|
HEM3050 | Etkili ve Güzel Konuşma | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Öğretim Görevlisi Kübra YILMAZMADEN MÜLHİM | Diğer Öğretim Üyesi | Öğrt. gör. Osman DEMİRAYAK | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu ders ile öğrencilerin;
düşündüklerini, duyduklarını, gördüklerini, yaşadıklarını, öğrendiklerini, bildiklerini açık, anlaşılır, doğru ve etkili bir biçimde sözlü anlatma beceri ve alışkanlığı kazanmaları;
Türkçeyi konuşma ve yazma kurallarına uygun olarak bilinçli, doğru ve özenli şekilde kullanmaları; hazırlıklı veya hazırlıksız olarak bir kişi veya topluluk karşısında duygu ve düşüncelerini etkili ve anlaşılır biçimde ifade edebilme becerisini geliştirmeleri;iş ve meslek hayatında sözlü olarak kendini rahatça ifade edebilme, topluluk önünde konuşabilme, sunum yapma becerilerini geliştirmeleri;
iş yaşamında karşılaşabilecekleri sorunları konuşarak, çözebilmeleri; yorumlayıp, değerlendirme yapmaları ve sözlü ifade edebilmeleri amaçlanmaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Etkili ve güzel konuşmanın temel ilkelerini ifade edebilir | 12,13 | | ÖK - 2 : | Diksiyon, Fonetik ve Türk dili gramer kurallarının önemini açıklayabilir | 12,13 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Diksiyon sanatının önemi ve ses, dil ve diksiyon, Türkçenin sesleri ve seslerin tanıtımı, ses olayları ve özellikleri, ses organları, solunum, düzgün nefes alıp verme, seslerin düzgün çıkarılması, ses organlarının bakımı ve korunması, nefes ve ses eğitimi, doğru nefes alma çalışmaları, Türkçenin hece yapısı, kelime yapısı, vurgu durumu, ulama; Türkçenin cümle yapısı, söyleyiş, cümle vurgusu, ton, tonlama, durma, duraklama; yazı dili ile konuşma dili arasındaki farklar, doğru ve güzel konuşmanın kişiye ve topluma kazandırdıkları, konuşma kusurları ve bu kusurların giderilme yolları, kitabî dile yakın konuşma tercihi, mahalli konuşmanın terk edilmesinin önemi, Türkçeyi etkili ve güzel kullanma yolları.
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Diksiyon kavramı ve ses | | Hafta 2 | Dil ve diksiyon | | Hafta 3 | Türkçenin sesleri ve seslerin tanıtımı, Türkçedeki ses olayları, ses özellikleri | | Hafta 4 | Ses organları ve sesin oluşumu, solunum, seslerin düzgün çıkarılması, ses organlarının bakımı ve korunması | | Hafta 5 | Türkçenin hece yapısı, Türkçenin kelime yapısı | | Hafta 6 | Vurgu ton ve tonlama | | Hafta 7 | Türkçenin cümle yapısı | | Hafta 8 | Cümle vurgusu, durma , duraklama noktaları, beden dili | | Hafta 9 | ara sınav | | Hafta 10 | Yazı dili ile konuşma dili arasındaki farklar | | Hafta 11 | Güzel konuşmanın kişiye ve topluma kazandırdıkları | | Hafta 12 | Konuşma kusurları | | Hafta 13 | Konuşma kusurlarının giderilme yolları | | Hafta 14 | Türkçeyi güzel konuşma çalışmaları | | Hafta 15 | Türkçeyi güzel konuşma çalışmaları | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | | | | | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 2 | 14 | 28 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 7 | 14 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 100 |
|