Türkçe | English
EDEBİYAT FAKÜLTESİ / TARİH BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/tarih
Tel: +90 0462 3773214
EF
EDEBİYAT FAKÜLTESİ / TARİH BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

TRH4040Farsça Tarih Metinleri - II2+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüTARİH BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Grup çalışması
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim ÜyesiÖğr. Gör. Hülya ÇAKIROĞLU
Diğer Öğretim ÜyesiProf. Dr. M. Alaaddin Yalçınkaya
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu dersin temel amacı, öğrencilere tarihsel perspektifte fiziksel yapı ve arazi kullanım dokusu hakkında bilgilerin aktarılmasıdır. Modern dönemde, nüfus artışı ve işgücü yapısının etkisiyle oluşan arazi kullanım farklılaşmaları ve gereksinimlerinin neler olduğu; bunların tarihsel, sosyal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle ilişkisi yerel, bölgesel ve küresel gelişmelerle birlikte ele alınacaktır.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Farsçanın temel özelliklerini özetleyebileceklerdir.1,2,4,51,4,
ÖK - 2 : Farsçanın temel bazı gramer kurallarını öğrenecek ve basit cümleler ve metinler üzerinde çalışabileceklerdir.1,5,71,4
ÖK - 3 : derste aldıkları teorik bilgilerle beraber basit Farsça metinleri inceleyebilecekler ve burada Farsça kaideleri belirleyebileceklerdir.1,5,71,4,5
ÖK - 4 : bu konu hakkında dinleyici önünde bilgi verebileceklerdir.1,5,71,4,5
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Sosyal gelişme ve kentsel fiziki formun dönüşümü; Yerleşmeler arasında yapısal farklılıklar; Farklı ölçek, nüfus ve işgücü yapısında arazi kullanım kararları ve gereksinimleri; Yerleşmeler sistemi ve hiyerarşisi; Kentsel gelişme formu, arazi kullanım formu ve yoğunluk; Arazi kullanım ilkeleri, teknikleri, kuralları ve farklı arazi kullanım türlerinin (konut, ticaret, sanayi, rekreasyon vb. ) dağılımı; Arazi kullanım ekonomisi; Verili bir alanda farklı arazi kullanım türlerinin mekansal gereksinimlerinin analizi ve yerseçim kriterlerinin, arazi kullanım kalitesinin ve dokusunun tartışılması.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1okuma parçası
 Hafta 2okuma parçası
 Hafta 3okuma parçası
 Hafta 4okuma parçası
 Hafta 5okuma parçası
 Hafta 6okuma parçası
 Hafta 7okuma parçası
 Hafta 8okuma parçası
 Hafta 9Yarıyıl içi çalışma
 Hafta 10okuma parçası
 Hafta 11okuma parçası
 Hafta 12okuma parçası
 Hafta 13okuma parçası
 Hafta 14okuma parçası
 Hafta 15okuma parçası
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Çakıroğlu Hülya, 2012, Farsça Öğreniyorum
 
İlave Kaynak
1Öztürk Nimet, Farsça Dilbilgisi, Erzrurum 2000
2FARSÇA DERGİ VE GAZETELER
3Mehmet Maksudoğlu, Farsça Türkçe sözlük
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 21.04.2025 1 30
Ödev 14 01.06.2025 20
Dönem sonu sınavı 16 18.06.2025 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 12 24
Sınıf dışı çalışma 2 10 20
Arasınav 2 2 4
Uygulama 1 1 1
Ödev 5 2 10
Kısa sınav 2 2 4
Dönem sonu sınavı için hazırlık 2 5 10
Dönem sonu sınavı 2 5 10
Diğer 1 5 2 10
Diğer 2 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü94