Türkçe | English
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / BALIKÇILIK TEKNOLOJİSİ MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI
TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/fbebalikcilik
Tel: +90 0462 7522805
FBE
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / BALIKÇILIK TEKNOLOJİSİ MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI / TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

BTBL5450Seafood Preservation and Transportation3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüBALIKÇILIK TEKNOLOJİSİ MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Grup çalışması, Uygulama
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Sevim KÖSE
Diğer Öğretim ÜyesiDr. Bekir TUFAN
Öğretim Diliİngilizce
StajYok
 
Dersin Amacı:
Su ürünleri muhafaza ve taşınması alanındaki tekniklere ait temel bilgi ve kavramları öğrencilere aktarmak. Bu bilgiler ışığında su ürünlerinin taşınması ve muhafazasında öğrencilere karar alma becerisi sağlamak. Bu alanda bilimsel araştırma yapma yeteneği kazandırmak.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : su ürünlerinin bozulmasını ve gıda emniyetini etkileyen faktörlerle ilgili temel kavramları tanımlayabilirler.1,3,6,7,8,12,13,141
ÖK - 2 : su ürünleri işleme fabrikaları ve su ürünleri pazarlaması ile ilgili işletmelerde ilgili alanlarda karar alma becerisine sahip olabilirler.6,7,85,6
ÖK - 3 : her tip su ürününün taşınması konusunda bilgiye sahip olurlar.1,3,6,7,8,121
ÖK - 4 : su ürünleri pazarlanmasında paketlemenin rolünü değerlendirebilirler.3,4,6,7,83,5,6
ÖK - 5 : farklı su ürünleri tiplerine göre su ürünleri muhafaza yöntemlerini yorumlayabilirler3,4,6,7,8,121,5,6
ÖK - 6 : çeşitli su ürünleri paketleme yöntemleri ve farklı paket materyalleri kullanarak su ürünlerinin kalitesi ve raf ömrünü artırma konusunda karar alabilirler.3,4,6,7,8,12,131,5,6
ÖK - 7 : su ürünleri muhafaza yöntemleri ile gıda kalitesi ve gıda güvenliği ilişkisini yorumlayabilirler.3,6,7,8,12,13,151,6
ÖK - 8 : su ürünleri muhafazası ve taşınması alanında bilimsel çalışma yapmak için temel bilgileri kavramış olurlar.1,2,3,7,8,126
ÖK - 9 : su ürünleri gıda denetiminde karar alma becerisine sahip olabilirler.6,71,6
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Su ürünlerinin bozulmasına etkili olan faktörler. Paketlemenin su ürünleri gıda emniyeti ve muhafazasındaki fonksiyonları. Avlama veya hasat sonrası taze su ürünlerinin muamelesi ve muhafazası. Soğuk muhafaza teknnikleri (soğutma ve dondurma teknikleri). Kimyasal ve mikrobiyal yöntemlerler muhafaza. Su ve hava kontrolü ile muhafaza. Isıl işlem ve enerji kullanarak muhafaza. Birleşik yöntemlerle muhafaza teknikleri. Canlı balık taşınması, taze su ürünlerinin taşınması, işlenmiş su ürünlerinin taşınması.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Su ürünlerinin bozulmasına etkili olan faktörler.
 Hafta 2Paketlemenin su ürünleri gıda emniyeti ve muhafazasındaki fonksiyonları.
 Hafta 3Avlama veya hasat sonrası taze su ürünlerinin muamelesi ve muhafazası.
 Hafta 4Soğuk muhafaza teknnikleri (soğutma teknikleri)
 Hafta 5Dondurma teknikleri.
 Hafta 6Kimyasal yöntemlerle muhafaza.
 Hafta 7Mikroorganizmalar kullanarak su ürünlerinin muhafazası
 Hafta 8Arasınav
 Hafta 9Su ürünlerinde suyun ve hava kontrolü ile muhafaza (kurutma tekniği, tuzlama tekniği, vakum paketleme, modifiye atmosfer paketleme ve diğer teknikler)
 Hafta 10Atmosfer kontrolü ile muhafaza devam. Isıl işlem ve enerji kullanarak muhafaza
 Hafta 11Isıl işlem ve enerji kullanarak muhafaza devam.
 Hafta 12Birleşik yöntemlerle muhafaza teknikleri.
 Hafta 13Canlı balık taşınması
 Hafta 14Taze su ürünlerinin taşınması
 Hafta 15İşlenmiş su ürünlerinin taşınması
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Köse, S. 2008; Basılmamış ders notları. (Unpublished lecture notes)
2Anonim, 1992; Retail Packaging of Fish and Fishery Products, Infofish Technical Handbook 5.
3Martin, A. M. 1994; Fisheries Processing. Biotechnological applications, Chapman and Hall. London.
4Farber, J. M. and Dodds, K. 1995; Principles of Modified-Atmosphere and Sous Vide Product Packaging, Technomic publications.
5 Kerry, J., Butler, P. 2008; Smart Packaging Technologies for Fast Moving Consumer Goods, John Wiley and Sons Ltd, England.
6Paust, B. C., Rice, A.A. 1999; Marketing and Shipping, Live Aquatic Products, Unv. of Alaska Sea Grant College Program. Fairbanks, Alaska, USA.
7Rahman, M. S. 2007; Handbook of Food Preservation, Second Edition (Food Science and Technology) . CRC Press.
 
İlave Kaynak
1Ghazala, S. 1998; Sous Vide and Cook-Chill Processing for the Food Industry, Chapman and Hall Food Science Book.
2Keller, T., McGee, H. 2008; Under Pressure, Cooking Sous Vide.
3Daniel, L. and Wong, C. P. 2008; Materials for Advanced Packaging. Springer.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 08 20/11/18 2 30
Yıl içi çalışma 13 21/12/18 7 20
Dönem sonu sınavı 16 08/01/19 2,5 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 3 6 18
Arasınav için hazırlık 5 5 25
Arasınav 2.5 1 2.5
Uygulama 2 8 16
Ödev 7.5 7 52.5
Dönem sonu sınavı için hazırlık 8.5 6 51
Dönem sonu sınavı 2.5 1 2.5
Toplam Çalışma Yükü209.5