|
TRH2031 | Roma Tarihi - I | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | TARİH BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi İlhami Tekin CİNEMRE | Diğer Öğretim Üyesi | Doç Dr. Üyesi Osman EMİR | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dersin hedefi antik çağın en önemli medeniyetlerinden olan Roma uygarlığının siyasi, ekonomik, askeri ve dini faaliyetlerinin hangi parametreler doğrultusunda nasıl şekillendiğini kavramak ve her çağın beraberinde getirdiği değişim ve dönüşüm geleneğinin Romalılar üzerinde nasıl bir etki yarattığını anlamaktır. Bunun yanında uzun soluklu bir devlet olan Roma'nın Akdeniz, Afrika, Avrupa ve Anadolu coğrafyalarına ne tür katkılar yaptığı ve günümüze uzanan süreçte insanlık tarihine ne şekilde yol gösterdiğini saptamaktır. Bu bağlamda dersin temel amacı, Roma'nın kuruluşu, cumhuriyete geçişi ve Romalıların yönettikleri coğrafyalarda sahip oldukları askeri, ekonomik, dini ve kültürel arka planın ne olduğu anlamaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Roma tarihinin kaynaklarını öğrenebilecekler | 2,5 | 1, | ÖK - 2 : | Romanın kuruluşu ve gelişimini anlayabilecekler | 3,5,12 | 1, | ÖK - 3 : | Roma toplum yapısını oluşturan kurumlar hakkında yorum yapabilecekler | 3,12,13 | 1, | ÖK - 4 : | Romanın Krallık ve Cumhuriyet dönemlerindeki yönetim felsefesini anlayabilecekler | 5,8,13,14 | 1, | ÖK - 5 : | Romanın Akdeniz hâkimiyeti hakkında karşılaştırmalı bilgi sahip olabilecekler | 2,3,12 | 1, | ÖK - 6 : | Romalıların imparatorluğa geçiş süreçlerinin arka planını yorumlayabilecekler | 3,5,8 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu dersin kapsamı, Roma'nın geleneksel kuruluş tarihi olarak kabul edilen MÖ 21 Nisan 753 tarihi ile Romanın cumhuriyetten imparatorluğa dönüştüğü MÖ 27 yılı arasında geçen süredir. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş, Terminoloji ve Yöntem | | Hafta 2 | Roma Tarihinin Kaynakları, Roma ve Akdeniz Coğrafyası | | Hafta 3 | İtalya Yarımadasındaki Halklar ve Kültürler (Latinler, Etrüskler, Sabinler) | | Hafta 4 | Romanın Kuruluşu | | Hafta 5 | Roma Krallığının Yapısı | | Hafta 6 | Krallık ve Dini Hayat | | Hafta 7 | Roma Cumhuriyetinin Kuruluşu ve İdari Yapı | | Hafta 8 | Cumhuriyetin Yönetim Sistemi ve İtalya'daki Savaşlar | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Sınıf Mücadelesi ve Sosyal Yapı
| | Hafta 11 | Askeri ve Ekonomik Düzen | | Hafta 12 | Cumhuriyetin Yükselişi (I. ve II. Kartaca Savaşları) | | Hafta 13 | Roma?nın Akdeniz Hâkimiyeti | | Hafta 14 | Romalıların Anadolu'ya Gelişi ve Anadolu'nun Durumu | | Hafta 15 | Cumhuriyetin Sonu (Triumvirlik, İç Savaş ve Caesar) | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
1 | Daniel J. Gargola, Mary T. Boatwright, Richard J. A. Talbert, Romalıların Kısa Tarihi, 2022. | | |
1 | Charles Freeman, Mısır, Yunan ve Roma Antik Akdeniz Uygarlıkları, 2021. | | 2 | Thomas R. Martin, Antik Roma Romulus?tan Justinianus?a, 2022. | | 3 | Oğuz Tekin, Eski Yunan ve Roma Tarihine Giriş, 2021. | | 4 | Umberto Eco, Antik Roma, 2021. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | Dokuz | 25 Kasım 2023 | 50 | 50 | Dönem sonu sınavı | On Altı | 15 Ocak 2024 | 50 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | Arasınav için hazırlık | 2 | 2 | 4 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 3 | 12 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 2 | 2 | 4 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|