|
BIL1009 | Bilgisayar Mühendisliğine Giriş | 2+0+0 | AKTS:2 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Murat AYKUT | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilere bölümü, mesleği, çalışma alanlarını, bölümde anlatılan derslerin genel içeriklerini tanıtmak, Bilgisayar Mühendisliği eğitimine hazırlamaktır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | bilgisayar mühendisliği kavramlarını anlayabilir. | 1,9,11 | 1 | ÖK - 2 : | bilgisayar mühendisliği hedeflerini görebilir. | 1,9,11 | 1 | ÖK - 3 : | bilgisayar mühendisliği çalışma alanlarını belirleyebilir. | 1,9,11 | 1 | ÖK - 4 : | bilgisayar mühendisliği konularının çerçevesini çizebilir. | 1,9,11 | 1 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bölüm tanıtımı. Bilgisayarların gelişim tarihi. Bilgisayar Mühendisliğinin uygulama ve çalışma alanları. Bilgisayar Mühendisliği eğitimi. Mezuniyet sonrası kariyer olanakları. Öğrenci yönetmelikleri. Erasmus, Mevlana, vs. öğrenci değişim programları. Öğrencilere yönelik Tübitak destekleri. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Bölüm Başkanı konuşması ve Oryantasyon | | Hafta 2 | KTÜ Yönetmelikleri ile ilgili bilgi (Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği, Disiplin Yönetmeliği, Staj Sistemi) | | Hafta 3 | Ders Planı (Anabilim dalları, ders programı, ön koşullu dersler, sınav programı hakkında bilgi) | | Hafta 4 | MÜDEK, Çift Anadal - Yandal, Erasmus, Farabi vb programlarının tanıtımı. BAP, TTO, TÜBİTAK öğrenci proje destekleri hakkında bilgilendirme | | Hafta 5 | Meslek Tanıtımı (çalışma konuları, yapılan işler, çalıştığı kurum/kuruluşlar vb.) | | Hafta 6 | Mühendislik Etiği | | Hafta 7 | Kütüphane Kullanımı | | Hafta 8 | Mesleki deneyim paylaşımı (Davetli konuşmacı) | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının sağlık, çevre, güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın sorunları hakkında bilgi | | Hafta 11 | Bilgisayar Mühendisliği Eğitimi | | Hafta 12 | Bilgisayar Mühendisliği Eğitimi | | Hafta 13 | Bilgisayar Mühendisliği Eğitimi | | Hafta 14 | Bilgisayar Mühendisliği Eğitimi | | Hafta 15 | Bilgisayar Mühendisliği Eğitimi | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | J. Glenn Brookshear, 2014, "Computer Science: An Overview (12th)" | | 2 | Al Sweigart, 2015, "Automate the Boring Stuff with Python". | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 11/11/2017 | 2 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 04/01/2018 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 12 | 24 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 12 | 12 | Arasınav için hazırlık | 3 | 1 | 3 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 1 | 6 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 2 | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 49 |
|