|
TRH3036 | Cumhuriyet Tarihi Semineri | 2+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | TARİH BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Hikmet ÖKSÜZ | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Uğur ÜÇÜNCÜ | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Cumhuriyet Tarihi kaynaklarının incelenmesi ve değerlendirilmesi doğrultusunda konu belirlenmesi, kaynak araştırma ve toplama faaliyeti, bilgi-belge ve bulguların değerlendirilmesi, bilimsel kriterler kullanılarak tasnif ve yazımı. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirebilirler. Henüz araştırılmamış konuları tanımlar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirebilirler. | 1 | | ÖK - 2 : | Özellikle Cumhuriyet Tarihi Yazıcılığında öncü olmuş olan müverrihler ve önemli tarih kitapları muhtevaları, yararlandıkları kaynakları, tesirleri ve bunlar üzerinde yapılan çalışmaları öğrenebilirler. | 4,6 | | ÖK - 3 : | Cumhuriyet tarihi kaynaklarını eleştirel olarak değerlendirebilir. Osmanlı kaynaklarını yazıldıkları toplumsal şartları göz önünde tutarak inceleyebilirler. | 7,9 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Cumhuriyet tarihine ait konuların ilgi alanlarına göre öğrenciler tarafından araştırılması, konu ve zaman sınırları çerçevesinde metodolojisinin tespit edilmesi. Öğrencilerin bilimsel çalışmalara hazırlanması. Öğrencilerin hazırlamış olduğu seminerlerin sunulması ve tenkidi. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Seminer dersinin içeriği ve dersin işleniş ve değerlendirme yöntemleri. | | Hafta 2 | Yapılacak seminer sunumunun sunulması ve yazılmasında takip edilecek metodoloji ve yazım kurallarının belirlenmesi. | | Hafta 3 | Öğrenciler öğretim üyesi ile birlikte konu seçimi çalışması yapacaktır. Konu seçimlerinin tartışılması. Öğrencilerin sunum yapacağı tarihlerin belirlenmesi. | | Hafta 4 | Öğrenciler tarafından seminer sunumlarının belirlenen kıstaslara (amaç, yöntem, içerik, yeterlilik, soru-cevap) göre sunulması. Öğretim üyesi tarafından değerlendirilmesi. | | Hafta 5 | Öğrenciler tarafından seminer sunumlarının belirlenen kıstaslara (amaç, yöntem, içerik, yeterlilik, soru-cevap) göre sunulması. Öğretim üyesi tarafından değerlendirilmesi. | | Hafta 6 | Öğrenciler tarafından seminer sunumlarının belirlenen kıstaslara (amaç, yöntem, içerik, yeterlilik, soru-cevap) göre sunulması. Öğretim üyesi tarafından değerlendirilmesi. | | Hafta 7 | Öğrenciler tarafından seminer sunumlarının belirlenen kıstaslara (amaç, yöntem, içerik, yeterlilik, soru-cevap) göre sunulması. Öğretim üyesi tarafından değerlendirilmesi. | | Hafta 8 | Ara Sınav Haftası | | Hafta 9 | Öğrenciler tarafından seminer sunumlarının belirlenen kıstaslara (amaç, yöntem, içerik, yeterlilik, soru-cevap) göre sunulması. Öğretim üyesi tarafından değerlendirilmesi. | | Hafta 10 | Öğrenciler tarafından seminer sunumlarının belirlenen kıstaslara (amaç, yöntem, içerik, yeterlilik, soru-cevap) göre sunulması. Öğretim üyesi tarafından değerlendirilmesi. | | Hafta 11 | Öğrenciler tarafından seminer sunumlarının belirlenen kıstaslara (amaç, yöntem, içerik, yeterlilik, soru-cevap) göre sunulması. Öğretim üyesi tarafından değerlendirilmesi. | | Hafta 12 | Öğrenciler tarafından seminer sunumlarının belirlenen kıstaslara (amaç, yöntem, içerik, yeterlilik, soru-cevap) göre sunulması. Öğretim üyesi tarafından değerlendirilmesi. | | Hafta 13 | Öğrenciler tarafından seminer sunumlarının belirlenen kıstaslara (amaç, yöntem, içerik, yeterlilik, soru-cevap) göre sunulması. Öğretim üyesi tarafından değerlendirilmesi. | | Hafta 14 | Öğrenciler tarafından seminer sunumlarının belirlenen kıstaslara (amaç, yöntem, içerik, yeterlilik, soru-cevap) göre sunulması. Öğretim üyesi tarafından değerlendirilmesi. | | Hafta 15 | Öğrenciler tarafından seminer sunumlarının belirlenen kıstaslara (amaç, yöntem, içerik, yeterlilik, soru-cevap) göre sunulması. Öğretim üyesi tarafından değerlendirilmesi. | | Hafta 16 | Dönem Sonu Haftası | | |
1 | Kemal Karpat, Türk Siyasi Tarihi, Timaş Yayınları, İstanbul 2014. | | 2 | Nutuk, Atatürk Araştırma Merkezi, Ankara 1999. | | 3 | Süleyman Beyoğlu, Ali Satan ed. , Modern Türkiye Tarihi, MÜ Yayınevi, İstanbul 2014. | | 4 | Tevfik Çavdar, Türkiye?nin Demokrasi Tarihi, İmge Kitabevi, İstanbul 2013. | | 5 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I-II, Atatürk Araştırma Merkezi, Ankara 2012. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Sunum | 8 | 16.04.2024 | 1 | 50 | Ödev | 16 | 12.06.2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 2 | 4 | 8 | Ödev | 4 | 1 | 4 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 5 | 10 | Diğer 1 | 2 | 14 | 28 | Diğer 2 | 2 | 6 | 12 | Toplam Çalışma Yükü | | | 90 |
|