|
CEK2000 | Dezavantajlı Gruplar ve Sosyal Politika | 3+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ÇALIŞMA EKONOMİSİ ve ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Mustafa ŞEN | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Farklı refah rejimleri bağlamında sosyal politikalardaki dönüşümü, dezavantajlı gruplar (çocuk, yaşlı, engelli, kadın, genç eski hükümlü, göçmen, gaziler ve şehit aileleri, insan ticareti mağdurları) ekseninde tartışmaya açmaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Dezavantajlı grupların sosyal politika açısından önemini ortaya koymak. | 10 | | ÖK - 2 : | Sosyal hizmetlerin ilgisi çerçevesinde farklı dezavantajlı grupları sosyal politikanın temel meselesi olarak ele almak. | 10 | | ÖK - 3 : | Her bir grup için özgün tartışmalar içermek. | 10 | | ÖK - 4 : | Sosyal konulardaki sorunların çözümünde sosyal adalet ilkesini gözetmek. | 10 | | ÖK - 5 : | Özel gruplara yönelik yeni sosyal sorunları anlama ve somut çözümler getirmek. | 10 | | ÖK - 6 : | Özel gruplara yönelik sosyal politika alanında ortaya çıkacak yeni sorunlarla ilgili güncel gelişme ve eleştirileri takip etmek. | 10 | | ÖK - 7 : | Özel grupların güncel gelişmelerini kavramsal ve derinlemesine analiz etmek. | 10 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Dezavantajlı grupların (çocuk, yaşlı, engelli, kadın, genç eski hükümlü, göçmen, gaziler ve şehit aileleri, insan ticareti mağdurları) sosyal politika açısından önemi ortaya koymak ve bu grupların sorunlarının ve sorunlar yönelik düzenlemelerin sosyal politika kapsamında incelenmesi. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | sosyal politikada değişen perspektifler | | Hafta 2 | yeni refah devleti politikaları | | Hafta 3 | sosyal sorunlar ve eşit fırsatlar | | Hafta 4 | sosyal refah politikalarının ve sosyal hizmetlerin dönüşmesi ve özel gruplar | | Hafta 5 | kamuda dönüşüm ve çocuk koruma politikasında değişim eğilimleri | | Hafta 6 | refah devleti ve yaşlılık algısı | | Hafta 7 | Türkiye'de engellilik ve sosyal politikalar | | Hafta 8 | sosyal politikanın cinsiyeti | | Hafta 9 | ara sınav | | Hafta 10 | gaziler ve şehit ailelerine yönelik sosyal politikalar | | Hafta 11 | eski hükümlülere yönelik sosyal politikalar | | Hafta 12 | sosyal politika kapsamında insan ticareti ve göçmenler | | Hafta 13 | madde bağımlılarına yönelik sosyal politikalar | | Hafta 14 | gençlere yönelik sosyal politikalar | | Hafta 15 | yoksulluk ve sosyal politika | | Hafta 16 | dönem sonu sınavı | | |
1 | Tokol, Aysen.,Alper, Yusuf. 2015; Sosyal Politika, Dora Yayıncılık, Bursa | | |
1 | Altuntaş, Betül. 2014; Dezavantajlı Gruplar ve Sosyal Politika, Nobel Akademi, Ankara | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 2 | 7 | 14 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 5 | 20 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|