|
HEM1031 | Hemşirelik Esasları - I | 2+0+2 | AKTS:6 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Laboratuar Çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 2 saat laboratuar | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Şule BIYIK BAYRAM | Diğer Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Aysel Özsaban, Doç. Dr. Üyesi Yeter Kurt, Araş. Gör. Aysun Bayram | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Hemşireliğin tarihsel sürecini, temel felsefesini ve sağlık bakım sistemleri içindeki yerini kavratmak. Hemşirenin rol ve sorumluluklarını öğretmek. Hasta bakımı ile ilgili temel kavramları, ilke ve yöntemleri tanıtmak. Bireyin ve toplumun temel gereksinimlerini bütüncül olarak ele almayı sağlayan bakış açısı kazandırmak. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Hemşirelik tarihini bilir, | 1,4,7,17 | 1, | ÖK - 2 : | Hemşirelik felsefesini kavrar, | 1,4,7,17 | 1, | ÖK - 3 : | Hemşirelik rol ve sorumluluklarını bilir, | 1,4,7,17 | 1, | ÖK - 4 : | Hasta bakımı ile ilgili temel kavramları açıklar, | 1,4,7,17 | 1, | ÖK - 5 : | Hasta eğitiminde öğrenme-öğretme sürecini kullanır, | 1,4,7,17 | 1, | ÖK - 6 : | Bireyin ve toplumun temel gereksinimlerini bütüncül olarak değerlendirebilir, | 1,4,7,17 | 1, | ÖK - 7 : | Aseptik teknikleri bilir ve uygulayabilir, | 1,4,7,17 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Hemşirelik Tarihi ve Eğitiminin Gelişimi, Ulusal ve Uluslararası Hemşirelik Örgütleri, Hemşireliğin Temel Kavramları, Hemşirelikte Profesyonelleşme, Hemşirelik Felsefesi ve Bakım Kavramı, Bütüncül Yaklaşım, Hemşirelikte Etik, Değerler ve Yasal Sorumluluklar, Hemşireliğin Rol ve İşlevleri, Hemşireliğin Model ve Kuramları, Hemşirelikte Eleştirel Düşünme, Hasta Kabulü ve Taburculuğu, Hasta Eğitimi, Hasta Hakları, Sağlık Bakım Sistemleri ve Sağlıklı Hastane ortamı, Hasta ve Çalışan Güvenliği, Enfeksiyon ve Kontrolü, Kişisel Temizlik ve Giyinme Aktivitesi |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Dersin Tanıtımı
Hemşirelik Tarihi ve Eğitiminin Gelişimi
| | Hafta 2 | Ulusal ve Uluslararası Hemşirelik Örgütleri
Hemşireliğin Temel Kavramları,
Hemşirelikte Profesyonelleşme
| | Hafta 3 | Hemşirelik Felsefesi ve Bakım Kavramı
Bütüncül Yaklaşım
| | Hafta 4 | Hemşirelikte Etik, Değerler ve Yasal Sorumluluklar,
Hemşireliğin Rol ve İşlevleri
Hasta Hakları
| | Hafta 5 | Hemşireliğin Model ve Kuramları
Yaşam Aktivitelerine Dayalı Hemşirelik Modeli
| | Hafta 6 | Hemşirelikte Eleştirel Düşünme
Hemşirelik Süreci
| | Hafta 7 | Hemşirelik Süreci (devam)
Örnek bakım planı oluşturma
| | Hafta 8 | İletişim Aktivitesi
Hemşirelik Terminolojisi
| | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Güvenli Çevrenin Sağlanması ve Sürdürülmesi Aktivitesi
Hasta ve Çalışan Güvenliği
Sağlık Bakım Sistemleri ve Sağlıklı Hastane ortamı
| | Hafta 11 | Güvenli Çevrenin Sağlanması ve Sürdürülmesi Aktivitesi (devamı)
Hasta Kabulü ve Taburculuğu, Hasta Eğitimi
Vaka tartışması (hemşireliğin temel kavramları)
| | Hafta 12 | Güvenli Çevrenin Sağlanması ve Sürdürülmesi Aktivitesi (devamı)
Enfeksiyon ve Kontrolü
| | Hafta 13 | Enfeksiyon ve kontrolü | | Hafta 14 | Hareket Aktivitesi
Vücut mekaniği ve hareket ilkeleri
Bireyi ayağa kaldırma
Eklem Hareket Açıklığı Egzersizleri
| | Hafta 15 | Kişisel Temizlik ve Giyinme Aktivitesi | | Hafta 16 | Final sınavı | | |
1 | Atabek Aştı, T., Karadağ, A. 2024; Hemşirelik Esasları, Hemşirelik bilim ve sanatı, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul. | | 2 | Erdemir, F. Türk G. 2024: (Çev. Lynda Juall Carpenito-Moyet), Hemşirelik Tanıları el kitabı, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul. | | 3 | Karagözoğlu, Ş., Demiray, A., Doğan P. 2023; Temel Hemşirelik Uygulama İçin Esaslar, , Editör, Ankara Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. | | 4 | Kara Kaşıkçı M., Akın Palandöken E. 2021; Temel Hemşirelik - Esaslar Kavramlar İlkeler Uygulamalar, İstanbul kitabevi, İstanbul. | | |
1 | Göçmen Baykara Z. Çalışkan N. Öztürk D. Karadağ A. 2019; Temel Hemşirelik Becerileri, Ankara nobel tıp kitabevi, Ankara. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 18/11/2024 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 07/01/2025 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Laboratuar çalışması | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 2 | 7 | 14 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 6 | 18 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 1 | 10 | 10 | Toplam Çalışma Yükü | | | 100 |
|