|
HEM2027 | Sağlığı Koruma ve Geliştirme | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Leyla ADIGÜZEL | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Sağlık ve sağlığın korunması ile geliştirilmesi üzerine temel kavramları öğrenen bireye, aile ve toplum sağlığının geliştirilmesi için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak. Birey, aile, toplum sağlığı koruma ve geliştirme kavramı ve etkileyen faktörleri, davranışa özgü sağlığı koruma ve geliştirme modelleri ve çözüm stratejilerini bilen öğrenciler yetiştirmek. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Toplum sağlığının sürdürülmesinde bireyin sağlık eğitimi ve danışmanlık gereksinimini karşılar. | 7,12,16,17 | 1, | ÖK - 2 : | Temel iletişim becerilerini kazanarak birey, aile, toplum ve sağlık ekibi üyeleri ile etkili iletişim kurar | 7,12,16,17 | 1, | ÖK - 3 : | Yaşam boyu öğrenmeyi amaç edinir. | 7,12,16,17 | 1, | ÖK - 4 : | Hemşirelik bakım uygulamalarında bireyin kültürel özelliklerini dikkate alır. | 7,12,16,17 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu derste öğrencilere, sağlığı geliştirme konusunda temel kavramlar öğretilir. Sağlık ve hastalık, sağlık riskleri, genel ve kişisel hijyen, sağlıklı beslenme, fiziksel aktivite ve sağlığı geliştirme, ruh sağlığının geliştirilmesi ve stres yönetimi, sigara alkol ve madde bağımlılığı, çevre sağlığı gibi konuların da işleneceği derslerde, sağlıklı ve güvenli çevrenin oluşturulması için tüm etkenler incelenir. Öğrencilere, kendilerinin ve toplumdaki bireylerin sağlığını korumaları ve geliştirmeleri için faydalı bilgiler öğretilir.
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş dersi | | Hafta 2 | Toplum Temelli Sağlığı Koruma Ve Geliştirme | | Hafta 3 | Sağlığı Koruma Ve Geliştirmeye Yönelik Politikalar | | Hafta 4 | Sağlık Eğitiminin Sağlığı Koruma Ve Geliştirmedeki Önemi | | Hafta 5 | Aile Temelli Eğitimin Sağlığı Koruma Ve Geliştirmedeki Önemi | | Hafta 6 | Sağlık Okuryazarlığının Sağlığı Koruma Ve Geliştirmedeki Önemi | | Hafta 7 | Kültürün Sağlığı Koruma Ve Geliştirmedeki Önemi | | Hafta 8 | Çevrenin Sağlığı Koruma Ve Geliştirmedeki Önemi
Erken Tanının Sağlığı Koruma Ve Geliştirmedeki Önemi | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Stresin Sağlığı Koruma Ve Geliştirmedeki Önemi | | Hafta 11 | Egzersizin Sağlığı Koruma Ve Geliştirmedeki Önemi | | Hafta 12 | Beslenmenin Sağlığı Koruma Ve Geliştirmedeki Önemi | | Hafta 13 | Uykunun Sağlığı Koruma Ve Geliştirmedeki Önemi | | Hafta 14 | TAT Ve Sağlığı Koruma Ve Geliştirmedeki Önemi | | Hafta 15 | Sağlığı Koruma Ve Geliştirmede Hemşirelik Modelleri | | Hafta 16 | Final sınavı | | |
1 | Demirbağ BC. 2016 Sağlığı Koruma Ve Geliştirme, Göktuğ yayıncılık, Ankara | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9. | 22/11/2024 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 09/01/2025 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | | | |
|