|
TRH2028 | Roma Tarihi - II | 2+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | TARİH BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi İlhami Tekin CİNEMRE | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Kenan İNAN | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | İlk elden tarihi kaynakların tanıtımı ve bunların mukayeseli bir biçimde kullanma becerisinin kazandırılması. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Osmanlı Tarihinin kaynaklarını genel olarak özetleyebileceklerdir.
| 1,2,3,4,5 | 1 | ÖK - 2 : | kaynaklar ekseninde karşılaştırmalı tarih araştırmasının ne olduğunu ifade edebileceklerdir.
| 1,2,3,4 | 1 | ÖK - 3 : | derste aldıkları teorik bilgileri yapacakları araştırmalarda kullanabilecek ve konu hakkında kendi yorumlarını yapacaklardır
| 1,2,3,4 | 1 | ÖK - 4 : | bu konu hakında dinleyici önünde bilgi verebileceklerdir
| 1,2,3,5 | 1 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu dersimizde Osmanlı Devleti'nin kuruluş döneminden itibaren Osmanlı tarihini aydınlatan kronikler, belgeler, dokümanlar ve bunlara yardımcı olabilecek tetkik eserlerden bahsedilecektir. İncelenecek olan her türlü tarih kaynağı çağdaşı olan diğer kaynaklarla karşılaştırılmak suretiyle bir yandan kaynak bilgisi verilirken bir yandan da karşılaştırmalı tarih araştırmasının ne olduğu hakkında fikir verilmeye çalışılacaktır.
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Kaynak nedir? Tarih ve kaynak ilişkisi.Osmanlı Devleti tarihi araştırmaları ve klasik dönem kroniklerinin önemi.
| | Hafta 2 | Ahmedi'nin İskendernamesi ve Şükrullah'ın Behcetü't-Tevarih'i. | | Hafta 3 | Enveri'nin Düsturnamesi ve Oruç Bey'in Tarihi. | | Hafta 4 | Aşıkpaşazade'nin Tevarih-i Al-i Osman'ı ve Karamanî Mehmed Paşa'nın Tarihi. | | Hafta 5 | Tursun Bey'in Tarih-i Ebu'l-Feth ve Mehmed Neşri'nin Kitab-ı Cihannüması. | | Hafta 6 | İdrisi Bitlisi'nin Heşt Behişt'i ve Kemalpaşazade'nin Tevarih-i Al-i Osman'ı. | | Hafta 7 | Osmanlı Tarihi ile ilgili Bizans kaynakları ve aynı dönemde Osmanlı ülkesine gelen seyyahların eserleri. | | Hafta 8 | Selimnameler, Süleymannameler ve Matrakçı, Lütfi Paşa, Feridun Ahmed ve Selanikî'nin eserleri. | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Hoca Sadeddin, Solakzade, Peçevi Tarihleri ve Gelibolulu Mustafa Ali'nin Künhü'l-Ahbar'ı. | | Hafta 11 | Osmanlı Devleti'nin XVI.yüzyıl sonlarında ve XVII. yüzyıl başlarında yaşadığı buhran ve dönüşümün nedenlerini işleyen ve çeşitli öneriler sunan eserler. | | Hafta 12 | Katip Çelebi'nin ilmî anlayışı ve eserleri, Kısa Sınav. | | Hafta 13 | Osmanlılarda coğrafyacılık ve Osmanlı coğrafyacıları: Pirî Reis, Mehmed Aşıkî ve Evliya Çelebi. | | Hafta 14 | Osmanlı Arşivindeki defter tasnifleri: Tahrir, Mühimme ve Düvel-i Ecnebiye Defterleri. | | Hafta 15 | Maliyeden Müdevver Defterler, "Yerel Tarih" araştırmaları için önemli olan Şer'iye Sicilleri ve Cevdet tasnifi. | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Başbakanlık Osmanlı Arşivi Rehberi, İstanbul 2000.Aşıkpaşazade, Tevarih-i Ali Osman, haz. M. Yekta Saraç-Kemal Yavuz, K Kitaplığı, İstanbul 2003.Kemalpaşazade, Tevarih-i Ali Osman, 7. Defter, haz. Şerafettin Turan, TTK Yayınları, Ankara 1957. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 07/04/2014 | 60,00 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 28/05/14 | 90,00 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Sınıf dışı çalışma | 4.5 | 14 | 63 | Arasınav için hazırlık | 12 | 1 | 12 | Arasınav | 1.5 | 1 | 1.5 | Kısa sınav | 1.5 | 1 | 1.5 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 14.5 | 1 | 14.5 | Dönem sonu sınavı | 1.5 | 1 | 1.5 | Toplam Çalışma Yükü | | | 150 |
|