Eğitim Amaçları : |
 |
Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Matematik Öğretmenliği Programının temel amacı, öğrencilere, matematik öğretmeninin sahip olması gereken temel bilgi, beceri, davranış ve alışkanlıkları kazandırmaktır. |
|
Programın Öğrenim Kazanımları : |
 |
Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler : |
PÖK-1: | alanıyla ilgili olarak yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur. | |
PÖK-2: | yan alanlarıyla (Fen Bilgisi, Fizik, vb.) ilgili yeterli derecede alan bilgisine sahip olur. | |
PÖK-3: | öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. | |
PÖK-4: | alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖK-5: | bilgi ve iletişim teknolojilerini Matematik öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur. | |
PÖK-6: | ilköğretim ikinci kademedeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir. | |
PÖK-7: | Türk Eğitim Sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖK-8: | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur. | |
PÖK-9: | bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve sınıf içi uygulamalarında kullanır. | |
PÖK-10: | Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır. | |
PÖK-11: | disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve dersini farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde tarih, coğrafya, vatandaşlık, çevre, teknoloji, vb. gibi alanlarda genel kültüre sahip olur. | |
PÖK-12: | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle ve meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. | |
PÖK-13: | özel ilgiye ve eğitime ihtiyaç duyan öğrencilerle ilgili gerekli bilgi, becerilere sahip olur ve kullanır. | |
PÖK-14: | çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular. | |
PÖK-15: | matematik öğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖK-16: | öğrencileri ve meslektaşları ile iyi bir iletişim kurabilir. | |
PÖK-17: | matematiksel iletişim, problem çözme, akıl yürütme ve ilişkilendirme becerilerine sahip olur. | |
PÖK-18: | matematik alan bilgisini eğitim-öğretim sürecinde etkili kullanabilir. | |
PÖK-19: | matematiği farklı disiplinlerle ilişkilendirebilir. | |
PÖK-20: | matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖK-21: | yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | |
PÖK-22: | bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. | |
PÖK-23: | kendi öz değerlendirmesini yapabilir. | |
PÖK-24: | öğrenmeyi öğrenir. | |
PÖK-25: | milli kültüre ve evrensel değerlere saygı duyar. | |
PÖK-26: | sosyal ve kültürel etkinliklere katılır. | |