Türkçe | English
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
sbf.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 2300476
SBF
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

HEM3075Hemşirelik Eğitiminde Akran Mentörlüğü2+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüHEMŞİRELİK BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim ÜyesiDoç. Dr. Yeter KURT
Diğer Öğretim ÜyesiDoç. Dr. Merve AYDIN
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, öğrencilerin (mentör), birinci sınıf öğrencileri (menti) ile iletişime geçmesini sağlayarak, birinci sınıf öğrencilerinin üniversiteye ve Hemşirelik mesleğine uyum sürecini kolaylaştırmak ve mentör öğrenci yetiştirmektir.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : mentörlerin temel mentorluk bilgilerini edinmelerini ve bu bilgileri uygulamalarını sağlar.2,10,12,161,3,
ÖK - 2 : mentörlerin, mentinin gelişimine nasıl katkıda bulunacaklarını, onlara nasıl rehberlik edeceklerini ve karşılaştıkları zorluklarla nasıl başa çıkacaklarını öğrenmelerine yardımcı olur2,10,12,161,3,
ÖK - 3 : mentörlerin, mentinin hedeflerine ulaşmalarına nasıl destek olacaklarını ve onlara nasıl motive edici geri bildirimler vereceklerini öğretir.2,10,12,161,3,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Mentörlük Programı ve Çeşitleri, Akran Mentörlüğü ve Hemşirelikte Akran Mentörlüğü ve Hemşirelik Mesleğine Katkıları, Mentörlüğün Aşamaları Mentör- Menti Özellikleri, İletişim Süreci ve Rolleri ve iyi bir mentörün alması gereken konuları (Motivasyon , Eleştirel Düşünme, Liderlik, Özgüven, Kariyer Planlama, Pozitif Psikoloji ve İletişim Becerileri, Kaygı ve Başa Çıkma vb) içermektedir.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Tanışma, dersin tanıtımı
 Hafta 2Mentörlük Programı ve Çeşitleri, Akran Mentörlüğü
 Hafta 3Hemşirelikte Akran Mentörlüğü ve Hemşirelik Mesleğine Katkıları
 Hafta 4Mentörlüğün Aşamaları Mentör- Menti Özellikleri, İletişim Süreci ve Rolleri
 Hafta 5Mentör-Menti Süreci Yönetimi ve Dikkat Edilmesi Gereken Konular
 Hafta 6Liderlik
 Hafta 7Motivasyon
 Hafta 81.Ara Değerlendirme Toplantısı
 Hafta 9Ara sınav
 Hafta 10Kaygı ve Başa Çıkma
 Hafta 11Kariyer Planlama
 Hafta 12İletişim Becerileri
 Hafta 13Stigma ve Zorbalık
 Hafta 142.Ara Değerlendirme Toplantısı
 Hafta 15Eleştirel Düşünme
 Hafta 16Final sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Bakioğlu, A. (2015). Eğitimde mentörlük (3. baskı). Nobel Akademik Yayıncılık.
2Kadılar, R. & Balkan, Ö. (2016). Mentorluk: Birlik ve bilgelik sanatı. Kerasus
3Güğerçin, U. (2018). Mentorluktan ters mentorluğa. Akademisyen Kitabevi.
4Yava, A., & Çiçek, H. S. (2016). Hemşirelik Eğitiminde Yeni Bir Yaklaşım: Akran Koçluğu A
5Kılınç, U., & Alparslan, A. M. (2014). Yükseköğretimde mentörlük: Mentör ve Menti Bakış Açılarını Belirlemeye Yönelik Bir Uygulama. Yükseköğretim Dergisi, 4(2), 91-101
6
 
İlave Kaynak
1New Approach In Nursing Education: Peer Coaching. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 3(1).
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Ödev 14 23.12.2024 2 50
Dönem sonu sınavı 16 17/01/2025 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Sınıf dışı çalışma 3 11 33
Ödev 4 6 24
Dönem sonu sınavı için hazırlık 1 11 11
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü97