Türkçe | English
EDEBİYAT FAKÜLTESİ / TARİH BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/tarih
Tel: +90 0462 3773214
EF
EDEBİYAT FAKÜLTESİ / TARİH BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

TRH3036Cumhuriyet Tarihi Semineri2+0+0AKTS:3
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüTARİH BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim Sistemi
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Hikmet ÖKSÜZ
Diğer Öğretim ÜyesiProf. Dr. Uğur ÜÇÜNCÜ
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Cumhuriyet Tarihi kaynaklarının incelenmesi ve değerlendirilmesi doğrultusunda konu belirlenmesi, kaynak araştırma ve toplama faaliyeti, bilgi-belge ve bulguların değerlendirilmesi, bilimsel kriterler kullanılarak tasnif ve yazımı.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirebilirler. Henüz araştırılmamış konuları tanımlar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirebilirler.1
ÖK - 2 : Özellikle Cumhuriyet Tarihi Yazıcılığında öncü olmuş olan müverrihler ve önemli tarih kitapları muhtevaları, yararlandıkları kaynakları, tesirleri ve bunlar üzerinde yapılan çalışmaları öğrenebilirler.4,6
ÖK - 3 : Cumhuriyet tarihi kaynaklarını eleştirel olarak değerlendirebilir. Osmanlı kaynaklarını yazıldıkları toplumsal şartları göz önünde tutarak inceleyebilirler. 7,9
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Cumhuriyet tarihine ait konuların ilgi alanlarına göre öğrenciler tarafından araştırılması, konu ve zaman sınırları çerçevesinde metodolojisinin tespit edilmesi. Öğrencilerin bilimsel çalışmalara hazırlanması. Öğrencilerin hazırlamış olduğu seminerlerin sunulması ve tenkidi.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Seminer dersinin içeriği ve dersin işleniş ve değerlendirme yöntemleri.
 Hafta 2Yapılacak seminer sunumunun sunulması ve yazılmasında takip edilecek metodoloji ve yazım kurallarının belirlenmesi.
 Hafta 3Öğrenciler öğretim üyesi ile birlikte konu seçimi çalışması yapacaktır. Konu seçimlerinin tartışılması. Öğrencilerin sunum yapacağı tarihlerin belirlenmesi.
 Hafta 4Öğrenciler tarafından seminer sunumlarının belirlenen kıstaslara (amaç, yöntem, içerik, yeterlilik, soru-cevap) göre sunulması. Öğretim üyesi tarafından değerlendirilmesi.
 Hafta 5Öğrenciler tarafından seminer sunumlarının belirlenen kıstaslara (amaç, yöntem, içerik, yeterlilik, soru-cevap) göre sunulması. Öğretim üyesi tarafından değerlendirilmesi.
 Hafta 6Öğrenciler tarafından seminer sunumlarının belirlenen kıstaslara (amaç, yöntem, içerik, yeterlilik, soru-cevap) göre sunulması. Öğretim üyesi tarafından değerlendirilmesi.
 Hafta 7Öğrenciler tarafından seminer sunumlarının belirlenen kıstaslara (amaç, yöntem, içerik, yeterlilik, soru-cevap) göre sunulması. Öğretim üyesi tarafından değerlendirilmesi.
 Hafta 8Ara Sınav Haftası
 Hafta 9Öğrenciler tarafından seminer sunumlarının belirlenen kıstaslara (amaç, yöntem, içerik, yeterlilik, soru-cevap) göre sunulması. Öğretim üyesi tarafından değerlendirilmesi.
 Hafta 10Öğrenciler tarafından seminer sunumlarının belirlenen kıstaslara (amaç, yöntem, içerik, yeterlilik, soru-cevap) göre sunulması. Öğretim üyesi tarafından değerlendirilmesi.
 Hafta 11Öğrenciler tarafından seminer sunumlarının belirlenen kıstaslara (amaç, yöntem, içerik, yeterlilik, soru-cevap) göre sunulması. Öğretim üyesi tarafından değerlendirilmesi.
 Hafta 12Öğrenciler tarafından seminer sunumlarının belirlenen kıstaslara (amaç, yöntem, içerik, yeterlilik, soru-cevap) göre sunulması. Öğretim üyesi tarafından değerlendirilmesi.
 Hafta 13Öğrenciler tarafından seminer sunumlarının belirlenen kıstaslara (amaç, yöntem, içerik, yeterlilik, soru-cevap) göre sunulması. Öğretim üyesi tarafından değerlendirilmesi.
 Hafta 14Öğrenciler tarafından seminer sunumlarının belirlenen kıstaslara (amaç, yöntem, içerik, yeterlilik, soru-cevap) göre sunulması. Öğretim üyesi tarafından değerlendirilmesi.
 Hafta 15Öğrenciler tarafından seminer sunumlarının belirlenen kıstaslara (amaç, yöntem, içerik, yeterlilik, soru-cevap) göre sunulması. Öğretim üyesi tarafından değerlendirilmesi.
 Hafta 16Dönem Sonu Haftası
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Kemal Karpat, Türk Siyasi Tarihi, Timaş Yayınları, İstanbul 2014.
2Nutuk, Atatürk Araştırma Merkezi, Ankara 1999.
3Süleyman Beyoğlu, Ali Satan ed. , Modern Türkiye Tarihi, MÜ Yayınevi, İstanbul 2014.
4Tevfik Çavdar, Türkiye?nin Demokrasi Tarihi, İmge Kitabevi, İstanbul 2013.
5Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I-II, Atatürk Araştırma Merkezi, Ankara 2012.
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Sunum 8 16.04.2024 1 50
Ödev 16 12.06.2024 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Arasınav için hazırlık 2 4 8
Ödev 4 1 4
Dönem sonu sınavı için hazırlık 2 5 10
Diğer 1 2 14 28
Diğer 2 2 6 12
Toplam Çalışma Yükü90