Türkçe | English
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ / BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM) - %30 İngilizce
Ders Bilgi Paketi
https://www.ktu.edu.tr/bilgisayar
Tel: +90 0462 377 2080
MF
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ / BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM) - %30 İngilizce
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

BIL4007Bilgisayar Grafikleri Laboratuvarı1+0+1AKTS:4
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüBİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiLaboratuar Çalışması
Dersin Süresi14 hafta - haftada 1 saat teorik ve 1 saat laboratuar
Öğretim ÜyesiDr. Öğr. Üyesi Murat AYKUT
Diğer Öğretim ÜyesiÖĞR. GÖR. Ömer ÇAKIR,
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bilgisayar grafikleri ile ilgili uygulamalar yapmak ve bu alanda geliştirilmiş teknikleri uygulayabilme becerisi kazanmaktır. CRT veya LCD göstericiler üzerinde doğala çok yakın görüntülerin gerçek zamanda üretilmesini sağlamaktır.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Bilgisayar grafiklerinde anlatılan yöntemlerin görsel uygulamaları hakkında deneyim kazanabilir. 3,4,5,61,4
ÖK - 2 : Yüksek seviye doku kaplama yöntemlerini içeren uygulamalar geliştirebilir.3,4,5,61,4
ÖK - 3 : OpenGL ve DirectX grafik programlama API'ları ile ilgili bilgilerini geliştirebilir. 3,4,5,61,4
ÖK - 4 : MAYA ile 3D modelleme ve animasyon becerilerini geliştirebilir. 3,4,5,61,4
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
OpenGL Uygulamaları, Yüzey Doldurma Teknikleri, MAYA ile 3D Modelleme, MAYA ile Animasyon, Ters Perspektif Dönüşüm ile Doku Kaplama, Görünmeyen Yüzey ve Arkayüz Kaldırma, DirectX Picking Uygulaması, Pürüzlü Yüzey Üretimi.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Deney Gruplarının Oluşturulması
 Hafta 2Deney Gruplarının Oluşturulması
 Hafta 3Deneyler için Hazırlık
 Hafta 4Deneyler için Hazırlık
 Hafta 5OpenGL Uygulamaları
 Hafta 6WebGL Uygulamaları
 Hafta 7Yüzey Doldurma Teknikleri
 Hafta 8MAYA ile 3D Modelleme
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10MAYA ile Animasyon
 Hafta 11Ters Perspektif Dönüşüm ile Doku Kaplama
 Hafta 12DirectX ile Tank Oyunu
 Hafta 13Pürüzlü Yüzey Üretimi
 Hafta 14Telafi Deneyleri
 Hafta 15Telafi Deneyleri
 Hafta 16Dönem Sonu Sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Deney Föyleri : http://ceng2.ktu.edu.tr/~cakir/graflab.html
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 5
6
7
8
10
11
12
13
11/10/2018
18/10/2018
25/10/2018
01/11/2018
08/11/2018
15/11/2018
06/12/2018
13/12/2018
2
2
2
2
2
2
2
2
50
Dönem sonu sınavı 16 12/01/2019 2 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Sınıf dışı çalışma 4 8 32
Laboratuar çalışması 2 8 16
Ödev 2 8 16
Dönem sonu sınavı için hazırlık 8 1 8
Dönem sonu sınavı 2 1 2
Toplam Çalışma Yükü74