1927, Mustafa Kemal Atatürk, Bugünkü dille yay. haz. Zeynep Korkmaz, AKDTYK Atatürk Araştırma Merkezi, Ankara, 2013. | | | 2 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I-II, Durmuş Yalçın, Yaşar Akbıyık vd., AKDTYK Atatürk Araştırma Merkezi, Ankara, 2014. | | | 3 | Kansu, Mazhar Müfit, Erzurum'dan Ölümüne Kadar Atatürk'le Beraber, Türk Tarih Kurumu Basımevi, Ankara, 2009. | | | 4 | Tansel, Selahattin, Mondros'tan Mudanya'ya Kadar, Başbakanlık Basımevi, Ankara, 1973. | | | 5 | Atay, Falih Rıfkı, Çankaya: Atatürk'ün Doğumundan Ölümüne Kadar, Pozitif Yayınları, İstanbul, 2012. | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 28/11/2025 | 1 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 22/01/2026 | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | | Sınıf dışı çalışma | 1 | 14 | 14 | | Arasınav için hazırlık | 5 | 1 | 5 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Ödev | 1 | 5 | 5 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 3 | 6 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 60 |
|