|
TRH4040 | Farsça Tarih Metinleri - II | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | TARİH BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Hülya ÇAKIROĞLU | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. M. Alaaddin Yalçınkaya | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı, öğrencilere tarihsel perspektifte fiziksel yapı ve arazi kullanım dokusu hakkında bilgilerin aktarılmasıdır. Modern dönemde, nüfus artışı ve işgücü yapısının etkisiyle oluşan arazi kullanım farklılaşmaları ve gereksinimlerinin neler olduğu; bunların tarihsel, sosyal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle ilişkisi yerel, bölgesel ve küresel gelişmelerle birlikte ele alınacaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Farsçanın temel özelliklerini özetleyebileceklerdir. | 1,2,4,5 | 1,4, | ÖK - 2 : | Farsçanın temel bazı gramer kurallarını öğrenecek ve basit cümleler ve metinler üzerinde çalışabileceklerdir. | 1,5,7 | 1,4 | ÖK - 3 : | derste aldıkları teorik bilgilerle beraber basit Farsça metinleri inceleyebilecekler ve burada Farsça kaideleri belirleyebileceklerdir. | 1,5,7 | 1,4,5 | ÖK - 4 : | bu konu hakkında dinleyici önünde bilgi verebileceklerdir. | 1,5,7 | 1,4,5 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Sosyal gelişme ve kentsel fiziki formun dönüşümü; Yerleşmeler arasında yapısal farklılıklar; Farklı ölçek, nüfus ve işgücü yapısında arazi kullanım kararları ve gereksinimleri; Yerleşmeler sistemi ve hiyerarşisi; Kentsel gelişme formu, arazi kullanım formu ve yoğunluk; Arazi kullanım ilkeleri, teknikleri, kuralları ve farklı arazi kullanım türlerinin (konut, ticaret, sanayi, rekreasyon vb. ) dağılımı; Arazi kullanım ekonomisi; Verili bir alanda farklı arazi kullanım türlerinin mekansal gereksinimlerinin analizi ve yerseçim kriterlerinin, arazi kullanım kalitesinin ve dokusunun tartışılması. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | okuma parçası | | Hafta 2 | okuma parçası
| | Hafta 3 | okuma parçası | | Hafta 4 | okuma parçası | | Hafta 5 | okuma parçası
| | Hafta 6 | okuma parçası
| | Hafta 7 | okuma parçası
| | Hafta 8 | okuma parçası | | Hafta 9 | Yarıyıl içi çalışma | | Hafta 10 | okuma parçası
| | Hafta 11 | okuma parçası | | Hafta 12 | okuma parçası | | Hafta 13 | okuma parçası | | Hafta 14 | okuma parçası | | Hafta 15 | okuma parçası | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Çakıroğlu Hülya, 2012, Farsça Öğreniyorum | | |
1 | Öztürk Nimet, Farsça Dilbilgisi, Erzrurum 2000 | | 2 | FARSÇA DERGİ VE GAZETELER | | 3 | Mehmet Maksudoğlu, Farsça Türkçe sözlük | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 21.04.2025 | 1 | 30 | Ödev | 14 | 01.06.2025 | | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 18.06.2025 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 12 | 24 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 10 | 20 | Arasınav | 2 | 2 | 4 | Uygulama | 1 | 1 | 1 | Ödev | 5 | 2 | 10 | Kısa sınav | 2 | 2 | 4 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 5 | 10 | Dönem sonu sınavı | 2 | 5 | 10 | Diğer 1 | 5 | 2 | 10 | Diğer 2 | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 94 |
|