|
TRH4016 | Amerikan Kültür ve Edebiyatı | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | TARİH BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Edip ÖNCÜ | Diğer Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Emre Çelik | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersle Amerikan kültür tarihinin öneminin ve Amerikan kültüründeki önemli yaklaşımların tarih öğrencisi için ilgisi çerçevesinde incelemek amaçlanmaktadır. Bu bağlamda Amerikan kültüründeki çeşitli yaklaşımların kültür tarihindeki ?Kültür nedir??, ?Kültür nasıl siyaset haline getirilir??, ?Kültürel direniş nasıl olur??, Kültür Amerikan kimliği hissinin benimsetilmesinde nasıl etkili oldu?? gibi çok önemli sorulara getirdiği cevaplar yoluyla geniş sorunsalların tartışılması hedeflenmektedir. Derste ayrıca yerli Amerikanların asimile edilmesi, ırk ve cinsiyet ayrımı ve göç gibi konularda yorum kabiliyeti getirilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Amerikan tarihinin kültürel ve siyasi dönemlerini ana hatlarıyla kavrayacaklardır. | 2,5,6 | 1, | ÖK - 2 : | Koloniler öncesi Amerika, Koloniler dönemi, İç Savaş dönemi, Yeniden Yapılanma dönemi, İlerici dönem ve 20. Yüzyıl Amerikan kültür tarihi hakkında bilgi sahibi olacaklardır. | 2,6 | 1, | ÖK - 3 : | Amerika Birleşik Devletleri?nin kuruluşunda rol oynayan tarihi aktörler ve onların düşünce dünyaları hakkında bilgi sahibi olacaklardır. | 1,5,6 | 1, | ÖK - 4 : | Amerikan kültüründeki cinsiyet ve ırk ayrımı olgu ve kavramlarını tartışabileceklerdir. | 6,9 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu derste öğrencilere Amerikan kültür tarihinin temel konuları tanıtılacaktır. Birçok insan için kafa karıştırıcı bir alan olan Amerikan kültür çalışmalarının disiplinler arası yapısının (edebiyat, sanat, kültür, tarih, coğrafya, vb.) sistematik bir şekilde sadeleştirileceği bu derste öğrenciler alan hakkında Amerikan kültürü hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Amerikan kültürü, Avrupa temelleri ve yerli unsurlar, kölelik, uluslararası izolasyon ve dünya hakimiyeti gibi karmaşık etkenlerden oluşan bir tarihsel yelpazenin ürünüdür. Bu derste sosyo-kültürel bir perspektifte bu etkenler tutarlı ve bütünlüklü bir kültür potasında bir araya getirilecektir. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Derse giriş, kaynak ve konu tanıtımı, kültürün tanımı | | Hafta 2 | Yerli Amerikanlar ve İlk Avrupalı Göçmenlerin Yerleşimleri | | Hafta 3 | Püritanlık ve Amerikan kültürüne etkileri | | Hafta 4 | İlk ?ideal? Amerikan olarak Benjamin Franklin, hayatı ve fikir dünyası. | | Hafta 5 | Bağımsızlığın İlanı ve Amerika Birleşik Devletleri?nin Kurucu Ataları. | | Hafta 6 | Kölelik | | Hafta 7 | Amerikan İç Savaşı | | Hafta 8 | Yeniden Yapılanma | | Hafta 9 | Ara Dönem sınavı | | Hafta 10 | İlerici Dönem (1890-1920) | | Hafta 11 | I. Dünya Savaşı ve Yitik Kuşak | | Hafta 12 | Büyük Buhran ve Kültürel İzdüşümleri. Roosevelt?in ?Yeni Düzeni? | | Hafta 13 | II. Dünya Savaşı ve Soğuk Savaş Dönemi Kültür Tarihi | | Hafta 14 | Medeni Hak Arayışları, Siyah Uyanış, Johnson?ın ?Büyük Toplum? Politikaları | | Hafta 15 | Küresel Zamanlarda Vietnam Sonrası Amerikan Kültürü | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Lane Jack and O?Sullivan, Maurice (Eds.), A Twentieth Century American Reader, United States Information Agency, Washington, 1999. | | |
1 | Zinn, Howard, Amerika Birleşik Devletleri Halklarının Tarihi, Çeviren: Sevinç Sayan Özer, İmge Kitabevi, 2005 | | 2 | De Tocqueville, Alexis, Democracy in America, Penguin, New York, 2003. | | 3 | Lukacs, John, A New Republic: A History Of The United States In The Twentieth Century, Yale University Press, New Haven, 2004. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 15-21 Nisan 2024 | 1 saat | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 3-14 Haziran 2024 | 1 saat | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 14 | 14 | Arasınav için hazırlık | 3 | 1 | 3 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 1 | 3 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 2 | 1 | 10 | 10 | Toplam Çalışma Yükü | | | 60 |
|