| Eğitim Amaçları : | 
          |  | 
  | Bölümün amacı; olasılık, istatistik ve stokastik modellerin temellerini vermek ve öğrencilere bu temel bilgileri öğretirken de bilgisayar kullanmaktır. | 
  |  | 
  | Programın Öğrenim Kazanımları : | 
          |  | 
  | Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler : | 
 |  | PÖÇ-1: | İstatistiksel analizlerde kullanılan teknikleri etkin olarak kullanabilme becerisine sahip olmalı. | 
 | 
 |  | PÖÇ-2: | İstatistiksel problemlerin deneysel tasarımını yapabilmeli, matematiksel olarak modelleyebilmeli, çözebilmeli ve sonuçlarını yorumlayabilmeli. | 
 | 
 |  | PÖÇ-3: | Verilerin istatistiksel analizinde kullanılacak uygun yöntemlere karar verebilmeli, uygulayabilmeli ve istatistik alanındaki hazır yazılımları kullanabilmeli. | 
 | 
 |  | PÖÇ-4: | İstatistik ve Bilgisayar bilimlerine ait problemlerin çözümünde matematiği etkin olarak kullanabilmeli. | 
 | 
 |  | PÖÇ-5: | İstatistik ve bilgisayar bilimlerine ilişkin problemleri tespit etme, tanımlama, formüle etme ve çözebilme bilgi ve becerisine sahip olmalı ve tüm bu aşamalarda, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli. | 
 | 
 |  | PÖÇ-6: | Ekip çalışmalarında görev alabilmeli, sosyal ve etik sorumluluklarının farkında olmalı | 
 | 
 |  | PÖÇ-7: | Bilgisayar teknolojilerindeki gelişmeleri izleyebilmeli ve bu teknolojileri etkin bir biçimde kullanabilmeli. | 
 | 
 |  | PÖÇ-8: | Olasılık ve istatistik ile ilgili sorunların çözümünde edindiği kuramsal bilgileri uygulayabilir, bu problemlerin çözümlerine bilimsel yöntemlerle öneriler getirerek yazılı ve sözlü olarak kişi ve kurumlara aktarabilir. | 
 | 
 |  | PÖÇ-9: | Problemlerin çözümüne ilişkin algoritmalar tasarlayabilmeli, programlama dillerini ve bilgisayar biliminin temel prensip ve metotlarını uygulayabilmeli. | 
 | 
 |  | PÖÇ-10: | Yaratıcı ve eleştirel düşünebilmeli, bağımsız ve birlikte çalışabilmeli. | 
 | 
 |  | PÖÇ-11: | Elde ettiği bilgi, beceri ve teknikleri sürekli olarak geliştirebilmeli, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmeli ve farklı disiplinlere uygulayabilmeli. | 
 | 
|  | 
|  | 
 | TYYÇ/Program Kazanımları Matrisi | 
  | 
            
         |