|
HEM4040 | İç Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması | 0+10+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | HEM1046-Hemşirelik Esasları - II Mesleki Eğitim veya HEM1018-Hemşirelik Esasları - II derslerinin birinden geçmiş olmalı. | Eğitim Sistemi | Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 10 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Arş. Gör. Aysun AKÇAKAYA CAN | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Sevilay HİNTİSTAN | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | 18 Gün staj | | Dersin Amacı: | İç Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması öğrencilere, kronik hasta bakımı ve tedavisine yönelik teorik bilgi ve yöntemleri alana aktarabilecek ve değerlendirebilecek bilgi ve beceriyi kazandırarak, sağlık ekibinin bir üyesi olarak bağımsız çalışabilme yeteneği kazandırmayı amaçlamaktadır. Ayrıca klinik uygulama sağlık hizmeti anlayışı doğrultusunda nitelikli hemşirelik bakımı sağlamaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | İç hastalıkları hemşireliğinin rolünü, sorumluluklarını, amacını ve önemini kavrayabilir. | 1,4,8,14 | 2,3,4,5, | ÖK - 2 : | İç hastalıkları hemşireliğinin temel ilkeleri, sistemlerin hastalıkları ve hemşirelik
bakımı hakkında bilgi ve beceri kazanır. | 1,8,15,16 | 2,3,4,5, | ÖK - 3 : | İç hastalıkları hemşireliği uzmanlık alanında öğrendiği teorik bilgileri uygulamaya aktarabilir. | 1,8,15,16 | 2,4,5, | ÖK - 4 : | Sağlık sorunu olan bireyin eğitim ihtiyaçlarını saptayabilir ve eğitim materyalleri hazırlayabilir. | 1,8,15,16 | 4,5 | ÖK - 5 : | İç hastalıkları hemşireliği uygulama alanında beklenmeyen durumlarda yeni stratejik planlar ve çözümler geliştirebilir. | 1,8,15,16 | 4,5 | ÖK - 6 : | Sağlıklı/hasta bireye holistik bakım verebilir. | 1,8,15,16 | 4,5 | ÖK - 7 : | İç hastalıkları hemşireliği uygulama alanına yönelik yapılmış kanıta dayalı çalışmaları takip eder, sonuçlarını sağlık bakım ekibi ile paylaşabilir.
| 1,8,15,16 | 4,5 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
İç hastalıkları hemşireliği, kronik sağlık sorunu olan bireyin hemşirelik bakımını planlamayı, uygulamayı ve değerlendirmeyi içerir. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Uygulama alanını tanıma, sağlık bakım ekibi ile tanışma | | Hafta 2 | Dahili sağlık sorunu olan erişkin bireyin belirlenmesi, tanılanması ve değerlendirilmesi | | Hafta 3 | Dahili Klinik Uygulama | | Hafta 4 | Dahili Klinik Uygulama | | Hafta 5 | Dahili Klinik Uygulama | | Hafta 6 | Dahili Klinik Uygulama | | Hafta 7 | Dahili Klinik Uygulama | | Hafta 8 | Dahili Klinik Uygulama | | Hafta 9 | Dahili Klinik Uygulama | | Hafta 10 | Dahili Klinik Uygulama | | Hafta 11 | Dahili Klinik Uygulama | | Hafta 12 | Dahili Klinik Uygulama | | Hafta 13 | Dahili Klinik Uygulama | | Hafta 14 | Dahili Klinik Uygulama | | Hafta 15 | Dahili Klinik Uygulama | | Hafta 16 | Dahili Klinik Uygulama | | |
1 | Akdemir, N, Birol, L. 2005; İç hastalıkları ve hemşirelik bakımı, Sistem Ofset Yayınları, Ankara | | 2 | Karadakovan, A., Et Aslan, F.2010; Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım, 1. Ed. Nobel Tıp Kitabevi, Adana | | 3 | Durna, Z, Akın, S, Özdilli, K. 2009; İç Hastalıkları Hemşireliği Uygulama Rehberi .CiniusYayınları. İstanbul | | |
1 | Smeltzer, SC, Bare, BG. 2004; Burunner and suddarth s textbook of medical-surgicialnursing. Lippincott, Newyork | | 2 | Black, JM, Hawks, JH,2009; Medical Surgical Nursing, 8 Edition, Saunders | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Klinik Uygulama | 1 2 3 4 5 6 7 | 24/02/2024 | 18 gün | 100 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Klinik Uygulama | 10 | 7 | 70 | Ödev | 5 | 5 | 25 | Toplam Çalışma Yükü | | | 95 |
|