|
HEM1053 | Beslenme | 2+0+0 | AKTS:2 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Nazlı Nur ASLAN ÇİN | Diğer Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Nazlı Nur ASLAN ÇİN | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Yeterli ve dengeli beslenmenin önemini anlamak, beslenme ve sağlık arasındaki ilişkiyi kavrayarak hastalıkların tanı ve tedavisinde beslenmenin etkisi konusunda farkındalık kazandırmaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Yeterli ve dengeli beslenmeyi tanımlar | 7,15,16 | 1 | ÖK - 2 : | Besin öğelerini sayar ve besinlerin enerji değerini tanımlar | 7,15,16 | 1 | ÖK - 3 : | Karbonhidrat, proteinler, yağlar, vitaminler ve minerallerin vücuttaki işlevlerini tanımlar.
| 7,15,16 | 1 | ÖK - 4 : | Vitaminlerin ve minerallerin yetersizliği ve fazlalığında oluşan hastalıkları tanımlar
| | | ÖK - 5 : | Hastalık durumunda beslenmeyi tanımlar | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Beslenme, beslenme ve sağlık arasındaki ilişki, yeterli ve dengeli beslenmenin önemi, besin grupları, karbonhidratların tanımı, gruplanması, metabolizması, sindirim ve emilimi, beslenmede önemi, farklı gruplar için gereksinimler, kaynakları, proteinlerin tanımı, dipeptid ve polipeptid bağlar, elzem aminoasitler, metabolizması, sindirim ve emilimi, beslenmede önemi, farklı gruplar için gereksinimler ve kaynakları, lipidler tanımı, sınıflandırılması, elzem yağ asitleri, metabolizması, sindirim ve emilimi, beslenmede önemi, farklı gruplar için gereksinimler ve kaynakları, enerji metabolizması, vitaminler ve minerallerin insan sağlığındaki önemi, yetersizliğinde oluşan sağlık sorunları, besinsel kaynakları nelerdir? Diyet planlama nedir? Nasıl yapılır?Dikkat edilmesi gereken noktalar, büyümenin izlenmesi, anne sütünün önemi, bebek beslenmesi, risk gruplarında beslenme, Obezite, Diabetes Mellitusta beslenme, Kalp-damar hastalıklarında beslenme, Sindirim sistemi hastalıklarında beslenme, Böbrek hastalıklarında beslenme, Karaciğer, pankreas ve safra kesesi hastalıkları, Kanserde beslenme, kemik eklem hastalıklarında beslenme |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Beslenme ve Sağlık | | Hafta 2 | Besin ve Besin Ögeleri | | Hafta 3 | Makro Besin Ögeleri | | Hafta 4 | Vitaminler | | Hafta 5 | Mineral | | Hafta 6 | Besin Grupları | | Hafta 7 | Enerji Metabolizması | | Hafta 8 | Vücut Ağırlık Denetimi | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Gebelik ve Emziklilik Döneminde Beslenme | | Hafta 11 | Anne Sütü ve 0-1 Yaş Dönemi Bebek Beslenmesi | | Hafta 12 | Yetişkin Dönemde Sık Görülen Beslenme Sorunları-I | | Hafta 13 | Yetişkin Dönemde Sık Görülen Beslenme Sorunları-II | | Hafta 14 | Popüler Diyetler ve Sağlık Etkileri | | Hafta 15 | Tartışma | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Baysal A.. 1990; Beslenme. Hacettepe Unıversıtesı Yayınları,İstanbul | | 2 | Contemporary Nutrition | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9. | | 1 saat | 50 | Dönem sonu sınavı | 16. | | 1 saat | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 3 | 9 | Arasınav için hazırlık | 5 | 1 | 5 | Arasınav | 1 | 2 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 5 | 2 | 10 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 55 |
|