|
|
| YDB1004 | İngilizce - II | 2+0+0 | AKTS:2 | | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | | Ders Duzeyi | Ön Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | ELEKTRİK ve ENERJİ BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Dr Kazım BABACAN | | Diğer Öğretim Üyesi | | | Öğretim Dili | İngilizce | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Öğrencilerin bölüm ile ilgili kapsamlı bir bilgi edinimini sağlamak ve öğrencilere bölümleriyle ilgili temel kavramları öğretmek, öğrendikleri kavramlarla ilgili yazılmış kaynakları okuyarak edindikleri bilgiyi sınıf ortamında ifade ettirmektir.
|
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | alanlarıyla ilgili seçilmiş çeşitli parçaları anlayabilecek ve bu alanda cümleler kurabilecek ve alanlarıyla ilgili kompozisyon yazabilir. | 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 | 1,3 | | ÖK - 2 : | bölümde kullanılan temel kelimeleri öğrenebilecek ve bu cümleleri ve parçaları Türkçe'den İngilizce'ye ya da İngilizce'den Türkçe'ye çevirebilir. | 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 | 1,3 | | ÖK - 3 : | bu alanda uzmanlaşmanın ne kadar önemli olduğunu anlayacak ve bu alanla ilgili olarak çeşitli makaleler yazabilir. | 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 | 1,3 | | ÖK - 4 : | başarılı çalışan olmakla ilgili örnekler vererek, bu bilgileri sunum şeklinde sınıfta arkadaşlarının huzurunda sunabilir. | 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 | 1,3 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Bölümle ilgili okuma parçaları ve dil bilgisi çalışmaları; kelime ve iki dil arasında çeviri aktiviteleri; dinleme etkinlikleri; bölümle ilgili güncel konular ile yapılan münazaralar. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Eğitim ve Hayat; Tanımlama, bağlam ipuçlarını kullanma, son ek -wide | | | Hafta 2 | Şehir Hayatı; Keşif, bağlam ipuçlarını kullanma, anafikir tespit etme | | | Hafta 3 | İş ve finans; eş anlamlı kelime ve kelime öbekleri, zıt anlamlılar | | | Hafta 4 | İş ve meslekler; sıfat ve isim ifadeleri; sıfat görevinde kullanılan fiilimsiler | | | Hafta 5 | Dünya üzerindeki hayat tarzları; sözlük çalışması, deyimsel ifadeleri anlama | | | Hafta 6 | Küresel Bağlantılar; kompozisyon planı çıkarma, şahsi fikirlerle yorum yapma | | | Hafta 7 | Dil ve İletişim;teorileri gerçeklerden ayırma, kelime türü sınıflandırması | | | Hafta 8 | Tatlar ve tercihler; okuma hızını arttırma, okuma içeriğini tahmin etme | | | Hafta 9 | Arasınav | | | Hafta 10 | Yeni ufuklar; kelimelerdeki önek ve son ekler özetleme | | | Hafta 11 | İlaç, Efsaneler ve Büyü; bilgi taramsı yapma, bağlamdan anlam çıkarma | | | Hafta 12 | Medya; bağlam ipuçlarını kullanma, anafikir cümlesi yazma | | | Hafta 13 | Herkese Özgürlük ve Adalet; önemli detayları bulma | | | Hafta 14 | Dil ve öğrenme; yazı analizi, fiilleri bulma | | | Hafta 15 | Cinsiyet; bağlam ve yapısal ipuçlarını kullanma, anafikri kendi cümleleri ile yorumlama | | | Hafta 16 | Yarıyıl sonu sınavı | | | |
| 1 | Soars, Liz & John , Hancock, Paul.2019; Headway Elementary, Oxford University Press, England. | | | |
| 1 | Soars, L., Soars, J., & Hancock, P. (2019). Headway Elementary: Online Practice Code. Oxford: Oxford University Press. | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 21/04/2025 | 1 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 05/06/2025 | | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | | Arasınav için hazırlık | 9 | 1 | 9 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 1 | 3 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 70 |
|