|
TRH4020 | Yazma Eğitimi | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | TARİH BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Arş. Gör. Aysun KANMAZ | Diğer Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Muzaffer UZUN | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilere yazma becerisi kazandırmak. Öğrencilerin yazma ilgisini ve yazma isteğini uyandırmak. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Belli bir konudaki görüşlerini bir plan ve kurallar hâlinde yazılı olarak sunabilir. | 1,2,3,4 | 1,3 | ÖK - 2 : | Düşündüğünü yazma, fikir üretme, yorum getirme ve genel anlatım bozukluklarını gidermeyi öğrenir. | 3 | 1,3 | ÖK - 3 : | Çeşitli yazılı anlatım türleri üzerinde inceleme ve yazma gayreti içinde bulunur. | 6 | 1,3 | ÖK - 4 : | Yazı yazma kurallarını günlük hayatında kullanma alışkanlığını elde eder. | 1 | 1,3 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Dil ve iletişim. Yazar kim? Makale neden yazılıyor? Yazmak/yazmak nedir? Yazma becerisi nasıl kazanılır? Yazma yeteneğinin geliştirilmesinde etkili olabilecek ilkeler. İyi bir anlatımda bulunması gereken özellikler. Yazının önemi ve işlevleri. Yaygın anlamsal ve söz dizimsel ifade kusurları nelerdir? Yazım ve noktalama kuralları. Metin ve metin olmanın şartları. Makale nasıl yazılır? Ön söz nasıl yazılır? Özet yazımında nelere dikkat edilmelidir? CV nasıl yazılır? Dilekçe yazarken dikkat edilmesi gereken özellikler nelerdir? |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | İletişim nedir? İletişim sürecine dahil olan unsurların özellikleri. Dilin tanımı ve dil olgusu. Temel öğrenme alanları nelerdir? | | Hafta 2 | İyi bir anlatımda bulunması gereken özellikler nelerdir?
Yazma/Yazmak nedir? Yazının insanlık için önemi ve değeri.
Yazmanın önemi ve işlevi nedir?
| | Hafta 3 | Yazar kimdir?
Yazı niçin yazılır?
Yazma becerisi nasıl kazanılır?
| | Hafta 4 | Yazma yeteneğinin gelişiminde etkili olabilecek ilkeler.
Yazma ediminin oluşum ve gelişimini etkileyen unsurlar.
| | Hafta 5 | Yazının temel nitelikleri nelerdir? | | Hafta 6 | Yazma ediminin gerektirdiği alt beceriler. Yazma ediminde rol oynayan etmenler. | | Hafta 7 | Yazmanın düşünsel ve teknik alt yapısı. | | Hafta 8 | Yazmayı olgunlaştıran süreç ve olgular. | | Hafta 9 | Ara sınav. | | Hafta 10 | Metin nedir? Metin türleri nelerdir? Metinsellik ölçütleri nelerdir? (makale, ön söz, özet, öz geçmiş, dilekçe) | | Hafta 11 | Dile dayalı iletişimin temel birimi: Metin ve metin olma koşulları. | | Hafta 12 | Metin üretiminin genel evreleri. | | Hafta 13 | Metin türü kavramı ve iletişimde metin türünün rolü. | | Hafta 14 | Anlatım Bozuklukları
a.Uyum kusurları
b.Biçim ve söz dizimi ile ilgili kusurlar
c.Anlam kusurları
| | Hafta 15 | İmla çalışmaları. | | Hafta 16 | Son sınav. | | |
1 | Özbay, Murat. 2014; Yazma Eğitimi, Pegem Akademi, Ankara | | |
1 | Göçer, Ali. 2014; Yazma Eğitimi, Pegem Yayıncılık, Ankara | | 2 | Gündüz, Osman ve Şimşek, Tacettin. 2011; Uygulama Yazma Eğitimi El Kitabı Anlatma Teknikleri 1, Grafiker yayınları, Ankara | | 3 | Gündüz, Osman ve Şimşek, Tacettin. 2011; Uygulama Yazma Eğitimi El Kitabı Anlatma Teknikleri 2, Grafiker yayınları, Ankara | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 09/04/2023 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 30/05/2023 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | Arasınav için hazırlık | 6 | 1 | 6 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 7 | 2 | 14 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|