Türkçe | English
FATİH EĞİTİM FAKÜLTESİ / İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ
İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ
Ders Bilgi Paketi
http://www.fatih.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 3777386

FATİH EĞİTİM FAKÜLTESİ / İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ / İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

Eğitim Amaçları :
Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Matematik Öğretmenliği Programının temel amacı, öğrencilere, matematik öğretmeninin sahip olması gereken temel bilgi, beceri, davranış ve alışkanlıkları kazandırmaktır.
 
Programın Öğrenim Kazanımları :
Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler :
PÖK-1: alanıyla ilgili olarak yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur.
PÖK-2: yan alanlarıyla (Fen Bilgisi, Fizik, vb.) ilgili yeterli derecede alan bilgisine sahip olur.
PÖK-3: öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur.
PÖK-4: alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖK-5: bilgi ve iletişim teknolojilerini Matematik öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
PÖK-6: ilköğretim ikinci kademedeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.
PÖK-7: Türk Eğitim Sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
PÖK-8: Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.
PÖK-9: bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve sınıf içi uygulamalarında kullanır.
PÖK-10: Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır.
PÖK-11: disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve dersini farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde tarih, coğrafya, vatandaşlık, çevre, teknoloji, vb. gibi alanlarda genel kültüre sahip olur.
PÖK-12: Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle ve meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
PÖK-13: özel ilgiye ve eğitime ihtiyaç duyan öğrencilerle ilgili gerekli bilgi, becerilere sahip olur ve kullanır.
PÖK-14: çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
PÖK-15: matematik öğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur.
PÖK-16: öğrencileri ve meslektaşları ile iyi bir iletişim kurabilir.
PÖK-17: matematiksel iletişim, problem çözme, akıl yürütme ve ilişkilendirme becerilerine sahip olur.
PÖK-18: matematik alan bilgisini eğitim-öğretim sürecinde etkili kullanabilir.
PÖK-19: matematiği farklı disiplinlerle ilişkilendirebilir.
PÖK-20: matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
PÖK-21: yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
PÖK-22: bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır.
PÖK-23: kendi öz değerlendirmesini yapabilir.
PÖK-24: öğrenmeyi öğrenir.
PÖK-25: milli kültüre ve evrensel değerlere saygı duyar.
PÖK-26: sosyal ve kültürel etkinliklere katılır.