|
HEM4039 | Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması | 0+10+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | HEM1046-Hemşirelik Esasları - II Mesleki Eğitim veya HEM1018-Hemşirelik Esasları - II derslerinin birinden geçmiş olmalı. | Eğitim Sistemi | Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 10 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Bahar CANDAŞ ALTINBAŞ | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Dilek ÇİLİNGİR, Arş. Gör. Dr. Gül Çakır Özmen | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | 10 Gün staj | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, cerrahi hastaların preoperatif, intraoperatif ve postoperatif dönemlerde gereksinim duyduğu hemşirelik bakımını planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerini kazandırmaktır. Öğrencilerin cerrahi sürecin tüm aşamalarında hasta güvenliğini sağlamaları, komplikasyon risklerini yönetmeleri ve hasta ve ailesini bakım sürecine dahil edebilmeleri hedeflenmektedir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Öğrenci, cerrahi hastanın bakım gereksinimlerini preoperatif, intraoperatif ve postoperatif dönemlerde değerlendirebilir. | 6,8,12,13 | 4, | ÖK - 2 : | Cerrahi hastalar için bireyselleştirilmiş bakım planı oluşturabilir, bu planı etkin bir şekilde uygulayabilir ve gerekli müdahaleleri yapabilir. | 6,8,12,13 | 4, | ÖK - 3 : | Cerrahi sürecin tüm aşamalarında hasta güvenliğini sağlamak için gerekli önlemleri alabilir ve komplikasyonları önlemeye yönelik stratejiler geliştirebilir. | 6,8,12,13 | 4, | ÖK - 4 : | Cerrahi komplikasyonları tanıyabilir, önleyici ve acil müdahaleleri gerçekleştirebilir. | 6,8,12,13 | 4, | ÖK - 5 : | Cerrahi ekibiyle etkili bir iletişim kurarak multidisipliner bir yaklaşımı benimseyebilir ve ekip içinde uyumlu çalışabilir. | 6,8,12,13 | 4, | ÖK - 6 : | Cerrahi süreçle ilgili hasta ve aileyi bilgilendirebilir, bakım sürecine etkin katılımı sağlayabilir ve taburculuk sonrası bakım gereksinimleri konusunda rehberlik yapabilir. | 6,8,12,13 | 4, | ÖK - 7 : | Cerrahi hemşireliğinde etik ilkeleri, yasal sorumlulukları ve mesleki değerleri uygulayabilir. | 6,8,12,13 | 4, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Cerrahi Hastalıkları Hemşireliğine temel oluşturacak klinik uygulamaları kapsar.
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Klinik Uygulama | | Hafta 2 | Klinik Uygulama | | Hafta 3 | Klinik Uygulama | | Hafta 4 | Klinik Uygulama | | Hafta 5 | Klinik Uygulama | | Hafta 6 | Klinik Uygulama | | Hafta 7 | Klinik Uygulama | | Hafta 8 | Klinik Uygulama | | Hafta 9 | Ara Sınav Haftası | | Hafta 10 | Klinik Uygulama | | Hafta 11 | Klinik Uygulama | | Hafta 12 | Klinik Uygulama | | Hafta 13 | Klinik Uygulama | | Hafta 14 | Klinik Uygulama | | Hafta 15 | Klinik Uygulama | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınav Haftası | | |
1 | Erdil, F., Elbaş Özhan N. (2012). Cerrahi Hastalıklar Hemşireliği. 6. Baskı, Aydoğdu Ofset Matbaacılık, Ankara
| | 2 | Karadakova A., Eti Aslan F. (2014). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım3. Baskı, Akademisyen Kitapevi, Ankara
| | 3 | Çelik S., Taşdemir N. (2018). Güncel Yöntemlerle Cerrahi Hastalıklarda Bakım, 1. Baskı, Antalya | | |
1 | Rothrock, J.C. (2022). Alexander's care of the patient in surgery-E-Book. Elsevier Health Sciences.
| | 2 | Harding, M. M., Kwong, J., Roberts, D., Hagler, D., & Reinisch, C. (2020). Lewis's Medical-Surgical Nursing.
| | 3 | Potter, P. A., Perry, A. G., Stockert, P. A., & Hall, A. (2021). Fundamentals of nursing-e-book. Elsevier Health Sciences. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Klinik Uygulama | 14 | 7/01/2025 | 14 hafta | 100 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Klinik Uygulama | 8 | 14 | 112 | Ödev | 5 | 14 | 70 | Toplam Çalışma Yükü | | | 182 |
|