|
TRH2034 | Eskiçağ Tarihi Semineri | 2+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | TARİH BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Osman EMİR | Diğer Öğretim Üyesi | Dr. İlhami Tekin CİNEMRE | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Eskiçağ tarihine ait bilimsel çalışmalar yapabilmek için gerekli olan bilimsel donanıma sahip olmak. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Eskiçağ Tarihi alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilme, kaynaktan aracısız yararlanabilme becerisi kazanma | 2 | 5,6, | ÖK - 2 : | Eskiçağ Tarihi alanıyla ilgili yaptığı çalışmalarda elde ettiği verileri derleme, sınıflandırabilme, analiz edebilme ve yorumlama ile bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kavrayabilme becerisi kazanma | 5,8 | 5,6, | ÖK - 3 : | Alanı ile ilgili olarak gruplar (bilim dalları) arası ve interdisipliner çalışabilme becerisi kazanma | 4,5 | 5,6, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Eski Çağ tarihinin konu kapsam ve terminolojisine hakim olarak Eski Çağ tarihine ait kaynak ve veri tabanlarına ulaşım sağlamak. Ayrıca Eski Çağ tarihine ait dip not ve kaynak kullanımını öğrenmek. Bilimsel bir çalışmanın içeriğini oluşturtabilmek. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Eski Çağ tarihinin konuları kapsamı ve sınırları | | Hafta 2 | Eski Çağ tarihinin kaynakları | | Hafta 3 | Eski Çağ tarihinin terminolojisi: Kaynakların kullanımı | | Hafta 4 | Eski Çağ tarihinin terminolojisi: Teknik terimler ve kısaltmalar | | Hafta 5 | Eski Çağ tarihi kaynaklarına erişim ve veri tabanlarının kullanımı | | Hafta 6 | Eski Çağ Tarihi Metodolojisi: Bilimsel çalışmaların belirlenmesi ve sınırlandırılması | | Hafta 7 | Eski Çağ Tarihi Metodolojisi: Dip not ve kaynakça kullanımı | | Hafta 8 | Eski Çağ Tarihi Metodolojisi: Bilimsel çalışmaların bölümlerinin oluşturulması | | Hafta 9 | Ara sınav haftası | | Hafta 10 | Hazırlanan çalışmalarının tartışılması
| | Hafta 11 | Hazırlanan çalışmalarının sunumu | | Hafta 12 | Hazırlanan çalışmalarının sunumu | | Hafta 13 | Hazırlanan çalışmalarının sunumu | | Hafta 14 | Hazırlanan çalışmalarının sunumu | | Hafta 15 | Hazırlanan çalışmalarının sunumu | | Hafta 16 | Final sınav haftası (Ödev Teslimi) | | |
1 | Eco U. (2019). Tez Nasıl Yazılır?. çev. Betül Parlak, Can Yayınları , İstanbul. | | |
1 | Bourdieu P. (2019). Akademik Aklın Eleştirisi: Pascalca Düşünme Çabaları. Çev. Burcu Yalım, Metis yayınları, İstanbul. | | 2 | İplikçioğlu, B. (2008). Eskibatı Tarihi I. Türk Tarih Kurumu Yayınları, İstanbul. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Sunum | 11-15 | 20.04.2024 | | 40 | Ödev | 16 | 10.06.2024 | | 60 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 13 | 26 | Ödev | 3 | 12 | 36 | Toplam Çalışma Yükü | | | 90 |
|