Türkçe | English
EDEBİYAT FAKÜLTESİ / BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ
İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI ( I. ÖĞRETİM) - %100 İngilizce
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/batidilleri
Tel: +90 0462 3255593
EF
EDEBİYAT FAKÜLTESİ / BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ / İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI ( I. ÖĞRETİM) - %100 İngilizce
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

Eğitim Amaçları :
PÖA-1: Bölüm öğrencilerini başta İngiliz dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi olmak üzere dünya edebiyatları konusunda bilgilendirmek ve öğrencilerin bu alanlarda eleştirel düşünme ve analitik yaklaşım becerilerini geliştirmek.
PÖA-2: Temel İngilizce becerilerinin geliştirilmesine ek olarak İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi konusunda teorik ve pratik becerileri kazandırmak.
PÖA-3: Diller ve kültürlerarası iletişim becerilerine sahip, farklı alanlardan metinler çevirebilen ve nitelikli içerikler üretebilen bireyler yetiştirmek.
PÖA-4: İngiliz edebiyatı, dili, dil eğitimi ve çeviri alanlarında akademik araştırma yapma becerisini geliştirerek akademik yazma yetkinliği kazandırmak ve bu doğrultuda disiplinler arası çalışmalara yönelik analitik bir bakış açısı geliştirmek.
PÖA-5: İngilizce dışında ikinci bir yabancı dili en az orta düzeyde öğretmek ve ilgili dilin kültürüne ait farkındalık kazandırmak.
PÖA-6: Öğrencileri dilin doğuşu, yapısı, işleyişi ve temel dilbilim teorileriyle aşina kılmak; öğrencilerin temel dilbilim kavramlarına ve dilbilimin alt dallarına ilişkin farkındalıklarını yükseltmek.
 
Programın Öğrenim Kazanımları :
Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler :
PÖÇ-1: Kültürlerarası iletişimde farklı kültürlerin tanınması ve yorumlanması konusunda gerekli donanımı kazanmış olacaklardır.
PÖÇ-2: İngiliz ve Amerikan edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında yetkinlik kazanmış olacaklardır.
PÖÇ-3: Avrupa kültürü, mitoloji, klasik ve neoklasik sanat anlayışları ile Rönesans ve Reformasyon gibi Avrupa tarihine yön veren olayları anlayıp çözümleyebileceklerdir.
PÖÇ-4: Dünya edebiyatında yer alan başlıca İngiliz edebi şahsiyetleri tanıyacak ve edebiyat dönemlerini analiz edebileceklerdir
PÖÇ-5: Edebi metinlerin çözümlenmesi, eleştirel yaklaşım, dil eğitimi ve öğretimi gibi alanlarda yeterli bilgi kazanmış olacaklardır.
PÖÇ-6: Tez ve akademik metin yazma (alıntı yapma, alan yazını tarama vs.), araştırma yöntemleri ve etik kuralları konularını öğrenip uygulayabileceklerdir.
PÖÇ-7: Yabancı dil öğretiminde etkili olan yaklaşımlar ve yöntemleri özümsemiş olacaklardır. Ayrıca dil öğrenme sürecinde rol oynayan psikolojik, kültürel ve bireysel faktörler ile çeşitli yaş gruplarına dil öğretimi konularında bilgi sahibi olacaklardır.
PÖÇ-8: Yabancı dil becerilerinin (konuşma, yazma, okuma ve dinleme) öğretilmesi ve söz konusu becerilere uygun ders planları ve aktiviteler hazırlayıp uygulayabileceklerdir.
PÖÇ-9: İngilizcenin ses bilimi, morfoloji, semantik, pragmatik, etimoloji gibi alt disiplinlere dair anlayış geliştirmiş olacaklardır.
PÖÇ-10: Fransızca/Rusça/Almanca dillerinden birini en az orta düzeyde öğrenmiş ve ilgili kültüre dair farkındalık kazanmış olacaklardır.
PÖÇ-11: Farklı metin türlerinde İngilizceden Türkçeye ve Türkçeden İngilizceye amacına uygun, alana özgü standartları gözeten çeviriler ortaya koyabileceklerdir.
PÖÇ-12: İngilizce dilinde iletişim sağlamak amacıyla resmi ve gayri resmi yazılar (mektuplar, eleştiriler, broşürler, CV, niyet mektupları, e-postalar vb.) yazma konusunda bilgi edinmiş olacaklardır.
PÖÇ-13: Yazılı, görsel ve sözlü söylem örneklerini (medya, resmî belge, raporlar vb.) inceleyerek söylemin çözümlenmesinde öne çıkan kuram ve uygulamalara dair bakış açısı kazanmış olacaklardır.
PÖÇ-14: Yabancı dilde ölçme ve değerlendirme konularında akademik, kamu ve özel sektör ihtiyaçlarını karşılayacak bilgi ve beceri kazanmış olacaklardır.
PÖÇ-15: Öğrenciler, edebiyat, dil eğitimi, çeviri ve çağdaş eleştiri kuramlarını disiplinlerarası bir bakış açısıyla analiz ederek, eleştirel düşünme, metin çözümleme ve akademik yazma becerilerini geliştirebilirler. Bu süreçte, dil ve edebiyatın kültürel, tarihsel ve toplumsal bağlamlarını değerlendirme yetkinliği kazanarak, kuramsal yaklaşımları uygulamalı olarak yorumlama ve farklı bağlamlara uyarlama becerisi edinirler.
   
   
TYYÇ/Program Kazanımları Matrisi