|
TRH3034 | Yakınçağ Tarihi Semineri | 2+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | TARİH BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Emre ÇELİK | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Melek ÖKSÜZ | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilere tarihsel bilgi üretmenin metodolojisi ve aşamalarına dair bilgi kazandırmanın yanı sıra modern döneme dair tarihsel bir perspektif sunmak dersin amacını oluşturmaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Tarihsel araştırma yöntemlerini öğrenebilecekler
| 1,2 | | ÖK - 2 : | Tarihsel araştırma konuları ve güncel tarih yazımı tartışmaları hakkında bilgi sahibi olabilecekler | | | ÖK - 3 : | Farklı disiplinlerin bir arada kullanılması yöntemiyle tarihe farklı bir bakış açısı getirebilecekler | | | ÖK - 4 : | Yazım teknikleri hakkında teorik bilgi ve deneyim sahibi olabilecekler | | | ÖK - 5 : | Gelecek tarih çalışmaları için önemli bir temel sağlamış olacaklar | | | ÖK - 6 : | Sunum teknikleri ve becerilerini geliştirecekler | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Tarih yazımında Yakınçağ olarak adlandırılan döneme (1789-1914) ilişkin tarihsel olayların incelenmesi dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Dersin tanımı ve haftalık planların anlatılması | | Hafta 2 | Tarihsel araştırma hakkında tartışma | | Hafta 3 | Tarihsel metin inşası hakkında tartışma | | Hafta 4 | Modern tarihin tanımı ve tarih araştırmalarındaki temalar | | Hafta 5 | Seminer konularının belirlenmesi | | Hafta 6 | Araştırma izni | | Hafta 7 | Araştırma izni | | Hafta 8 | Seminer konularının sunumu ve tartışma | | Hafta 9 | Ara sınav dönemi | | Hafta 10 | Seminer konularının sunumu ve tartışma | | Hafta 11 | Seminer konularının sunumu ve tartışma | | Hafta 12 | Seminer konularının sunumu ve tartışma | | Hafta 13 | Seminer konularının sunumu ve tartışma | | Hafta 14 | Seminer konularının sunumu ve tartışma | | Hafta 15 | Seminer konularının sunumu ve tartışma | | Hafta 16 | Ödev Teslimi | | |
1 | Burke, Peter, Tarih ve Toplumsal Kuram, çev. Mete Tunçay, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul, 2005.
| | 2 | _____, Fransız Tarih Devrimi: Annales Okulu, çev. Mehmet Küçük, Doğu Batı Yayınları, Ankara, 2006
| | 3 | Bloch, Marc, Tarih Savunusu veya Tarihçilik Mesleği, çev. Ali Berktay, İletişim Yayınları, İstanbul, 2013. | | 4 | Car, Edward Hallett, Tarih Nedir? Çev.Misket Gizem Gürtük, İletişim Yayınları, İstanbul, 2018.
| | 5 | Tosh, John Tarihin Peşinde, çev. Özden Arıkan, Kronik Kitap, İstanbul, 2019. | | 6 | Ergut, Ferdan, Tarihin Hakikatleri, İletişim Yayınları, İstanbul, 2021. | | 7 | Maza, Sarah, Tarihi Düşünme, Çev. Çağdaş Sümer, Fol Yayınları, İstanbul, 2022 | | 8 | Stanford, Michael, Tarihin İncelenmesi İçin Bir Kılavuz, çev. Can Cemgil, Islık Yayınları, İstanbul, 2022. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Uygulama | 16 | 13.06.2024 | | 20 | Sunum | 12 | 23.05.2024 | 30 Dakika | 30 | Ödev | 16 | 13.06.2024 | | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 1 | 14 | 14 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 13 | 26 | Uygulama | 1 | 10 | 10 | Ödev | 2 | 10 | 20 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 10 | 20 | Toplam Çalışma Yükü | | | 90 |
|