|
BTB5170 | Balık Fizyolojisi | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BALIKÇILIK TEKNOLOJİSİ MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Nadir BAŞÇINAR | Diğer Öğretim Üyesi | Prof.Dr. İlhan ALTINOK | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencinin balıkçılık yönetimi ve su ürünleri yetiştiriciliğinde biyolojik olarak doğru yargılar ve kararlar verebilecek kadar bilgi sahibi olabilmesi için balıkların dünyasına morfolojik, fizyolojik, davranışsal ve ekolojik çeşitliliklerine göre genel bir bakış sağlamak. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | balık türlerini tanıyabilirler. | 1 - 2 | 1, | ÖK - 2 : | balıkların biyolojisi ve yaşadıkları alanlar hakkında bilgi sahibi olurlar. | 1 - 2 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Balık ve balıklar, genel anatomi, balık sistematiğine giriş, deri ve ilgili unsurlar, yüzme ve seviye kontrolü, solungaçlar ve solunum, kalp, damarlar ve dolaşım, göz ve görme, içkulak ve yan hat, koklama, tat ve diğer duyusal sistemler, renk, ışık, ses ve elektrik üretimi, boşaltım sistemi ve su-iyon dengesi, sindirim sistemi, beslenme ve sindirim, üreme sistemi ve üreme stratejileri, büyüme ve yaş tayini, balık ve insan, balıkların geleceği. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş: balık ve balıklar.
| | Hafta 2 | Genel anatomi, balık sistematiğine giriş. Yan hat.
| | Hafta 3 | Laboratuvar: balık türleri ve morfoloji
| | Hafta 4 | Yüzme ve seviye kontrolü, yüzgeçler. Deri ve ilgili unsurlar. Solungaçlar ve solunum.
| | Hafta 5 | Göz ve görme. İçkulak.
| | Hafta 6 | Laboratuvar: solungaçlar, göz, iç organlar.
| | Hafta 7 | Koklama, tat ve diğer duyusal sistemler.
| | Hafta 8 | Kalp, damarlar ve dolaşım. Renk, ışık, ses ve elektrik üretimi.
| | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Sindirim sistemi, beslenme ve sindirim.
| | Hafta 11 | Boşaltım sistemi ve su-iyon dengesi.
| | Hafta 12 | Üreme sistemi ve üreme stratejileri.
| | Hafta 13 | Arasınav
| | Hafta 14 | Üreme sistemi ve üreme stratejileri.
| | Hafta 15 | Büyüme ve yaş tayini.
| | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı
| | |
1 | Çelikkale, M. S. , 1991. Balık Biyolojisi. K. T. Ü. Deniz Bilimleri Fakültesi, Yayın No. 1, 387 p. | | 2 | Demir, N., 1996. İhtiyoloji (Ichthyology). İstanbul Üniversitesi, Fen Fakültesi N: 236, 394 p. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 21/11/2023 | 1 | 30 | Kısa sınav | 13 | 12/12/2023 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 09/01/2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 12 | 60 | Arasınav için hazırlık | 8 | 3 | 24 | Arasınav | 1 | 2 | 2 | Kısa sınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 8 | 5 | 40 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 170 |
|