Türkçe | English
EDEBİYAT FAKÜLTESİ / TARİH BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/tarih
Tel: +90 0462 3773214
EF
EDEBİYAT FAKÜLTESİ / TARİH BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

TRH4016Amerikan Kültür ve Edebiyatı2+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüTARİH BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim ÜyesiDr. Öğr. Üyesi Edip ÖNCÜ
Diğer Öğretim ÜyesiDr. Öğr. Üyesi Emre Çelik
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu dersle Amerikan kültür tarihinin öneminin ve Amerikan kültüründeki önemli yaklaşımların tarih öğrencisi için ilgisi çerçevesinde incelemek amaçlanmaktadır. Bu bağlamda Amerikan kültüründeki çeşitli yaklaşımların kültür tarihindeki ?Kültür nedir??, ?Kültür nasıl siyaset haline getirilir??, ?Kültürel direniş nasıl olur??, Kültür Amerikan kimliği hissinin benimsetilmesinde nasıl etkili oldu?? gibi çok önemli sorulara getirdiği cevaplar yoluyla geniş sorunsalların tartışılması hedeflenmektedir. Derste ayrıca yerli Amerikanların asimile edilmesi, ırk ve cinsiyet ayrımı ve göç gibi konularda yorum kabiliyeti getirilmesi amaçlanmaktadır.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Amerikan tarihinin kültürel ve siyasi dönemlerini ana hatlarıyla kavrayacaklardır.2,5,61,
ÖK - 2 : Koloniler öncesi Amerika, Koloniler dönemi, İç Savaş dönemi, Yeniden Yapılanma dönemi, İlerici dönem ve 20. Yüzyıl Amerikan kültür tarihi hakkında bilgi sahibi olacaklardır.2,61,
ÖK - 3 : Amerika Birleşik Devletleri?nin kuruluşunda rol oynayan tarihi aktörler ve onların düşünce dünyaları hakkında bilgi sahibi olacaklardır.1,5,61,
ÖK - 4 : Amerikan kültüründeki cinsiyet ve ırk ayrımı olgu ve kavramlarını tartışabileceklerdir.6,91,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Bu derste öğrencilere Amerikan kültür tarihinin temel konuları tanıtılacaktır. Birçok insan için kafa karıştırıcı bir alan olan Amerikan kültür çalışmalarının disiplinler arası yapısının (edebiyat, sanat, kültür, tarih, coğrafya, vb.) sistematik bir şekilde sadeleştirileceği bu derste öğrenciler alan hakkında Amerikan kültürü hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Amerikan kültürü, Avrupa temelleri ve yerli unsurlar, kölelik, uluslararası izolasyon ve dünya hakimiyeti gibi karmaşık etkenlerden oluşan bir tarihsel yelpazenin ürünüdür. Bu derste sosyo-kültürel bir perspektifte bu etkenler tutarlı ve bütünlüklü bir kültür potasında bir araya getirilecektir.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Derse giriş, kaynak ve konu tanıtımı, kültürün tanımı
 Hafta 2Yerli Amerikanlar ve İlk Avrupalı Göçmenlerin Yerleşimleri
 Hafta 3Püritanlık ve Amerikan kültürüne etkileri
 Hafta 4İlk ?ideal? Amerikan olarak Benjamin Franklin, hayatı ve fikir dünyası.
 Hafta 5Bağımsızlığın İlanı ve Amerika Birleşik Devletleri?nin Kurucu Ataları.
 Hafta 6Kölelik
 Hafta 7Amerikan İç Savaşı
 Hafta 8Yeniden Yapılanma
 Hafta 9Ara Dönem sınavı
 Hafta 10İlerici Dönem (1890-1920)
 Hafta 11I. Dünya Savaşı ve Yitik Kuşak
 Hafta 12Büyük Buhran ve Kültürel İzdüşümleri. Roosevelt?in ?Yeni Düzeni?
 Hafta 13II. Dünya Savaşı ve Soğuk Savaş Dönemi Kültür Tarihi
 Hafta 14Medeni Hak Arayışları, Siyah Uyanış, Johnson?ın ?Büyük Toplum? Politikaları
 Hafta 15Küresel Zamanlarda Vietnam Sonrası Amerikan Kültürü
 Hafta 16Final Sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Lane Jack and O?Sullivan, Maurice (Eds.), A Twentieth Century American Reader, United States Information Agency, Washington, 1999.
 
İlave Kaynak
1Zinn, Howard, Amerika Birleşik Devletleri Halklarının Tarihi, Çeviren: Sevinç Sayan Özer, İmge Kitabevi, 2005
2De Tocqueville, Alexis, Democracy in America, Penguin, New York, 2003.
3Lukacs, John, A New Republic: A History Of The United States In The Twentieth Century, Yale University Press, New Haven, 2004.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 15-21 Nisan 2024 1 saat 50
Dönem sonu sınavı 16 3-14 Haziran 2024 1 saat 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Sınıf dışı çalışma 1 14 14
Arasınav için hazırlık 3 1 3
Arasınav 1 1 1
Dönem sonu sınavı için hazırlık 3 1 3
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Diğer 2 1 10 10
Toplam Çalışma Yükü60