|
HEM2051 | Fiziksel Muayene | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Laboratuar Çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Aysel ÖZSABAN | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Sağlıklı/ hasta bireyi bireysel ve bütüncül değerlendirme, normal/anormal bulguları ayırt etme, fiziksel muayene bilgi ve becerisi kazandırmaktır.
|
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Fiziksel muayenenin sağlık tanılamasındaki yeri ve önemini kavrar.
| 1,4,12,13 | 1, | ÖK - 2 : | Fiziksel muayene tekniklerini bilir. | 1,4,12,13 | 1, | ÖK - 3 : | Vücut sistemlerine özgü fiziksel muayene adımlarını bilir. | 1,4,12,13 | 1, | ÖK - 4 : | Baştan ayağa fiziksel muayene becerilerini öğrenir. | 1,4,12,13 | 3, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
-Fiziksel muayeneye giriş
-Hemşirelik Süreci (tanılama türleri, tanılama yöntemleri, öykü alma, fiziksel değerlendirme, veri türleri, verilerin organizasyonu, geçerliği, kaydedilmesi vb.)
-Öykü alma ve Fiziksel Muayene (Fiziksel muayenenin amacı, Fiziksel muayene ortamı, Muayene yöntemleri)
-Fiziksel muayene araçları, pozisyonlar
-Fiziksel tanılamada görüşme becerileri
-Genel durum tanılaması
-Yaşam bulguları, ağrı tanılaması
-Mental ve psikososyal durumun tanılanması
-Baş, boyun, burun ve ağız tanılaması
-Göz ve kulak tanılaması
-Deri, saç ve tırnakların tanılanması
-Toraks ve akciğerlerin tanılanması
-Kalp damarlarının tanılanması
-Periferal damarların tanılanması
-Batın ve gastro intestinal tanılama
-Genito-üriner organların (kadın, erkek) tanılanması
-Anüs, rektum ve prostatın tanılanması
-Kas-iskelet sisteminin tanılanması
-Sinir sisteminin tanılanması
-Baştan Ayağa Fiziksel Muayene |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | -Fiziksel muayeneye giriş
-Hemşirelik Süreci (tanılama türleri, tanılama yöntemleri, öykü alma, fiziksel değerlendirme, veri türleri, verilerin organizasyonu, geçerliği, kaydedilmesi vb.)
| | Hafta 2 | Öykü alma
-Fiziksel Muayene
-Fiziksel muayenenin amacı
- Fiziksel muayene, ortamı
-Muayene yöntemleri
| | Hafta 3 | -Fiziksel muayene araçları, pozisyonlar
-Fiziksel tanılamada görüşme becerileri
| | Hafta 4 | Genel durum tanılaması
-Yaşam bulguları, ağrı tanılaması
-Mental ve psikososyal durumun tanılanması
| | Hafta 5 | -Baş, boyun, burun ve ağız ve boğaz tanılaması | | Hafta 6 | -Göz ve kulak tanılaması | | Hafta 7 | -Deri, saç ve tırnakların tanılanması | | Hafta 8 | -Toraks ve akciğerlerin tanılanması | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | -Kalp damarlarının tanılanması
-Periferal damarların tanılanması
| | Hafta 11 | -Batın ve gastro intestinal tanılama | | Hafta 12 | -Genito-üriner organların (kadın, erkek) tanılanması
-Anüs, rektum ve prostatın tanılanması
| | Hafta 13 | -Kas-iskelet sisteminin tanılanması | | Hafta 14 | -Sinir sisteminin tanılanması | | Hafta 15 | -Baştan Ayağa Fiziksel Muayene | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Görgülü, R.S. 2014. Hemşireler için Fiziksel Muayene Yöntemleri. İstanbul Tıp Kitabevi. | | |
1 | Janet, W., Kelly, J. 2010. Health Assessment in Nursing. Wolters Kluwer Health Lippincott Williams&Wilkins. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 1 | 19.11.2024 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 1 | 14.01.2025 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 12 | 60 | Arasınav için hazırlık | 5 | 1 | 5 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 7 | 1 | 7 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 102 |
|