KURULUŞ ve TARİHÇE |
|
Hizmet sektörü ve yerel ürünlerin değerlendirilmesi, Trabzon ili ekonomisinde lokomotif sektör konumundadır. Hizmet sektörünün en önemli bileşenlerinin başında eğitim gelmektedir. Karadeniz Teknik Üniversitesi eğitim bu alt sektörün öncüsüdür. 01 Şubat 2013 tarihi itibari ile öğrenci sayısı 52448, 904?ü öğretim üyesi olmak üzere toplam öğretim elemanı ile 2147?dir. Üniversitenin politikası, esas itibariyle ülke ekonomisinin ihtiyaç duyduğu beşeri sermayeyi yetiştirmek olup üniversite yeni bölümler ve programlar açarken bu temel politikayı titizlikle gözetmektedir.
Dünya nüfusunun artışına paralel oluşan sosyal ihtiyaçlar ve büyük aile yapılarının değişmesiyle sağlık ve özellikle yaşlı bakım konularında akademik desteğe ve eğitime ihtiyaç artmaktadır. Bu bağlamda Karadeniz Teknik Üniversitesi Rektörlüğü'nün teklifi 28.03.2013 tarihli Yükseköğretim Genel Kurul toplantısında incelenmiş ve 2547 Sayılı Kanunun 2880 Sayılı Kanunla değişik 7/d-2 maddesi uyarınca uygun görülmüş ve Tonya `da bu alan konusunda Tonya meslek yüksekokulu açılarak bünyesine Sağlık Bakım Hizmetleri Bölümü , Yaşlı Bakım Programı eklenmiştir. |
|
KAZANILAN DERECE |
|
Yaşlı Bakım Teknikeri |
|
DERECENİN DÜZEYİ |
|
Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi-Yaşam Boyu Öğrenme (AYÇ-YBÖ), 5. Düzey |
|
EĞİTİM TÜRÜ |
|
Tam Zamanlı I. Öğretim |
|
KABUL ve KAYIT ŞARTLARI |
|
Üniversite sınavında yeterli puan alan ve programımızı tercih eden öğrenciler, meslek lisesi mezunları yaşlı bakım bölümü ön lisans programına kayıt yaptırmaya hak kazanırlar. Eğitim-öğretim 4 yarıyıl ve 2 sene devam etmektedir. |
|
PROGRAMIN AMACI |
|
Nufusun giderek yaşlandığı, kadınların çalışma hayatına girmesiyle oluşan ileri yaş bireylerin ihtiyaç duyduğu özbakım gereksinimlerinin profesyonel şekilde karşılanmasına adına kurulan bölümümüz gelecekte potansiyel iş imkanı vermektedir |
|
ÖNCEKİ ÖĞRENMELERİN TANINMASI |
|
Karadeniz Teknik Üniversitesi'nin tüm programlarında kayıtlı öğrencilerin, bir yükseköğretim kurumu dışında edindikleri kazanımların tanınması, kredilendirilmesi ve intibakı için uyulması gereken esasları belirlemek üzere 28.07.2023 tarih ve 340 sayılı Senato Kararı "Önceki Öğrenmenin Tanınması Yönergesi" kabul edilmiş ve yürürlüğe girmiştir.
Yönerge;
* Özel ilgi ile kazanılmış bilgi, beceri ve yetkinliklerinin program derslerinin yerine sayılmak üzere muafiyet sınavı yolu ile tanınması,
* İş yeri ve staj deneyimlerinin program derslerinin yerine sayılmak üzere portfolyo değerlendirme suretiyle tanınması,
* Özel ilgileri doğrultusunda akredite olmuş kurumlardan aldıkları sertifikaların kredilendirilmesini kapsamaktadır.
Önceki öğrenmelerin tanınması kapsamına alınan derslerin ilanı, başvuruların alınması ve değerlendirilmesi akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Önceki Öğrenmenin Tanınması öğrencilerimize ve işverenlere çok sayıda fayda sunacaktır. Öğrencilerimiz açısından; mesleki gelişim ve işgücü piyasasındaki hareketliliği artırması, eğitim tekrarı ve zaman israfını önlemesi, erken mezuniyet sağlaması, öğrenmenin maliyetini azaltması, öğrenmeyi teşvik etmesi, öğrencinin motivasyon ve öz güveninin artmasını sağlaması önceki öğrenmelerin tanınmasının getireceği faydalar arasında sayılabilir. İşverenler açısından bakıldığında ise; işyerindeki beceri veya yeterlilik eksikliklerinin giderilmesine, çalışanların eğitim amacıyla işyeri dışında geçireceği sürenin azaltılmasına ve böylece kaynakların daha verimli kullanılmasına katkı sağlayacaktır. |
|
KAZANILACAK DERECEYE YÖNELİK GEREKLİLİKLER ve KURALLAR |
|
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve 60 iş günlük zorunlu öğrenci stajını başarıyla tamamlamak gerekmektedir. |
|
SINAVLAR, ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME |
|
Her öğrencinin akademik takvimdeki önceden belirlenmiş tarihlerde kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavlarına girebilmesi için ise derslerin en az % 70'ine uygulamaların ise en az %80'ine devam etmiş olması gerekmektedir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavları katkısı % 50, yarıyıl sonu sınavının katkısı % 50 şeklindedir.Ayrica öğrencilerin sunum ve staj notlarıda geçme notuna yansıtılmaktadır. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) notu şartlı başarılı nottur. Öğrencinin DC notu aldığı bir dersten başarılı olması için dönem not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. |
|
MEZUNİYET ŞARTLARI |
|
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve 40 iş günlük zorunlu öğrenci stajını başarıyla tamamlamak gerekmektedir. |
|
MEZUNLARIN İSTİHDAM ALANLARI |
|
Mezun öğrenciler kamu kurum kuruluşları ve özel bakım evlerinde çalışma imkanı bulabilirler. |
|
ÜST DERECE PROGRAMLARINA GEÇİŞ |
|
Ön lisans eğitimini başarı ile tamamlayan öğrenciler dikey geçiş sınavına girerek, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezince uygun görülen lisans programları olan Hemşirelik, Beslenme ve Diyetetik yada Fizik Tedavi bölümlerine yerleştirilmeleri halinde lisans programlarından birine dikey geçiş yapabilirler. |
|
İLETİŞİM BİLGİLERİ |
|
|
|
BÖLÜM OLANAKLARI |
|
Bölümüz öğrencilerine Kamu kurum ve kuruluşlarında staj yapabilme olanağı sunmaktadır. |