|
HEM1043 | Psikoloji | 2+0+0 | AKTS:2 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Merve AYDIN | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu ders öğrencileri psikoloji biliminin temel konuları hakkında bilgilendirmek, psikolojinin temel kavram ve kuramlarını anlamalarına katkıda bulunmak, insan davranışı ve gelişimi konusunda bilgi edinmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Psikolojiyi tanımlama, konusunu ve yöntemlerini bilme, psikolojinin bir bilim dalı olarak gelişimi
hakkında bilgi sahibi olma | 6,12,13 | 1, | ÖK - 2 : | Psikolojinin alt dallarını ve çalışma alanlarını belirleme | 6,12,13 | 1, | ÖK - 3 : | Psikolojinin temel kavramlarını, özelliklerini bilme, eğitimdeki yeri ve önemini kavrama | 6,12,13 | 1, | ÖK - 4 : | İnsan ve davranışları hakkında sistematik bilgiler ortaya koyarak, insanların kendilerini ve
başkalarını tanımalarında yardımcı olma | 6,12,13 | 1, | ÖK - 5 : | Kişiler arası ve gruplar arası ilişkileri etkileyen faktörleri bilme | 6,12,13 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Psikolojinin tanımı ve konusu, önemi, Davranış, Davranış, Davranışın nörobiyolojik temeli, davranışın oluşumunda kalıtım ve çevre faktörü, kişilik, kişilik kuramları, kişilik bozuklukları, narsisizm, duyular, algı, bellek, bellek bozuklukları, savunma mekanizmaları, stres kavramı, normal dışı davranışlar psikolojisi, çocuklarda normal dışı davranışlar, psikolojik dayanıklılık, zeka ve zeka kuramları, gelişim psikolojisi
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Psikolojinin tanımı ve konusu, önemi | | Hafta 2 | Davranış | | Hafta 3 | Davranış, Davranışın nörobiyolojik temeli, davranışın oluşumunda kalıtım ve çevre faktörü | | Hafta 4 | Kişilik, kişilik kuramları, kişilik bozuklukları | | Hafta 5 | Kişilik, kişilik kuramları, kişilik bozuklukları | | Hafta 6 | Duyular, Algı, Bellek, Bellek bozuklukları | | Hafta 7 | Savunma mekanizmaları | | Hafta 8 | Psikolojik Dayanıklılık | | Hafta 9 | Zeka, Zeka kuramları | | Hafta 10 | Stres kavramı | | Hafta 11 | Normal dışı davranışlar psikolojisi | | Hafta 12 | Normal dışı davranışlar psikolojisi | | Hafta 13 | Çocuklarda normal dışı davranışlar | | Hafta 14 | Öğrenme psikolojisi | | Hafta 15 | Gelişim psikolojisi | | Hafta 16 | Gelişim psikolojisi | | |
1 | Tabak, R.S. 2017. Hemşireler ve Sağlık Profesyonelleri için Psikolojiye giriş. Palme Yayıncılık, Ankara | | |
1 | Baymur, F. 2021. Genel Psikoloji. Inkılap Yayınevi, İstanbul | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 21.11.2024 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 14 | 13.01.2025 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 14 | 14 | Arasınav için hazırlık | 7 | 1 | 7 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 8 | 1 | 8 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 59 |
|