|
HEM2050 | Bakım Teknolojisi | 2+0+0 | AKTS:2 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Laboratuar Çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Yeter KURT | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Sağlık alanındaki teknolojik gelişmeleri izlemeye ve hemşirelik bakımında güvenliği, etkinliği kanıtlanmış teknolojik ürünleri kullanmaya yönlendiren bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Sağlık teknolojisine yönelik temel kavramları bilme | 5,16 | 1,3 | ÖK - 2 : | Sağlık bakımında kullanılacak teknolojiyi değerlendirebilme | 5,16 | 1,3 | ÖK - 3 : | Sağlık alanında teknoloji kullanımının etkisini ve önemini açıklayabilme | 5,16 | 1,3 | ÖK - 4 : | Yeni gelişen bakım ürünlerini seçerek uygulamada kullanabilme | 5,16 | 1,3 | ÖK - 5 : | Sağlık bakımı teknolojisine ilişkin hemşirelik rol ve sorumluluklarının önemini kavrayabilme | 5,16 | 1,3 | ÖK - 6 : | Sağlık ve hemşirelik bilişimini tanımlayabilme | 5,16 | 1,3 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Biyo-psikososyal sağlığın korunması, hastalıkların tanılanması, tedavi, bakımı ve rehabilitasyonunu içeren hemşirelik uygulamalarında kullanılan teknolojik ürünlerin özellikleri, kullanımı, korunması ve geliştirilmesi (tasarımı) bilgisi ve uygulamaları.
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Tanışma ve Dersin Tanıtımı | | Hafta 2 | Teknolojik Gelişmelerin Hemşirelik Mesleğine Yansımaları
Teknolojinin Hemşirelik Bakımındaki Yeri
| | Hafta 3 | Hemşirelik ve İnovasyon | | Hafta 4 | Sağlık Bakım Sisteminde Nesnelerin İnterneti (IoT)
Hemşirelikte IoT (Robot hemşireler)
| | Hafta 5 | Sağlık Teknolojileri ve Hemşirelik1
(infüzyon pompaları, Monitörler ) | | Hafta 6 | Sağlık Teknolojileri ve Hemşirelik 2
(EKG cihazı, Elektronik Bilgi sistemleri)
| | Hafta 7 | Hemşirelik Bakımında İnovatif Ürün Örnekleri 1
(Yenidoğan hemşireliğinde inovatif ürünler)
| | Hafta 8 | Hemşirelik Bakımında İnovatif Ürün Örnekleri 2
(Yatağa bağımlı hastaların bireysel hijyenin sağlanmasında inovatif ürünler)
| | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Hemşirelik Bakımında İnovatif Ürün Örnekleri 3 (Güvenli çevreye yönelik inovatif ürünler)
Hemşirelik Bakımında İnovatif Ürün Örnekleri 4 (Harekete yönelik inovatif ürünler)
| | Hafta 11 | Hemşirelik Bakımında İnovatif Ürün Örnekleri 5 (Cerrahi hemşireliğinde inovatif ürünler)
Hemşirelik Bakımında İnovatif Ürün Örnekleri 6 (Hasta eğitimine yönelik inovatif ürünler)
| | Hafta 12 | Hemşirelik Bakımında İnovatif Ürün Örnekleri 7(Boşaltıma yönelik inovatif ürünler)
Hemşirelik Bakımında İnovatif Ürün Örnekleri 8 (Yara bakımında inovatif ürünler)
| | Hafta 13 | Hemşirelik Bakımında İnovatif Ürün Örnekleri 9 (Dolaşıma yönelik inovatif ürünler)
Hemşirelik Bakımında İnovatif Ürün Örnekleri 10 (Solunuma yönelik inovatif ürünler)
| | Hafta 14 | ?Hemşirelik Bakımında İnovatif Ürünler? adlı sergi (poster sunumları) | | Hafta 15 | ?Hemşirelik Bakımında İnovatif Ürünler? adlı sergi (poster sunumları)
Ders Değerlendirmesi
| | Hafta 16 | Dönem sonu sınav | | |
1 | Atabek Aştı, T ve Karadağ, A. 2011; Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri, nobel kitabevi, Adana | | 2 | Potter, P.A ve Perry, A.G. 2009; Fundamentals of Nursing, 7th Edition, Mosby Company, Canada. | | 3 | Ay, F.A. 2011; Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 6 | 12 | Arasınav için hazırlık | 5 | 1 | 5 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 9 | 1 | 9 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 5 | 1 | 5 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 61 |
|