|
HEM2071 | Hemşirelikte Lider Yetiştirme | 2+0+0 | AKTS:2 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Kadriye ÖZKOL KILINÇ | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerin liderlik özellikleri ve becerilerinin farkına varıp bu konuda kendilerini geliştirerek birer lider hemşire olarak yetişmelerini sağlamaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Liderlik biliminin temel ilke, kavram, kuram ve süreçlerini hemşireliğe uyarlar.
| 2,9,10,14 | 1,3,5, | ÖK - 2 : | Liderlik becerilerini geliştirmede kendini değerlendirir. | 2,9,10,14 | 1,3,5, | ÖK - 3 : | Hemşirelikte güç oluşturan unsurları tanımlar. | 2,9,10,14 | 1,3,5, | ÖK - 4 : | Hemşirelik mesleğini motive eden faktörleri değerlendirir. | 2,9,10,14 | 1,3,5, | ÖK - 5 : | Zaman kaybına yol açan faktörleri fark eder. | 2,9,10,14 | 1,3,5, | ÖK - 6 : | Takım çalışmasını başarılı bir şekilde sürdürür.
| 2,9,10,14 | 1,3,5, | ÖK - 7 : | Kendi sözlü ve sözsüz iletişim becerilerinin farkına varır. | 2,9,10,14 | 1,3,5, | ÖK - 8 : | Hemşirelik hizmetlerinde değişim gereksinimlerini belirleyip değişim sürecini başlatır. | 2,9,10,14 | 1,3,5, | ÖK - 9 : | Kariyer seçeneklerini ve kariyer planlamasına katkı sağlayacak faaliyetleri keşfeder. | 2,9,10,14 | 1,3,5, | ÖK - 10 : | Hemşirelikte liderliğin öneminin farkına vararak hemşire liderleri tanır. | 2,9,10,14 | 1,3,5, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Liderlik İle İlgili Temel Kavramlar, Etkili Liderin Özellikleri, Liderlik Kuramları, Yeni Liderlik Yaklaşımları ve Liderlik Türleri, Liderlikte Güç ve Güçlendirme, Motivasyon, Zaman Yönetimi, Takım Yönetimi, Etkili İletişim ve Beden Dili, Değişimin Yönetimi, Kariyer Geliştirme, Hemşirelikte Liderlik, Hemşire Liderler, Hemşirelikte Liderlik Etkinliği
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Tanışma, Dersin Tanıtımı | | Hafta 2 | Liderlik İle İlgili Temel Kavramlar
Etkili Liderin Özellikleri
| | Hafta 3 | Liderlik Kuramları
Yeni Liderlik Yaklaşımları ve Liderlik Türleri
| | Hafta 4 | Liderlikte Güç ve Güçlendirme | | Hafta 5 | Motivasyon | | Hafta 6 | Zaman Yönetimi | | Hafta 7 | Takım Yönetimi | | Hafta 8 | Etkili İletişim ve Beden Dili | | Hafta 9 | Ara sınav
| | Hafta 10 | Değişimin Yönetimi | | Hafta 11 | Kariyer Geliştirme | | Hafta 12 | Hemşirelikte Liderlik | | Hafta 13 | Hemşire Liderler | | Hafta 14 | Hemşire Liderler | | Hafta 15 | Hemşirelikte Liderlik Etkinliği | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı
| | |
1 | Yiğit R (2018). Hemşirelikte Liderlik. Çukurova Nobel Tıp Kitapevi, Adana. | | |
1 | Marquis LB, Huston CJ (2018).Leadership Roles and Management Functions in Nursing: Theory and Application. Hemşirelikte Liderlik Rolleri ve Yönetim İşlevleri Teori ve Uygulama. 8th ed. Çeviren Bahçecik AN, Öztürk H, Nobel Tıp Kitapevleri. İstanbul. | | 2 | Daly J, Speedy S, Jackson D (2020). Leadership & Nursing Contemporary Perspectives. Liderlik & Hemşirelik Çağdaş Yaklaşımlar. 2nd Ed. Çeviren Gürsoy E, Ankara Nobel Tıp Kitapevleri, Ankara. | | 3 | Korkmazyürek Y (2021). Liderlik ve Motivasyon Teorileri. Birinci baskı. Hiperyayın, İstanbul. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 2024 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 2025 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 3.9 | 1 | 3.9 | Arasınav için hazırlık | 7.5 | 1 | 7.5 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 8.65 | 1 | 8.65 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 50.05 |
|