|
TRH2029 | Ortaçağ Avrupa Tarihi | 2+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | TARİH BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Banu ÇETİN ÜNAL | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Temel Öztürk | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrenci orta çağ Avrupasını siyasi kültürel ve sosoyolojik özellikleriyle anlayarak, yeniçağ Avrupasını hazırlayan şartları bilecek. İki çağ arasında kıyaslama yaparak tarihi gelişmelerdeki sebep sonuç ilişkisini kavrayabilecek. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Orta çağ Avrupa'sının siyasi önemli olaylarını kavrayıp anlatabilecekler. | 1 | 1, | ÖK - 2 : | Orta çağ Avrupa'sının sosyal önemli olaylarını kavrayıp anlatabilecekler. | 5 | 1, | ÖK - 3 : | Orta çağ Avrupa'sınıniktisadi önemli olaylarını kavrayıp anlatabilecekler. | 1 | 1, | ÖK - 4 : | Modern Avrupa'nın oluşumuna etki eden tarihi süreci anlayıp olaylar üzerinde yorum yapabilecekler. | 1 | 1, | ÖK - 5 : | Temel kaynaklardan faydalanarak konuyla ilgili bilgi verebilecekler. | 11 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Roma devletinin yklılışından itibaren IV.-XIV. yüzyıllarda Avrupada meydana gelen siyasal gelişmeler. Kurulan devletlerin genel özelliği. Toplumun sosyal ve kültürel yaşamına tesir eden dini ve iktisadi faktörler. Ortaçağ zihniyetinin değişmesine etki eden siyasi, dini, fikri oluşumlar. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Barbar İstilaları ve Avrupa'ya tesiri | | Hafta 2 | Roma Devleti'nin ikiye ayrılması | | Hafta 3 | Roma Kültürü ve Avrupaya Tesiri. | | Hafta 4 | Feodal Sistem ve özellikleri. | | Hafta 5 | Feodal sistemi hazırlayan unsurlar. | | Hafta 6 | Frank Devleti. | | Hafta 7 | Kilise ve Manastırların toplumsal hayata etkisi. | | Hafta 8 | HRİSTİYAN TARİKATLAR | | Hafta 9 | ARA SINAV | | Hafta 10 | Skolastik düşünce. | | Hafta 11 | Müslüman ve Yahudilerle ilişkiler. | | Hafta 12 | ORTA ÇAĞ BATI EDEBİYATI | | Hafta 13 | ortaçağın sonu fikri, ekonomik uyanış. | | Hafta 14 | Rönesans ve reformu hazırlayan unsurlar. | | Hafta 15 | Ortaçağ avrupasında eğitim, düşünce, bilim. | | Hafta 16 | Final sınavı | | |
1 | Norman Davies, Avrupa Tarihi, çev: Mehmet Ali Kılıçbay, Ankara 2005. | | 2 | March Bloch, Feodal Toplum, çev: M. Ali Kılıçbay, Ankara 2007. | | 3 | Walter Kaegi, Bizans ve İlk İslam Fetihleri, çev: Mehmet Özay, İstanbul 2000. | | |
1 | Etienne Gilson, Ortaçağda Felsefe.çev: Ayşe Meral, İstanbul 2007. | | 2 | Gülnihal Köken, Ortaçağ Eğitim Felsefesi, İstanbul 2001. | | 3 | Jean Gimpel, Ortaçağ Endüstri Devrimi, çev: Nazın Üzaydın, Ankara 1975. | | 4 | Etienne Gilson, Ortaçağda felsefe : patristik başlangıçtan xiv. yüzyılın sonlarına kadar. | | 5 | Alain Minc, Yeni Ortaçağ, | | 6 | - Patrick Le Roux, Roma İmparatorluğu. - Peter Brown, Geç antikçağda Roma ve Bizans dünyası. | | 7 | -Georg Ostrogorsky, Bizans devleti tarihi. -Auguste Bailly ,Bizans Tarihi. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 12/11/24 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 02/01/22 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 14 | 56 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Arasınav | 0 | 0 | 0 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 2 | 1 | 2 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 10 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 3 | 5 | 15 | Diğer 2 | 2 | 5 | 10 | Toplam Çalışma Yükü | | | 150 |
|