|
HEM4044 | Hemşirelikte Öğretim | 4+10+0 | AKTS:11 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | HEM1018-Hemşirelik Esasları - II veya HEM1046-Hemşirelik Esasları - II Mesleki Eğitim derslerinin birinden geçmiş olmalı. | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik ve 10 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Havva ÖZTÜRK | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | 17 Gün staj | | Dersin Amacı: | Eğitim ve öğretim ile ilgili temel kavramlar, ilkeler ve stratejiler, hemşirelik ve öğretim sürecine ilişkin temel bilgiler, eğitimde kullanılan teknoloji, yöntem ve teknikler, uygulamalar arası ilişkiler, değişik hedef gruplarının eğitim gereksinimleri, eğitimi planlama, yürütme ve değerlendirmeye yönelik bilgi, beceri ve tutum kazanmaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Bireylerin gereksinimine göre eğitim hedefi belirleyip eğitimi planlar. | 7,12,16 | 1,3,5 | ÖK - 2 : | Planladığı eğitimi uygun ortam ve zamanda gerçekleştirir. | 7,12,16 | 1,3,5 | ÖK - 3 : | Uygun yöntemle eğitimin başarı düzeyini değerlendirir. | 7,12,16 | 1,3,5 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Öğretimde Temel Kavramlar, Öğretimi Sınırlayan Faktörler, Öğretim Öğeleri, Öğrenme Kuramları, Öğretim İlkeleri, Öğretim stratejileri, Eğitim felsefesi, Eğitim programı geliştirme, Öğretim ve Öğrenme Süreci, Eğitim Teknolojisi, Eğitim Yöntemleri, Öğretimde İletişim, Ölçme ve değerlendirme, Hasta Eğitimi, Sağlık Eğitimi, Hizmet İçi Eğitim ve Oryantasyon Eğitimi, Klinik Öğretim, Akran Yönlendirliği, Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme.
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Dersin Amaçlarının Açıklanması, Ders Programının İncelenmesi, Öğretim Yöntem ve Araçları, Kaynaklar, Dersin Ölçme ve Değerlendirmesi
Dersin Uygulamasının Açıklanması
Öğretimde Temel Kavramlar
Öğrenme
Öğretme
Eğitim
Öğretim
Öğretimi Sınırlayan Faktörler
Öğretim Öğeleri
Öğrenme Kuramları
Öğretim İlkeleri
Öğretim stratejileri
Eğitim felsefesi
Eğitim programı geliştirme
| | Hafta 2 | Öğretim ve Öğrenme Süreci
Öğrenme ve öğretme sürecinin amaçları
Eğitimde hedefler
Öğrenmeyi etkileyen faktörler
Eğitim -Öğretim hazırlık süreci
Eğitim Teknolojisi
Eğitim aracının önemi
Eğitim araçlarının çeşitleri
Eğitim araçlarının kullanımı
Öğretimde İletişim
İletişimin öğeleri
İletişim çeşitleri
İletişim öğrenme ve öğretme ilişkisi
Ölçme ve değerlendirme
| | Hafta 3 | Eğitim Yöntemleri
Anlatma
Soru-cevap
Problem Çözme
Grupla çalışma
Tartışma
Labratuvar
Demostrasyon
Örnek Olay/Vaka Olay
Gösterip- yaptırma
Hizmet İçi Eğitim ve Oryantasyon Eğitimi
Hizmet içi eğitim (HİE) süreci
HİE yöntemleri
Oryantasyon eğitim yöntemleri
Sağlık Eğitimi
Sağlık eğitimi ilkeleri
Sağlık eğitim süreci
Sağlık eğitim konuları | | Hafta 4 | Akran Mentorluğu
Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme
Klinik Öğretim
Klinik öğretimin amacı
Klinik öğretimde ilkeler
Klinik eğitim alan ve eğiticilerinin seçimi
Klinik öğretimde değerlendirme
Hasta Eğitimi
Hasta eğitiminin özellikleri
Hasta eğitimini etkileyen faktörler
Hasta eğitim süreci
Hasta eğitim yöntemleri
Akran Eğitimi
| | Hafta 5 | Fakültede Sağlık Eğitimi Uygulaması
| | Hafta 6 | Fakültede Sağlık Eğitimi Uygulaması
| | Hafta 7 | Fakültede Sağlık Eğitimi Uygulaması | | Hafta 8 | Fakültede Sağlık Eğitimi Uygulaması | | Hafta 9 | I.ara sınav | | Hafta 10 | Fakültede Sağlık Eğitimi Uygulaması | | Hafta 11 | Fakültede Sağlık Eğitimi Uygulaması | | Hafta 12 | İlköğretim Okullarında Sağlık Eğitimi Uygulaması
| | Hafta 13 | İlköğretim Okullarında Sağlık Eğitimi Uygulaması | | Hafta 14 | İlköğretim Okullarında Sağlık Eğitimi Uygulaması | | Hafta 15 | İlköğretim Okullarında Sağlık Eğitimi Uygulaması | | Hafta 16 | Final sınavı | | |
1 | Kardaş Özdemir F., Akgün Şahin Z., Küçük Alemdar D. (2017). Hemşirelikte Klinik Öğretim Stratejileri. Nobel Akademik Yayıncılık. İstanbul. | | 2 | Arslan S., Kuzu Kurban N. (2015). Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. Anı Yayıncılık. Ankara. | | 3 | Hacıalioğlu N. (2019). Hemşirelikte Öğretim Öğrenme ve Eğitim. Nobel tıp kitapevleri, İstanbul. | | 4 | Senemoğlu, N. (2018). Gelişim öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya (25. baskı). Anı Yayıncılık | | |
1 | Esen,C; Oğuz,G; Şen,M; Tavukçu,E; Uzpak,R; Dursun İ. (2020). Edt. Pektekin, Ç; Akın, S. Sağlık Bilimlerinde Eğitim. İstanbul Tıp Kitapevi | | 2 | Ocak, M.A. (Ed.). (2015). Öğretim Tasarımı, 2. Baskı, Ankara, Anı Yayıncılık | | 3 | Atılgan, H. (Ed). (2018).Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, 11. Baskı, Ankara, Anı Yayıncılık. | | 4 | Sönmez, V. (2017). Öğretim İlke ve Yöntemleri, 9. Baskı, Ankara, Anı Yayıncılık. | | 5 | Oermann, M.H. (2015). Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü, Çev. Sümeyye Arslan, Nevin Kuzu Kurban, Ankara, Anı Yayıncılık | | 6 | Gaberson B.K., Oermann M.H., Shellenbarger, T. (2016). Çev. Funda Karataş Özdemir, Zümrüt Akgün Şahin, Hemşirelikte Klinik Öğretim Stratejileri, Nobel Yayıncılık | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 2024 | 1 | 25 | Klinik Uygulama | 12 13 14 15 | 2024 | 40 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 2024 | 1 | 25 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 8 | 7 | 56 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 7 | 56 | Arasınav için hazırlık | 8 | 2 | 16 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 8 | 7 | 56 | Ödev | 8 | 7 | 56 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 8 | 4 | 32 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 4 | 4 | 16 | Toplam Çalışma Yükü | | | 290 |
|