Türkçe | English
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / ORTAÖĞRETİM FEN ve MATEMATİK ALANLARI EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI EĞİTİMİ TEZLİ Y.LİSANS
Ders Bilgi Paketi
http://www.fatih.ktu.edu.tr/
Tel: +90 0462 3777382

EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / ORTAÖĞRETİM FEN ve MATEMATİK ALANLARI EĞİTİMİ ANABİLİM DALI / TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI EĞİTİMİ TEZLİ Y.LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

KURULUŞ ve TARİHÇE  
Temelleri 1982 yılına kadar dayanan Orta öğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Bölümü, Haziran 1998 tarihinde, Üniversitelerin yeniden teşkilatlanmasıyla beraber şu anki ismiyle anılmaya başlanmıştır. Bünyesinde Tarih, Coğrafya ve Türk dili ve Edebiyatı alanlarında Tezli ve Tezsiz yüksek lisans eğitimi ile beraber lisans eğitimi de vermekte olan bölüm, tezsiz programlarına ilk defa 2001-2002 güz yarıyılında, Coğrafya ve Tarih Anabilim Dallarında öğrenci almış ve bu öğrencilerini 2002-2203 öğretim yılında mezun etmiştir. Bölümde, Tarih ve Türk Dili ve Edebiyatı alanlarında lisans eğitimi yürütülmemektedir, lakin bölümde Coğrafya Öğretmenliği için 4 yıllık lisans programı yürütülmekte olup, bu programın ilk öğrencileri 2013-2014 öğretim yılında alınmıştır.
KAZANILAN DERECE  
Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Türk Dili ve Edebiyatı eğitimi alanında yüksek lisans diploması verilir.
DERECENİN DÜZEYİ  
Avrupa Yükseköğretim Alanı Yeterlilikler Çerçevesi (AYA-YÇ), 2. Düzey
Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi-Yaşam Boyu Öğrenme (AYÇ-YBÖ), 7. Düzey  
EĞİTİM TÜRÜ  
Tam Zamanlı I. Öğretim
KABUL ve KAYIT ŞARTLARI  
1- Üniversite diploması, 2 - ALES Sınavı'ndan yeterli puan, 3 - Üniversite lisans akademik ortalamasının Eğitim Bilimleri Enstitüsü'nün yeterli gördüğü seviyede olması.
PROGRAMIN AMACI  
Ülkemizde yeni yeni yer edinmeye başlayan Alan Eğitimi bilimlerindeki, akademisyen ve bilim uzmanı ihtiyacını gidermek için Sosyal bilimlerin, Türk Dili ve Edebiyatı eğitimi alanında yüksek lisans eğitimi vermekte olan bu program, öğrencilerinin yetkin birer bilim uzmanı olabilmesi için gerekli olan eğitimi onlara sunmaktadır.
ÖNCEKİ ÖĞRENMELERİN TANINMASI  
Karadeniz Teknik Üniversitesi'nin tüm programlarında kayıtlı öğrencilerin, bir yükseköğretim kurumu dışında edindikleri kazanımların tanınması, kredilendirilmesi ve intibakı için uyulması gereken esasları belirlemek üzere 28.07.2023 tarih ve 340 sayılı Senato Kararı "Önceki Öğrenmenin Tanınması Yönergesi" kabul edilmiş ve yürürlüğe girmiştir.

Yönerge;
* Özel ilgi ile kazanılmış bilgi, beceri ve yetkinliklerinin program derslerinin yerine sayılmak üzere muafiyet sınavı yolu ile tanınması,
* İş yeri ve staj deneyimlerinin program derslerinin yerine sayılmak üzere portfolyo değerlendirme suretiyle tanınması,
* Özel ilgileri doğrultusunda akredite olmuş kurumlardan aldıkları sertifikaların kredilendirilmesini kapsamaktadır.

