Türkçe | English
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / ÇALIŞMA EKONOMİSİ ve ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://iibf.ktu.edu.tr/index.php?s=ceko
Tel: +90 0462 3772809
İİBF
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / ÇALIŞMA EKONOMİSİ ve ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

CEK2000Dezavantajlı Gruplar ve Sosyal Politika3+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüÇALIŞMA EKONOMİSİ ve ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiDoç. Dr. Mustafa ŞEN
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Farklı refah rejimleri bağlamında sosyal politikalardaki dönüşümü, dezavantajlı gruplar (çocuk, yaşlı, engelli, kadın, genç eski hükümlü, göçmen, gaziler ve şehit aileleri, insan ticareti mağdurları) ekseninde tartışmaya açmaktadır.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Dezavantajlı grupların sosyal politika açısından önemini ortaya koymak.10
ÖK - 2 : Sosyal hizmetlerin ilgisi çerçevesinde farklı dezavantajlı grupları sosyal politikanın temel meselesi olarak ele almak.10
ÖK - 3 : Her bir grup için özgün tartışmalar içermek.10
ÖK - 4 : Sosyal konulardaki sorunların çözümünde sosyal adalet ilkesini gözetmek.10
ÖK - 5 : Özel gruplara yönelik yeni sosyal sorunları anlama ve somut çözümler getirmek. 10
ÖK - 6 : Özel gruplara yönelik sosyal politika alanında ortaya çıkacak yeni sorunlarla ilgili güncel gelişme ve eleştirileri takip etmek.10
ÖK - 7 : Özel grupların güncel gelişmelerini kavramsal ve derinlemesine analiz etmek.10
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Dezavantajlı grupların (çocuk, yaşlı, engelli, kadın, genç eski hükümlü, göçmen, gaziler ve şehit aileleri, insan ticareti mağdurları) sosyal politika açısından önemi ortaya koymak ve bu grupların sorunlarının ve sorunlar yönelik düzenlemelerin sosyal politika kapsamında incelenmesi.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1sosyal politikada değişen perspektifler
 Hafta 2yeni refah devleti politikaları
 Hafta 3sosyal sorunlar ve eşit fırsatlar
 Hafta 4sosyal refah politikalarının ve sosyal hizmetlerin dönüşmesi ve özel gruplar
 Hafta 5kamuda dönüşüm ve çocuk koruma politikasında değişim eğilimleri
 Hafta 6refah devleti ve yaşlılık algısı
 Hafta 7Türkiye'de engellilik ve sosyal politikalar
 Hafta 8sosyal politikanın cinsiyeti
 Hafta 9ara sınav
 Hafta 10gaziler ve şehit ailelerine yönelik sosyal politikalar
 Hafta 11eski hükümlülere yönelik sosyal politikalar
 Hafta 12sosyal politika kapsamında insan ticareti ve göçmenler
 Hafta 13madde bağımlılarına yönelik sosyal politikalar
 Hafta 14gençlere yönelik sosyal politikalar
 Hafta 15yoksulluk ve sosyal politika
 Hafta 16dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Tokol, Aysen.,Alper, Yusuf. 2015; Sosyal Politika, Dora Yayıncılık, Bursa
 
İlave Kaynak
1Altuntaş, Betül. 2014; Dezavantajlı Gruplar ve Sosyal Politika, Nobel Akademi, Ankara
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 1 50
Dönem sonu sınavı 16 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 3 14 42
Arasınav için hazırlık 2 7 14
Arasınav 1 1 1
Dönem sonu sınavı için hazırlık 4 5 20
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü120