|
HEM1044 | Hemşirelik Esasları - II | 4+0+4 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Laboratuar Çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik ve 4 saat laboratuar | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Şule BIYIK BAYRAM | Diğer Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Şule Bıyık Bayram
Doç. Dr. Aysel Özsaban
Doç. Dr. Yeter Kurt
Dr. Öğr. Üyesi Aysun Bayram
| Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Her bir öğrenci;
1. Yaşam Aktivitelerine Dayalı Hemşirelik Modeli?ni bilir ve hemşirelik süreci ile ilişkisini kavrar.
2. Vücut Sıcaklığının Kontrolü, Solunum, Beslenme, Boşaltım, Çalışma ve Eğlenme, Uyku ve Dinlenme, Cinselliği İfade Etme, Ölüm Aktiviteleri, Oral ve Parenteral İlaç Uygulamaları kapsamında yer alan hemşirelik becerilerini bilir, uygular ve mesleki uygulamalarında kullanır.
|
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | " Vücut Sıcaklığının Kontrolü Aktivitesi" kapsamında yer alan hemşirelik becerilerini bilir, uygular ve mesleki uygulamalarında kullanır. | 4,5,6,15 | 1,4, | ÖK - 2 : | "Solunum Aktivitesi" kapsamında yer alan hemşirelik becerilerini bilir, uygular ve mesleki uygulamalarında kullanır. | 4,5,6,15 | 1,4, | ÖK - 3 : | "Beslenme Aktivitesi" kapsamında yer alan hemşirelik becerilerini bilir, uygular ve mesleki uygulamalarında kullanır. | 4,5,6,15 | 1,4, | ÖK - 4 : | "Boşaltım Aktivitesi" kapsamında yer alan hemşirelik becerilerini bilir, uygular ve mesleki uygulamalarında kullanır. | 4,5,6,15 | 1,4, | ÖK - 5 : | "İlaç Yönetimi ve Uygulamaları 1" kapsamında yer alan hemşirelik becerilerini bilir, uygular ve mesleki uygulamalarında kullanır. | 4,5,6,15 | 1,4, | ÖK - 6 : | "İlaç Yönetimi ve Uygulamaları 2-Parenteral İlaç Uygulamaları" kapsamında yer alan hemşirelik becerilerini bilir, uygular ve mesleki uygulamalarında kullanır. | 4,5,6,15 | 1,4, | ÖK - 7 : | "Çalışma ve Eğlenme Aktivitesi , Cinselliği İfade Etme Aktivitesi, Ölüm" kapsamında yer alan hemşirelik becerilerini bilir, uygular ve mesleki uygulamalarında kullanır. | 4,5,6,15 | 1,4, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu ders, hemşireliğin tarihi, birey, aile ve toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesinde hemşireliğin önemini, rol ve işlevlerini, hemşireliğinin temel ilke, kavram ve değerlerini, hemşirelik süreci ile hemşirelik mesleğinin temel becerilerini kapsamaktadır. Ayrıca, temel mesleki becerilerin laboratuvar ortamında öğretilmesi, geliştirilmesi ve uygulanmasını içermektedir. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Vücut Sıcaklığının Kontrolü Aktivitesi | | Hafta 2 | Vücut Sıcaklığının Kontrolü Aktivitesi laboratuar uygulaması | | Hafta 3 | Solunum Aktivitesi | | Hafta 4 | Solunum Aktivitesi laboratuar uygulaması | | Hafta 5 | Beslenme Aktivitesi | | Hafta 6 | Beslenme Aktivitesi laboratuar uygulaması | | Hafta 7 | Boşaltım Aktivitesi | | Hafta 8 | Boşaltım Aktivitesi laboratuar uygulaması | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | İlaç Yönetimi ve Uygulamaları | | Hafta 11 | İlaç Yönetimi ve Uygulamaları laboratuar uygulaması
Sanal simülasyon uygulaması | | Hafta 12 | İlaç Yönetimi ve Uygulamaları
Parenteral İlaç Uygulamaları
Sanal simülasyon uygulaması | | Hafta 13 | İlaç Yönetimi ve Uygulamaları
Parenteral İlaç Uygulamaları laboratuar uygulaması
OSCE sınavı | | Hafta 14 | Çalışma ve Eğlenme Aktivitesi, Cinselliği İfade Etme Aktivitesi, Ölüm | | Hafta 15 | Dersin değerlendirilmesi, özetlenmesi | | Hafta 16 | final sınavı | | |
1 | Potter PA, Perry AG. Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri. Atabek Aştı T, Karadağ A (Çev), 1. Baskı.Adana, Nobel Kitabevi;2011 | | 2 | Aştı Atabek, T., & Karadağ, A. (2016). Hemşirelik esasları, hemşirelik bilim ve sanatı İstanbul: Akademi Yayınları, 834-840. | | 3 | DeLaune SC, Lander PK.Fundamentals of Nursing Standards and Practice. Third Edition.Canada: Thomson Delmar Learning;2006 | | 4 | Craven, R. F., Hirnle, C. J., Sharon, J., Uysal, N., & Çakırcalı, E. (2015). Hemşirelik esasları: insan sağlığı ve fonksiyonları: Palme Yayıncılık. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9. | 21.04.2024 | 60 | 30 | Laboratuar sınavı | 15 | 1.06.2024 | 60 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 8.06.2024 | 60 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 8 | 8 | 64 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 16 | 16 | Laboratuar çalışması | 8 | 8 | 64 | Arasınav için hazırlık | 13 | 1 | 13 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Kısa sınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 15 | 1 | 15 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 175 |
|