|
TRH2030 | Yeniçağ Avrupa Tarihi | 2+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | TARİH BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Mustafa ALTUNBAY | Diğer Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Miraç TOSUN | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Avrupa'nın yeniçağ döneminde yaşadığı tarihi sürecini yansıtmak ve bu dönemde Avrupa'nın geçirdiği değişimi ve onun etkilerini anlama ve kavrama becerisinin kazandırılması. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Yeniçağ?da Avrupa Tarihinin gelişimini genel olarak özetleyebileceklerdir | 1,2 | 1, | ÖK - 2 : | Avrupa?nın bu süreçteki gelişimini anlama ve ifade etme zorlukla karşılaşmadan kolayca yansıtabileceklerdir. | 1,2,4 | 1, | ÖK - 3 : | derste aldıkları teorik bilgileri yapacakları araştırmalarda kullanabilecek ve konu hakkında kendi yorumlarını yapacaklardır | 1,2,3,4 | 1, | ÖK - 4 : | bu konu hakkında dinleyici önünde bilgi verebileceklerdir | 1,2,3,4 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu derste, Avrupa'nın XV. yüzyıldan XVIII. yüzyılın son çeyreğine kadar tarihi süreci detaylarıyla işlenecektir. Avrupa'nın yeniden yapılanması, Coğrafi Keşifler, Rönesans ve Reform hareketleriyle ulaştığı seviye, Fransa, İngiltere, İspanya, Almanya, Hollanda, Rusya, vs. Avrupa devletlerinin birbirleriyle giriştikleri askeri, siyasi, diplomatik ve ekonomik mücadeleler ve bunların yarattığı etkiler; ayrıca Türklerle olan ilişkilerine de değinilecektir.
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | XV. Yüzyıla kadar Avrupa'nın geçirdiği tarihi süreç | | Hafta 2 | Coğrafi Keşifler Hareketi | | Hafta 3 | Rönesans Hareketi ve Avrupa'ya etkileri | | Hafta 4 | Dinde Reform Hareketi ve Sonuçları | | Hafta 5 | İspanya'nın liderlik yarışı | | Hafta 6 | 30 Yıl Savaşları ve Mezhepsel Bölünme | | Hafta 7 | İngiltere'nin Yükselişi | | Hafta 8 | Fransa'nın Değişimi ve Hakimiyeti | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Aydınlanma Hareketi | | Hafta 11 | İskandinavya ve Baltık Bölgesi gelişmeleri | | Hafta 12 | Petro ve Katerina dönemlerinde Rus Çarlığı | | Hafta 13 | Kutsal İmparatorluk ve Almanlar | | Hafta 14 | Sanayi Devrimi ve Avrupa'ya Etkileri | | Hafta 15 | Avrupa ve Türkler | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Alatlı, A. 2010; Batıya Yön Veren Metinler, Alfa Yayınları, İstanbul. | | 2 | Baykal, B, S, 1961, Yeni Zamanda Avrupa Tarihi, TTK Yayınları, Ankara. | | 3 | Davies, N, 2006, Avrupa Tarihi, İmge Yayınları, Ankara. | | 4 | Heaton, H, 2005, Avrupa İktisat Tarihi, Paragraf Yayınları, İstanbul. | | |
1 | Macchiavelli, N, 2010, Hükümdar, Can Yayınları, İstanbul. | | 2 | Arnold, D, 2000, Coğrafi Keşifler Tarihi, Yöneliş Yayınları, İstanbul. | | 3 | Tanilli, S, 2018, Yüzyılların Gerçeği ve Mirası, TC İş Bankası Yayınları, İstanbul. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 12/04/2023 | 30 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 06/06/2023 | 30 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 5 | 1 | 5 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 5 | 1 | 5 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 5 | 5 | 25 | Diğer 2 | 5 | 5 | 25 | Toplam Çalışma Yükü | | | 118 |
|