|
TRH3012 | Osmanlı Hukuk Metinleri | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | TARİH BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Sebahattin USTA | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Osmanlı hukuk metinlerinin genel özelliklerini özetleyebileceklerdir. | 1 | 1, | ÖK - 2 : | Kadı sicillerinin Osmanlı tarihi için sahip olduğu önemi ve genel kullanım alanlarını ifade edebileceklerdir. | 3 | 1, | ÖK - 3 : | Derste aldıkları teorik bilgileri yapacakları araştırmalarda kullanabilecek ve konu hakkında kendi yorumlarını yapacaklardır. | 5,6 | 1, | ÖK - 4 : | Bu kuralları yapacakları araştırmalarda uygulayabilir seviyeye geleceklerdir. | 7,14 | 1, | ÖK - 5 : | Osmanlı hukuk metinlerinin temel kaynakları hakkında bilgi sahibi olacaklardır. | 4,5 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Şer'iye sicillerinin eski türk kültürü açısından önemi | | Hafta 2 | Şer'iye sicillerinin tarifi, ihtiva ettiği belge çeşitleri ve hukuki değeri | | Hafta 3 | Yargı yetkisinin dağılımı, belli yargı merkezleri, şer'iye sicillerinin bugünkü durumu ve tarihçesi | | Hafta 4 | Osmanlı devletinde adliye teşkilatı ve fonksiyonları | | Hafta 5 | Osmanlı hukukunda mahkemeler ve çeşitleri | | Hafta 6 | Osmanlı kanunnameleri ve önemi | | Hafta 7 | Şer'iye sicillerinden, kanunnamelerden ve adaletnamelerden örnek belgeler okunması ve tahlili | | Hafta 8 | Şer'iye sicillerinden, kanunnamelerden ve adaletnamelerden örnek belgeler okunması ve tahlili | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Şer'iye sicillerinden, kanunnamelerden ve adaletnamelerden örnek belgeler okunması ve tahlili | | Hafta 11 | Şer'iye sicillerinden, kanunnamelerden ve adaletnamelerden örnek belgeler okunması ve tahlili | | Hafta 12 | Şer'iye sicillerinden, kanunnamelerden ve adaletnamelerden örnek belgeler okunması ve tahlili | | Hafta 13 | Şer'iye sicillerinden, kanunnamelerden ve adaletnamelerden örnek belgeler okunması ve tahlili | | Hafta 14 | Şer'iye sicillerinden, kanunnamelerden ve adaletnamelerden örnek belgeler okunması ve tahlili | | Hafta 15 | Şer'iye sicillerinden, kanunnamelerden ve adaletnamelerden örnek belgeler okunması ve tahlili | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Ahmed Akgündüz, Şer'iye Sicilleri, Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı Yayınları, İstanbul 1988. | | 2 | Ahmed Akgündüz, Şer'iye Sicilleri, Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı Yayınları, İstanbul 1988. | | |
1 | Mehmet Akif Aydın, Türk Hukuk Tarihi, Hars Yayınları, İstanbul 2005. | | 2 | Mehmet Akif Aydın, Türk Hukuk Tarihi, Hars Yayınları, İstanbul 2005. | | 3 | Ekrem Buğra Ekinci, Osmanlı Hukuku Adalet ve Mülk, Arı Sanat Yayınevi, İstanbul 2021. | | 4 | Ekrem Buğra Ekinci, Osmanlı Hukuku Adalet ve Mülk, Arı Sanat Yayınevi, İstanbul 2021. | | 5 | Mübahat S. Kütükoğlu, Osmanlı Belgelerinin Dili, TTK Yayınları, Ankara 2018. | | 6 | Mübahat S. Kütükoğlu, Osmanlı Belgelerinin Dili, TTK Yayınları, Ankara 2018. | | 7 | M. Akif Aydın, Osmanlı Devleti'nde Hukuk ve Adalet, Klasik Yayınları, 2021. | | 8 | M. Akif Aydın, Osmanlı Devleti'nde Hukuk ve Adalet, Klasik Yayınları, 2021. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 10/04/2023 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 01/06/2023 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 2 | 1 | 2 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 2 | 8 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 72 |
|