Önceki öğrenmelerin tanınması kapsamına alınan derslerin ilanı, başvuruların alınması ve değerlendirilmesi akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Önceki Öğrenmenin Tanınması öğrencilerimize ve işverenlere çok sayıda fayda sunacaktır. Öğrencilerimiz açısından; mesleki gelişim ve işgücü piyasasındaki hareketliliği artırması, eğitim tekrarı ve zaman israfını önlemesi, erken mezuniyet sağlaması, öğrenmenin maliyetini azaltması, öğrenmeyi teşvik etmesi, öğrencinin motivasyon ve öz güveninin artmasını sağlaması önceki öğrenmelerin tanınmasının getireceği faydalar arasında sayılabilir. İşverenler açısından bakıldığında ise; işyerindeki beceri veya yeterlilik eksikliklerinin giderilmesine, çalışanların eğitim amacıyla işyeri dışında geçireceği sürenin azaltılmasına ve böylece kaynakların daha verimli kullanılmasına katkı sağlayacaktır.
KAZANILACAK DERECEYE YÖNELİK GEREKLİLİKLER ve KURALLAR  
Türk Dili ve Edebiyatı eğitimi alanına kayıt olmuş öğrencilerin yüksek lisans derecesi elde edebilmesi için sağlaması gereken şartlar; a) Müfredattaki bütün dersleri en az CC derecesiyle geçmiş olmak, b) 4.0 üzerinden en az 3.0 ağırlıklı ortalamayı elde etmiş olmak, c) Belirtilen süre zarfında bitirme tezini hazırlamış, jüri önünde sunmuş ve başarılı bir not ile geçmiş olmak
KTÜ Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği
SINAVLAR, ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME  
Öğrenciler her ders için ara sınav, yarıyıl içi çalışma (proje, seminer, kısa sınav, ödev, veya ikinci bir ara sınav) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın katkısı %30, yarıyıl içi çalışmanın katkısı %20 ve yarıyıl sonu sınavının katkısı % 50 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 70 puan alma zorunluluğu vardır.. Bir dersten (AA- 90-100),(BA-85-89),(BB-80-84),(CB- 75-79) ve (CC-70-74) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Öğrenciler, her yarıyılın sonunda, o yarıyıla ait en çok iki dersten bütünleme sınavına girebilir. Bunun yanı sıra öğrencilerin tezli yüksek lisans programını tamalayabilmeleri için gereken Tez çalışmasınıda hazırlamaları ve başarıyla sunmaları gerekmektedir.
MEZUNİYET ŞARTLARI  
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 3.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden, bitirme çalışmasını başarıyla tamamlayan öğrenciler Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi alanınnda bilim uzmanı ünvanını kazanırlar.
MEZUNLARIN İSTİHDAM ALANLARI  
Bölümden mezun olan öğrenciler, Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi alanınnda üniversitelerde araştırma görevliliği yapabilmektedirler. Buna ilaveten, program mezunları Özel ve Kamu eğitim kurumlarında çalışma imkanına sahiptirler.
ÜST DERECE PROGRAMLARINA GEÇİŞ  
Avrupa Yükseköğretim Alanı Yeterlilikler Çerçevesi (AYA-YÇ), 3. Düzey
Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi-Yaşam Boyu Öğrenme (AYÇ-YBÖ), 8. Düzey  
İLETİŞİM BİLGİLERİ  
Adresi: KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Bölümü, Söğütlü, Akçaabat, Trabzon
Telefonu: 3777382
Belge Geçer: 2487344
E-Postademircioglu61@yahoo.com
Web Adresi http://www.fatih.ktu.edu.tr/
Anabilim Dalı Olanakları  
Orta Öğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Bölümünün bünyesinde barındırdığı her Ana Bilim Dalı için bir adet 'U' şeklinde düzenlenmiş sınıfı bulunmaktadır. Sınıflarda akıllı tahta, bilgisayar, projektör, tepegöz vs. gibi multimedya araçlar bulunmaktadır. Derslerde farklı öğretim teknolojilerinden yararlanılmakta ve eğitim faaliyetleri yürütülürken bölüm-çevre işbirliğine önem verilmektedir.