Türkçe | English
EDEBİYAT FAKÜLTESİ / TARİH BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/tarih
Tel: +90 0462 3773214
EF
EDEBİYAT FAKÜLTESİ / TARİH BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

TRH3034Yakınçağ Tarihi Semineri2+0+0AKTS:3
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüTARİH BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim ÜyesiDr. Öğr. Üyesi Emre ÇELİK
Diğer Öğretim ÜyesiProf. Dr. Melek ÖKSÜZ
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Öğrencilere tarihsel bilgi üretmenin metodolojisi ve aşamalarına dair bilgi kazandırmanın yanı sıra modern döneme dair tarihsel bir perspektif sunmak dersin amacını oluşturmaktadır.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Tarihsel araştırma yöntemlerini öğrenebilecekler 1,2
ÖK - 2 : Tarihsel araştırma konuları ve güncel tarih yazımı tartışmaları hakkında bilgi sahibi olabilecekler
ÖK - 3 : Farklı disiplinlerin bir arada kullanılması yöntemiyle tarihe farklı bir bakış açısı getirebilecekler
ÖK - 4 : Yazım teknikleri hakkında teorik bilgi ve deneyim sahibi olabilecekler
ÖK - 5 : Gelecek tarih çalışmaları için önemli bir temel sağlamış olacaklar
ÖK - 6 : Sunum teknikleri ve becerilerini geliştirecekler
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Tarih yazımında Yakınçağ olarak adlandırılan döneme (1789-1914) ilişkin tarihsel olayların incelenmesi dersin içeriğini oluşturmaktadır.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Dersin tanımı ve haftalık planların anlatılması
 Hafta 2Tarihsel araştırma hakkında tartışma
 Hafta 3Tarihsel metin inşası hakkında tartışma
 Hafta 4Modern tarihin tanımı ve tarih araştırmalarındaki temalar
 Hafta 5Seminer konularının belirlenmesi
 Hafta 6Araştırma izni
 Hafta 7Araştırma izni
 Hafta 8Seminer konularının sunumu ve tartışma
 Hafta 9Ara sınav dönemi
 Hafta 10Seminer konularının sunumu ve tartışma
 Hafta 11Seminer konularının sunumu ve tartışma
 Hafta 12Seminer konularının sunumu ve tartışma
 Hafta 13Seminer konularının sunumu ve tartışma
 Hafta 14Seminer konularının sunumu ve tartışma
 Hafta 15Seminer konularının sunumu ve tartışma
 Hafta 16Ödev Teslimi
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Burke, Peter, Tarih ve Toplumsal Kuram, çev. Mete Tunçay, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul, 2005.
2_____, Fransız Tarih Devrimi: Annales Okulu, çev. Mehmet Küçük, Doğu Batı Yayınları, Ankara, 2006
3Bloch, Marc, Tarih Savunusu veya Tarihçilik Mesleği, çev. Ali Berktay, İletişim Yayınları, İstanbul, 2013.
4Car, Edward Hallett, Tarih Nedir? Çev.Misket Gizem Gürtük, İletişim Yayınları, İstanbul, 2018.
5Tosh, John Tarihin Peşinde, çev. Özden Arıkan, Kronik Kitap, İstanbul, 2019.
6Ergut, Ferdan, Tarihin Hakikatleri, İletişim Yayınları, İstanbul, 2021.
7Maza, Sarah, Tarihi Düşünme, Çev. Çağdaş Sümer, Fol Yayınları, İstanbul, 2022
8Stanford, Michael, Tarihin İncelenmesi İçin Bir Kılavuz, çev. Can Cemgil, Islık Yayınları, İstanbul, 2022.
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Uygulama 16 13.06.2024 20
Sunum 12 23.05.2024 30 Dakika 30
Ödev 16 13.06.2024 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 1 14 14
Sınıf dışı çalışma 2 13 26
Uygulama 1 10 10
Ödev 2 10 20
Dönem sonu sınavı için hazırlık 2 10 20
Toplam Çalışma Yükü90