|
CEK4011 | Çalışma Sosyolojisi | 3+0+0 | AKTS:7 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ÇALIŞMA EKONOMİSİ ve ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Salih DURSUN | Diğer Öğretim Üyesi | YOK | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere çalışma sosyolojisi konusunda teorik bilgi vermektir. Bu dersi başarıyla tamamlayan bir öğrencinin çalışma yaşamında yaşanan dönüşümleri anlaması beklenmektedir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | çalışma sosyolojisinin temel kavramlarını belirleyebilirler
| 1,2,3 | 1, | ÖK - 2 : | çalışma sosyolojisiyle ilgili ilkeleri açıklayabilirler
| 1,2,3 | 1, | ÖK - 3 : | uygulama yaptırmak (ödev vermek) suretiyle öğrenilen teorik bilgileri ilişkilendirebilir ve uygulayabilirler | 1,2,3 | 1, | ÖK - 4 : | çalışma sosyolojisiyle ilgili kavram, teori ve metotların uygunluğunu günümüzle ve ülkemiz toplumunun çalışma hayatıyla ilişkilendirerek gösterebilirler | 1,2,3 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Çalışma yaşamında yaşanan dönüşümler, bu dönüşümlerin toplumsal ve ekonomik düzeydeki etkileri incelenecektir. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Çalışma ve Endüstri Sosyolojisi: Tanımı, Gelişimi, Konular
| | Hafta 2 | Endüstri Devrimi: Ekonomik ve Sosyal Etkiler
| | Hafta 3 | Çalışma ve Endüstri Sosyolojisine Yönelik Kuramsal Yaklaşımlar
| | Hafta 4 | Çağdaş Yönetim Düşüncesinin Doğuşu: Taylorizm ve Fordizm
| | Hafta 5 | 20. Yüzyıl Endüstri Toplumu: Fordist Mutabakat ve Post-Fordizm
| | Hafta 6 | Çalışma Kültürü
| | Hafta 7 | Post endüstriyel dönüşüm sürecinde sendikalar
| | Hafta 8 | Yeni Teknolojiler ve Çalışma Hayatı | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Gözetim ve Denetim | | Hafta 11 | Günümüz Çalışma Hayatında Karşılaşılan Sorunlar
| | Hafta 12 | Küreselleşme ve Çalışma Hayatı
| | Hafta 13 | Endüstri 4.0 ve Çalışma Hayatı | | Hafta 14 | Endüstri 4.0 ve Türkiye
| | Hafta 15 | Çalışma Yaşamının Geleceği Üzerine Görüşler
| | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Zencirkıran, Memet. Baştürk Şenol. 2019; Çalışma ve Endüstri Sosyolojisi, Dora Yayınları. | | 2 | Bozkurt, Veysel. 2006; Endüstriyel-Postendüstriyel Dönüşüm, Ekin Yayınevi | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 29/11/2023 | 45 dk | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 17/01/2024 | 45 dk | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 6 | 2 | 12 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 11 | 2 | 22 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|