|
TRH1012 | İslam Medeniyeti Tarihi | 3+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | TARİH BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Banu ÇETİN ÜNAL | Diğer Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Necmettin ALKAN | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Müslüman devletlerin siyasi, askeri, iktisadi, sosyal, kültürel ve ilmi gelişmelerinin incelenmesi, insanlık alemine katkıları ve tesirlerinin tahlil edilmesi |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | İslam medeniyetinin ortaya çıkışını, diğer medeniyetler ile olan ilişkisini ve genel özelliklerini özetleyebileceklerdir | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 | 1 | ÖK - 2 : | İslam medeniyetini diğer medeniyetlerden ayrılan noktalarını, kurumlarını ve etkilediği alanları karşılaştırmalı olarak örnekleriyle beraber ifade edebileceklerdir | 1,2,3,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 | 1 | ÖK - 3 : | deste aldıkarı teorik bilgileri yapacakları araştırmalarda kullanabilecek ve konu hakkında kendi yorumlarını yapacaklardır | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 | 1 | ÖK - 4 : | bu kuralları yapacakları araştırmalarda uygulayabilir seviyeye geleceklerdi | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 | 3 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Asr-ı Saadet Yarıyılınden Selçuklu Devletine kadar (Peygamber, 4 Halife, Emeviler, Abbasiler Yarıyılı) İslam Medeniyetinin Kaynakları, Siyasî, İktisadî, Sosyal ve Kültürel gelişmeler, Düşünce Hayatı ve Fikir Hareketleri, İslam Medeniyeti Unsur ve Ürünleri ile Müesseselerinin ele alınması. İslam Medeniyetinin oluşumuna etki eden faktörler. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Kaynak tanıtımı, Kültür ve Medeniyet Kavramlarının açıklanması. Dersin amaçları. | | Hafta 2 | Medeniyetlerin Doğuşuna ve Yılışına Etki eden Faktörler, İslam Medeniyetinin Doğduğu Ortam. | | Hafta 3 | İslam Medeniyetinin Kaynakları, Gelişme süreci ve Temel Özellikleri. | | Hafta 4 | Tercüme Faliyetleri, Tercüme Yapılan Bilim Dalları ve Merkezleri-İslam ve İlim. | | Hafta 5 | İslam Medeniyetinin Manevi Dinamikleri | | Hafta 6 | Toplum Hayatı, Sosoyal Dayanışma Alanları ve Kurumları,İktisat | | Hafta 7 | İdari Yapılanma, Hilafet, Vezirlik, Katiplik, Haciplik-Adli ve Askeri Teşkilat,Eğitim | | Hafta 8 | İSLAM TASAVVUFU | | Hafta 9 | Fen ve Sağlık Bilimleri; Matematik, Astronomi, Kimya, Tıp, Botanik, Biyoloji | | Hafta 10 | İslam Medeniyeti ve Türkler | | Hafta 11 | Eğitim ve Eğitim Kurumları | | Hafta 12 | İSLAM SANATI | | Hafta 13 | İslam Medeniyetinin Avrupa ve Asyaya Etkileri | | Hafta 14 | ÖDEV | | Hafta 15 | İslam Medeniyeti ve Çağımızda İslam Dünyasının Durumu. | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Barthold, W., 1977, İslam Medeniyeti Tarihi, çev: F. Köprülü, Ankara Cüneyt Kaya, İslam felsefesi,Hüseyin Hatemi, İslam Felsefesi. | | 2 | Erşahin, Seyfettin, 2004, İslam Medeniyeti Tarihi, Ankara MEB-İslam AnsiklopedisiMustafa azami, Kuran Tarihi, İstanbul 2006. | | 3 | Sezgin,Fuat, İslamda Bilim ve Teknik, İstanbul 2000; İslam Kültürü ve Bilim Dünyasındaki Yeri, İstanbul 221. Sait Yazıcıoğlu, İslam Düşüncesi, Ankara 1999. | | |
1 | Turan, Osman , 2003, Selçuklu Tarihi ve Türk İslam Medeniyeti Tarihi, İstanbul Diyanet-İslam Ansiklopedisi | | 2 | Miguel, Andre, 1993, İslam Medeniyeti, İstanbul Etienne Gilson; çev. Ayşe Meral, Ortaçağda Felsefe, İstanbul 2007. | | 3 | İbni Rüşd Kongresi Tebliğleri. ed: Ahmet Hulusi Köker, Kayseri 1993. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 27-MAR-13 | 1,3 | 25 | Ödev | 14 | 28-APR-13 | | 25 | Dönem sonu sınavı | 16 | 29-MAY-13 | 1,3 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | | | |
|