Türkçe | English
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
sbf.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 2300476
SBF
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

HEM2027Sağlığı Koruma ve Geliştirme2+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüHEMŞİRELİK BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim ÜyesiDr. Öğr. Üyesi Leyla ADIGÜZEL
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Sağlık ve sağlığın korunması ile geliştirilmesi üzerine temel kavramları öğrenen bireye, aile ve toplum sağlığının geliştirilmesi için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak. Birey, aile, toplum sağlığı koruma ve geliştirme kavramı ve etkileyen faktörleri, davranışa özgü sağlığı koruma ve geliştirme modelleri ve çözüm stratejilerini bilen öğrenciler yetiştirmek.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Toplum sağlığının sürdürülmesinde bireyin sağlık eğitimi ve danışmanlık gereksinimini karşılar.7,12,16,171,
ÖK - 2 : Temel iletişim becerilerini kazanarak birey, aile, toplum ve sağlık ekibi üyeleri ile etkili iletişim kurar7,12,16,171,
ÖK - 3 : Yaşam boyu öğrenmeyi amaç edinir.7,12,16,171,
ÖK - 4 : Hemşirelik bakım uygulamalarında bireyin kültürel özelliklerini dikkate alır.7,12,16,171,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Bu derste öğrencilere, sağlığı geliştirme konusunda temel kavramlar öğretilir. Sağlık ve hastalık, sağlık riskleri, genel ve kişisel hijyen, sağlıklı beslenme, fiziksel aktivite ve sağlığı geliştirme, ruh sağlığının geliştirilmesi ve stres yönetimi, sigara alkol ve madde bağımlılığı, çevre sağlığı gibi konuların da işleneceği derslerde, sağlıklı ve güvenli çevrenin oluşturulması için tüm etkenler incelenir. Öğrencilere, kendilerinin ve toplumdaki bireylerin sağlığını korumaları ve geliştirmeleri için faydalı bilgiler öğretilir.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Giriş dersi
 Hafta 2Toplum Temelli Sağlığı Koruma Ve Geliştirme
 Hafta 3Sağlığı Koruma Ve Geliştirmeye Yönelik Politikalar
 Hafta 4Sağlık Eğitiminin Sağlığı Koruma Ve Geliştirmedeki Önemi
 Hafta 5Aile Temelli Eğitimin Sağlığı Koruma Ve Geliştirmedeki Önemi
 Hafta 6Sağlık Okuryazarlığının Sağlığı Koruma Ve Geliştirmedeki Önemi
 Hafta 7Kültürün Sağlığı Koruma Ve Geliştirmedeki Önemi
 Hafta 8Çevrenin Sağlığı Koruma Ve Geliştirmedeki Önemi Erken Tanının Sağlığı Koruma Ve Geliştirmedeki Önemi
 Hafta 9Ara sınav
 Hafta 10Stresin Sağlığı Koruma Ve Geliştirmedeki Önemi
 Hafta 11Egzersizin Sağlığı Koruma Ve Geliştirmedeki Önemi
 Hafta 12Beslenmenin Sağlığı Koruma Ve Geliştirmedeki Önemi
 Hafta 13Uykunun Sağlığı Koruma Ve Geliştirmedeki Önemi
 Hafta 14TAT Ve Sağlığı Koruma Ve Geliştirmedeki Önemi
 Hafta 15Sağlığı Koruma Ve Geliştirmede Hemşirelik Modelleri
 Hafta 16Final sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Demirbağ BC. 2016 Sağlığı Koruma Ve Geliştirme, Göktuğ yayıncılık, Ankara
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9. 22/11/2024 1 50
Dönem sonu sınavı 16 09/01/2025 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı