|
HEM3057 | Hemşirelikte Simülasyon Uygulamaları | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Yeter KURT | Diğer Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Ebru TURHAL | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Simülasyona dayalı eğitim, sağlık profesyonellerini hasta ve sistem sonuçlarını iyileştirerek eleştirel düşünmeye hazırlar, simülasyonu planlayabilme, uygulayabilme ve değerlendirebilme bilgi ve becerisini kazandırma
|
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Simülasyonun tanımı ve tarihçesi, simülasyon sınıflandırmaları ve simülasyon tiplerini bilir | 13 | 1, | ÖK - 2 : | Hemşirelik eğitiminde simülasyon kullanımı, avantaj ve dezavantajlarını bilir, Simülasyon uygulamasının aşamaları, INACSL Simülasyon en iyi uygulama standartlarını bilir | 13 | 1, | ÖK - 3 : | Hemşirelik sürecinde klinik karar vermeyi bilir ve uygular (Senaryo 1) | 13 | 1,3, | ÖK - 4 : | Sağlığı Değerlendirmeyi bilir ve uygular (Senaryo 2) | 13 | 1,3, | ÖK - 5 : | Akut Solunum Yetmezliği bilir ve uygular (Senaryo 3) | 13 | 1,3, | ÖK - 6 : | Cerrahi İşlem Sonrası Postoperatif Bakım bilir ve uygular (Senaryo 4) | 13 | 1,3, | ÖK - 7 : | Resusitasyonu bilir ve uygular (Senaryo 5) | 13 | 1,3, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Simülasyona dayalı eğitim ve senaryolar ile öğrencileri eleştirel düşünmeye hazırlar, hasta bakımını planlayabilme, uygulayabilme ve değerlendirebilme bilgi ve becerisini kazandırılmasını sağlar.
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Tanışma, dersin tanıtımı | | Hafta 2 | Simülasyonun tanımı ve tarihçesi, simülasyon sınıflandırmaları ve simülasyon tipleri | | Hafta 3 | Simülasyon kullanımının avantajları ve dezavantajları | | Hafta 4 | Hemşirelik eğitiminde simülasyon kullanımı | | Hafta 5 | Simülasyon uygulamasının aşamaları, INACSL Simülasyon | | Hafta 6 | Hemşirelik sürecinde klinik karar verme | | Hafta 7 | Örnek simülasyon uygulaması | | Hafta 8 | Simülasyon senaryolarına hazırlık 1- Grup çalışmaları | | Hafta 9 | ARA SINAV HAFTASI | | Hafta 10 | Simülasyon senaryolarına hazırlık 2- Grup çalışmaları | | Hafta 11 | Senaryo 1 (Sağlığı Değerlendirme) | | Hafta 12 | Senaryo 2 (Akut Solunum Yetmezliği) | | Hafta 13 | Senaryo 3 (Cerrahi İşlem Sonrası Postoperatif Bakım) | | Hafta 14 | Senaryo 4 (Resusitasyon) | | Hafta 15 | Dersin değerlendirilmesi | | Hafta 16 | FİNAL SINAVLARI HAFTASI | | |
1 | Karabacak, Ü., Uğur, E. (2019). Sağlık bilimlerinde simülasyon: Kavramdan uygulamaya. (1. Basım). Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. Yardımcı Kitap | | 2 | Gaberson KB, Oermann MH, Shellenbarger T. (2016). Hemşirelikte klinik öğretim stratejileri. (4.Basım)., Çev. Ed. F.K. Özdemir, Z.A. Şahin, D.K. Alemdar, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. | | 3 | Oermann, MH. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. (1.Basım). Çev Ed. S. Arslan, N. Kuzu Kurban, Anı Yayıncılık, Ankara. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 22.11.2024 | 1 | 40 | Dönem sonu sınavı | 16 | 3.01.2025 | 1 | 60 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Laboratuar çalışması | 2 | 8 | 16 | Arasınav için hazırlık | 2 | 4 | 8 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 2 | 4 | 8 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 5 | 10 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 100 |
|