|
HEM3043 | Bilimsel Okuryazarlık | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Bahittin KAHVECİ | Diğer Öğretim Üyesi | Prof.Dr.Bahittin KAHVECİ | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bilimsel okuryazarlığın tanımını kavratmak. Bilgiye erişmede yeni yaklaşımları bildirmek. Bilimin doğası ve eğitimdeki önemini kavratmak. Elde edilen bilgiyi değerlendirme becerisi kazandırmak. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Bilimsel okuryazarlığı tanımlayabilir | 10,13,14,16 | 1 | ÖK - 2 : | Bilimin önemini kavrar | 10,13,14,16 | 1 | ÖK - 3 : | Bilimsel okuryazar olmayı hedefler | 10,13,14,16 | 1 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bilimsel okuryazarlığın tanımı. Bilgiye erişmede yeni yaklaşımlar. Bilimin doğası ve önemi. Elde edilen bilginin kullanılması. Bilgiye erişim araçları. Kütüphanelerin kullanılması. Bilgisayarla tarama ile ilgili kavram ve teknikler.Web of Science araştırma için kullanılması. Uygun bilginin bulunması ve kullanılması. Bilginin iletilmesi. Bilimsel okuryazar uygulamaları.Bilimsel okuryazar olmanın önemi. Bilim dünyasına katkı sağlamanın yolları. Bilimsel okuryazar ve akademisyen ilişkisi. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Bilimsel okuryazarlığın tanımı | | Hafta 2 | Bilgiye erişmede yeni yaklaşımlar | | Hafta 3 | Bilimin doğası ve önemi | | Hafta 4 | Bilgi kaynaklarının özellikleri | | Hafta 5 | Kütüphane | | Hafta 6 | Bilgiye erişim araçları | | Hafta 7 | Bilgisayarla bilgi tarama | | Hafta 8 | Web of science kullanılması | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Uygun bilginin bulunması ve değerlendirilmesi | | Hafta 11 | Bilginin iletilmesi | | Hafta 12 | Bilimsel okuryazar uygulamaları | | Hafta 13 | Bilimsel okuryazar olmanın faydaları | | Hafta 14 | Bilim dünyasına katkı sağlamanın yolları | | Hafta 15 | Bilimsel okuryazar ve akademisyen ilşkisi | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Kemal İnal (2029),Dijital Çağda Okuryazarlık, Toz Yayınları. | | 2 | Roz Townsend, (1996), Okuma Zenginliği, Sistem Yayıncılık. | | |
1 | Gürdal, O.(2000). Yaşam Boyu Öğrenme Etkinliği. | | 2 | Zümrü Bıyıklıoğlu (2019), Bilinmeze Merakın Anatomisi, , Destek Yayınları. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 23.11.2021 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 14.01.2022 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 12 | 24 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 2 | 4 | Arasınav için hazırlık | 2 | 6 | 12 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 2 | 10 | 20 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 7 | 14 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 2 | 8 | 16 | Diğer 2 | 2 | 8 | 16 | Toplam Çalışma Yükü | | | 108 |
|