Türkçe | English
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ / BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM) - %30 İngilizce
Ders Bilgi Paketi
https://www.ktu.edu.tr/bilgisayar
Tel: +90 0462 377 2080
MF
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ / BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM) - %30 İngilizce
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

BIL3008Bilgisayar Grafikleri - I3+0+0AKTS:5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüBİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim Sistemi
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiÖğretim Görevlisi Ömer ÇAKIR
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Gerçekçi ve gerçek zamanlı 3-Boyutlu görüntüler üretmek için kullanılan yöntemleri tanıtmak. Oyun programlama, 3D modelleme ve animasyon gibi çeşitli Bilgisayar Grafikleri uygulama alanları hakkında bilgiler vermek.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : 3D dönüşümler ve kesişim testleri hakkında bilgi kazanır.1,4,121
ÖK - 2 : Gerçekçi 3D görüntüler üretmek hakkında bilgi kazanır.1,4,121
ÖK - 3 : DirectX ile gerçek zamanlı 3D uygulamalar yapma hakkında bilgi kazanır.1,4,121
ÖK - 4 : MAYA'da 3D modelleme hakkında bilgi kazanır.1,4,121
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Vektörel Çarpım, Skaler Çarpım, Yüzey Denklemi Çıkarma ve Uygulama Alanları gibi Bilgisayar Grafikleri için Lineer Cebir Temelleri
 Hafta 2Phong Boyama Modeli ile Işıklandırma
 Hafta 33B Cisimlerde Yansıma, Saydamlık ve Kırılmanın Modellenmesi
 Hafta 4Arkayüz Kaldırma Yöntemleri
 Hafta 5Barisentrik Koordinatlar ile Doku Kaplama
 Hafta 6Etkileşimli Bilgisayar Grafikleri
 Hafta 7Bezier Eğrileri ve Uygulamaları
 Hafta 8Bezier Yüzeyleri ve Uygulamaları
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10Üç Boyutlu Dönüşümler : Dönme, Öteleme, Ölçekleme
 Hafta 11DirectX 12'de Phong Boyama Modeli Uygulaması
 Hafta 12DirectX 12'de Doku Kaplama Uygulaması
 Hafta 13DirectX 12'de Yansıma Uygulaması
 Hafta 14MAYA'da 3D Modellemeye Giriş
 Hafta 15DirectX 12 ile Tank Oyunu
 Hafta 16Dönem Sonu Sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Haines, E., Hanrahan P.; An Introduction to Ray Tracing, 1989, Morgan Kaufmann.
2Luna, F.; Introduction to 3D Game Programming with DirectX 12, 2016.
 
İlave Kaynak
1Keller, E.; Mastering Autodesk MAYA 2011, 2010, Sybex.
2Dersin web sayfası : http://ceng2.ktu.edu.tr/~cakir/grafikler-1.html
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 10/04/2019 2 50
Dönem sonu sınavı 16 22/05/2019 2 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 5 14 70
Arasınav için hazırlık 5 3 15
Arasınav 1.5 1 1.5
Dönem sonu sınavı için hazırlık 5 4 20
Dönem sonu sınavı 1.5 1 1.5
Toplam Çalışma Yükü150