|
|
| TRH2036 | Ortaçağ Tarihi Semineri | 2+0+0 | AKTS:3 | | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | TARİH BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Banu ÇETİN ÜNAL | | Diğer Öğretim Üyesi | Dr. Öğr Üyesi Sabahattin Usta | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Orta Çağ tarihiyle ilgili bilimsel çalışmalar yapabilmek için gerekli olan bilimsel donanıma sahip olmak. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Öğrenciler tarihsel araştırma yöntemlerini öğrenebilecekler
| 1 - 3 | 3,5, | | ÖK - 2 : | Öğrenciler Orta Çağ Tarihi alanıyla ilgili yapacakları bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşma yöntemlerini öğrenecekler | 1 - 3 | 3,5, | | ÖK - 3 : | öğrenciler yazım teknikleri hakkında teorik bilgi ve deneyim sahibi olabilecekler
| 1 - 3 - 11 - 14 | 3,5, | | ÖK - 4 : | öğrenciler sunum teknikleri ve becerilerini geliştirebilecekler | 2 - 4 - 13 | 3,5, | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Tarih yazımında Orta Çağ dönemine ilişkin tarihsel olaylar dersin içeriğini oluşturmaktadır.
|
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Dersin tanımı ve haftalık planların anlatılması | | | Hafta 2 | Tarihsel araştırma hakkında tartışma
| | | Hafta 3 | Ortaçağ Tarihi kaynaklarına erişim ve veri tabanlarının kullanımı hakkında bilgi
| | | Hafta 4 | Dipnot ve kaynakça kullanımı hakkında bilgi
| | | Hafta 5 | Bilimsel çalışmaların bölümlerinin oluşturulması
| | | Hafta 6 | Seminer konularının belirlenmesi
| | | Hafta 7 | Araştırma İzni
| | | Hafta 8 | Araştırma İzni
| | | Hafta 9 | Arasınav
| | | Hafta 10 | seminer konularının sunumu
| | | Hafta 11 | seminer konularının sunumu
| | | Hafta 12 | seminer konularının sunumu
| | | Hafta 13 | seminer konularının sunumu
| | | Hafta 14 | seminer konularının sunumu
| | | Hafta 15 | seminer konularının sunumu
| | | Hafta 16 | Ödev Teslimi
| | | |
| 1 | Eco, Umberto, Tez Nasıl Yazılır?, (Çev. Betül Parlak), Can Yayınları, İstanbul 2019.
| | | 2 | Car, Edward Hallet, Tarih Nedir?, (Çev. Misket Gizem Gürtük), İletişim Yayınları, İstanbul 2018.
| | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 16.04.2025 | 1 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 06.06.2025 | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | | Sınıf dışı çalışma | 1 | 14 | 14 | | Arasınav için hazırlık | 4 | 1 | 4 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Ödev | 10 | 4 | 40 | | Diğer 1 | 3 | 1 | 3 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 90 |
|