|
TRH2028 | Roma Tarihi - II | 2+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | TARİH BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi İlhami Tekin CİNEMRE | Diğer Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Osman Emir | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu ders, Roma tarihinin kuruluşundan Bizans İmparatoru Heraclius dönemine kadar olan sürecini kapsamlı bir şekilde ele almayı amaçlamaktadır. Roma?nın siyasi, askeri, ekonomik ve kültürel gelişimini tarihsel bağlam içinde analiz ederek, öğrencilerin imparatorluğun yükselişini, yönetim sistemlerini, iç ve dış tehditlerle mücadelesini anlamalarını sağlamaktır. Öğrenciler, Roma?nın devlet yapısını, hukuk sistemini, toplum düzenini ve dini dönüşümlerini inceleyerek, Roma mirasının Orta Çağ ve modern dünyaya etkilerini kavrayacaktır. Aynı zamanda hanedanlar arasındaki geçişlerin imparatorluk üzerindeki etkileri değerlendirilerek, Roma tarihindeki devamlılık ve değişim süreçleri tartışılacaktır. Ders, tarih yazımı ve arkeolojik bulgular ışığında Roma?nın farklı yönlerini ele alarak, öğrencilerin analitik düşünme ve tarihsel bağlamı yorumlama yeteneklerini geliştirmeyi hedeflemektedir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Roma?nın Siyasi ve Kurumsal Yapısını Açıklayabilir | 3,4,5 | 1, | ÖK - 2 : | Roma?nın Askeri ve Ekonomik Gücünü Değerlendirebilir | 3,4,5,6 | 1, | ÖK - 3 : | Toplumsal ve Kültürel Dönüşümleri Analiz Edebilir | 3,4 | 1 | ÖK - 4 : | Roma?nın Çöküş Sürecini ve Bizans?ın Yükselişini Açıklayabilir | 5,6 | 1 | ÖK - 5 : | Roma?nın Dünya Tarihindeki Etkisini Tartışabilir | 3,6,10 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu ders, Roma?nın kuruluş efsanelerinden başlayarak, Batı Roma İmparatorluğu?nun çöküşü ve Bizans İmparatorluğu?nun erken dönemine kadar olan süreci kapsamlı bir şekilde ele almaktadır. Ders, Roma?nın siyasi tarihini merkeze alırken, aynı zamanda hukuki, toplumsal, dini ve kültürel değişimleri de tarihsel bağlam içinde analiz etmektedir. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Geç Cumhuriyet ve İç Savaşlar: Caesar?ın yükselişi | | Hafta 2 | İç savaşlar ve Cumhuriyetin çöküşü | | Hafta 3 | Augustus ve İmparatorluğun kuruluşu | | Hafta 4 | Pax Romana: Augustus?tan Marcus Aurelius?a | | Hafta 5 | Julio-Claudian Hanedanı | | Hafta 6 | Nerva-Antoninus Hanedanı: Beş İyi İmparator | | Hafta 7 | Hadrianus ve Roma'nın kültürel zirvesi | | Hafta 8 | Marcus Aurelius ve felsefi imparatorluk anlayışı | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Üçüncü Yüzyıl Krizi | | Hafta 11 | Diocletianus ve Tetrarşi (Dörtlü Yönetim) | | Hafta 12 | Constantinus ve Hristiyanlığın yükselişi | | Hafta 13 | Doğu-Batı ayrımı: Roma İmparatorluğu?nun bölünmesi | | Hafta 14 | Kavimler Göçü: Vizigotlar, Vandallar ve Hunlar | | Hafta 15 | Iustinianus dönemi | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Potter, David. The Roman Empire at Bay, AD 180?395. 2. Baskı (London: Routledge, 2014). | | |
1 | Boatwright, Mary T., Gargola, Daniel J., Lenski, Noel, & Talbert, Richard J. A. The Romans: From Village to Empire. 2. Baskı (Oxford: Oxford University Press, 2011). | | 2 | Heather, Peter. The Fall of the Roman Empire: A New History of Rome and the Barbarians. (Oxford: Oxford University Press, 2005). | | 3 | Syme, Ronald. The Roman Revolution. (Oxford: Oxford University Press, 1939). | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 07/04/2025 | 50 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 28/05/2025 | 50 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 12 | 36 | Arasınav için hazırlık | 6 | 1 | 6 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 13 | 1 | 13 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 5 | 1 | 5 | Toplam Çalışma Yükü | | | 90 |
|