Türkçe | English
EDEBİYAT FAKÜLTESİ / TARİH BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/tarih
Tel: +90 0462 3773214
EF
EDEBİYAT FAKÜLTESİ / TARİH BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

TRH2038Genel Türk Tarihi Semineri2+0+0AKTS:3
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüTARİH BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim ÜyesiDoç. Dr. Derya DERİN PAŞAOĞLU
Diğer Öğretim ÜyesiDoç. Dr. M. Melis Savaş
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Genel Türk Tarihi kapsamında meydana gelen olayların sebep sonuç ilişkisi içinde incelenerek öğrenciler tarafından özümsenmesini sağlamak, Genel Türk Tarihi ile ilgili öğrencileri bilimsel çalışmalara hazırlamak: seçilen bir konuda bilgi ve veri toplama, toplanılan bilgi ve verileri değerlendirebilme ve sunum hazırlayıp sınıf içerisinde dinleyiciler huzurunda sunabilme yetisi kazandırmak,
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak1,53,5,
ÖK - 2 : Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını bilmek9,103,5,
ÖK - 3 : Eğitim alanına ait kuramsal ve uygulamalı içerik bilgisini kullanarak eğitsel amaçlar ve öğrenci gereksinimleri doğrultusunda etkili öğretim planlaması, düzenlemesi ve değerlendirmesi yapabilmek3,63,5,
ÖK - 4 : Eğitim teknolojilerinden farklı öğretim ortamlarında alana yönelik olarak yararlanabilmek103,5,
ÖK - 5 : Alana yönelik çalışmaları bilimsel bakış açısıyla inceleyebilmek, verileri değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek2,33,5,
ÖK - 6 : Tüm dünyada alana ilişkin gelişmeleri izleyecek düzeyde bilimsel okuryazarlık ve alana yönelik bilimsel çalışmalar yapabilmek için gerekli araç ve yöntemleri bilmek103,5,
ÖK - 7 : Alana yönelik bilimsel tartışmaları izleyebilmek, bu çerçevede bilimsel sorgulama yoluyla yorum yapabilmek1,33,5,
ÖK - 8 : Alana yönelik bilimsel yeterlilik sağlayarak öğrencinin yeni perspektif ve bakışlar geliştirmesini sağlamak6,7,9,103,5,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
İç Asya dahilinde Büyük Hun İmparatorluğu dönemi öncesi kültür dönemlerinden başlayarak Büyük Hun İmparatorluğu, Avrupa Hun İmparatorluğu, Ak Hun Devleti, Kök-Türk Kağanlığı, Hazar Devleti, Uygur Kağanlığı, Bulgarlar, Kırgızlar, Peçenekler, Oğuzlar, Kıpçaklar, Karahanlı Devleti, Gazneliler, Harezmşahlar, Cengiz İmparatorluğu ve Hanlıklar dönemine dair tarihi olaylar, bu olayların geçtiği yerler, bu olaylarda ön plana çıkan tarihi şahsiyetler, söz konusu devletlerin kültürel yapıları, siyasi ve askeri teşkilatlanmaları, sosyo-kültürel ve sosyo-ekonomik özellikleri bu seminer çalışmasının konularını oluşturmaktadır.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Genel Türk tarihinin konuları, kapsamı ve sınırları
 Hafta 2İslam öncesi dönemde Türk tarihinin yazılı ve sözlü kaynakları
 Hafta 3İslam döneminde Türk tarihinin yazılı ve sözlü kaynakları
 Hafta 4Genel Türk Tarihi Terminolojisi: Kaynakların kullanımı
 Hafta 5Genel Türk Tarihi kaynaklarına erişim ve veri tabanlarının kullanımı
 Hafta 6Genel Türk Tarihi Metodolojisi: Bilimsel çalışmaların belirlenmesi ve sınırlandırılması
 Hafta 7Genel Türk Tarihi Metodolojisi: Dipnot ve kaynakça kullanımı
 Hafta 8Genel Türk Tarihi Metodolojisi: Bilimsel çalışmaların bölümlerinin oluşturulması
 Hafta 9Ara sınav
 Hafta 10Hazırlanan çalışmaların tartışılması
 Hafta 11Hazırlanan çalışmaların sunumu
 Hafta 12Hazırlanan çalışmaların sunumu
 Hafta 13Hazırlanan çalışmaların sunumu
 Hafta 14Hazırlanan çalışmaların sunumu
 Hafta 15Hazırlanan çalışmaların sunumu
 Hafta 16Final haftası ödev teslimi
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Onat, Ayşe., Orsoy, Sema., Ercilasun, Konuralp. 2015; Han Hanedanı Tarihi Hsiung-nu(Hun) Monografisi, Türk Tarih Kurumu, Ankara.
2Onat, Ayşe. 2012; Han Hanedanı Tarihinde Batı Bölgeleri, Türk Tarih Kurumu, Ankara.
3Togan, İsenbike., Kara, Gülnar., Baysal, Cahide. 2017; Eski Tang Tarihi(Chiu T'ang-shu), Türk Tarih Kurumu, Ankara.
4Temir, Ahmet. 2016; Moğolların Gizli Tarihi, Türk Tarih Kurumu, Ankara.
5Cüveyni, Alaaddin Ata Melik. 2022; Tarih-i Cihan Güşa, (Çev. Mürsel Öztürk), Türk Tarih Kurumu, Ankara.
6Nizamü'l-Mülk. 2016; Siyaset-name, (Haz. Mehmet Altay Köymen), Türk Tarih Kurumu, Ankara.
7Polo, Marco. 2019; Dünyanın Hikaye Edilişi Harikalar Kitabı, Ötüken Neşriyat, İstanbul.
 
İlave Kaynak
1Togan, Zeki Velidi. 2019; Umumi Türk Tarihine Giriş, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul.
2Çandarlıoğlu, Gülçin. 2003; Tarih Metodu(araştırma-yazma), Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı, İstanbul.
3Togan, Zeki Velidi. 1985; Tarihte Usul, Enderun Yayınlar, İstanbul.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Sunum 15 25.05.2024 1 30
Ödev 16 03.06.2024 1 70
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Sınıf dışı çalışma 2 13 26
Ödev 3 12 36
Toplam Çalışma Yükü90