|
|
| IKT3018 | İktisadi Büyüme ve Kalkınma | 3+0+0 | AKTS:4 | | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | EKONOMETRİ BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Murat Can GENÇ | | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Dersin asıl amacı ekonomik büyüme ve kalkınma modelleri konusunda öğrencinin bilgisini sağlamaktır. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | ekonomik kalkınma ve büyüme ile ilgili genel kavramları tanımlayabilecek.
| 1 - 2 - 3 | 1, | | ÖK - 2 : | ekonomik kalkınma ve büyüme teorilerini açıklayabilecek.
| 1 - 2 - 3 | 1, | | ÖK - 3 : | ülkelerin kalkınma seviyelerini karşılaştırabilecek.
| 1 - 2 - 3 | 1, | | ÖK - 4 : | küreselleşme sürecinin ülkelerin kalkınma seviyesine etkileri analiz edebilecek.
| 1 - 2 - 3 | 1, | | ÖK - 5 : | küreselleşme sürecinde kalkınma ekonomisinin geleceğini açıklayabilecek.
| 1 - 2 - 3 | 1, | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Klasik İktisadi Düşünce, Keynesyen Düşünce, Neoklasik Büyüme, İçsel Büyüme Modelleri, Kalkınma Teorileri, Nüfus, Teknoloji, Altyapı, Finansal Piyasalar, Az Gelişmiş Ülkeler. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | İktisadi büyüme ve kalkınmaya giriş
| | | Hafta 2 | Klasik dönem öncesi büyüme modelleri
| | | Hafta 3 | Klasik dönem:Smith,Ricardo,Marx
| | | Hafta 4 | Keynesyen büyüme modeli
| | | Hafta 5 | Harrod-Domar modeli
| | | Hafta 6 | Neoklasik Büyüme modeli:Solow
| | | Hafta 7 | Endojen büyüme modelleri
| | | Hafta 8 | Yapısal dönüşüm modeli:Lewis;gelişme aşamaları modeli:Rostow
| | | Hafta 9 | Arasınav
| | | Hafta 10 | Fakirliğin Kısır Döngüsü modeli:Nurkse
| | | Hafta 11 | Sürdürülebilir kalkınma:küresel ısınma
| | | Hafta 12 | Tarım ve Kalkınma
| | | Hafta 13 | Gelir dağılımı ve kalkınma
| | | Hafta 14 | Faktör Donatımı
| | | Hafta 15 | Kamu
| | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| 1 | Weil, David N. 2005; Economic Growth, Boston: Addison-Wesley, USA | | | 2 | Todaro, Michael P. and Smith, Stephen C.2006; Economic Development, Pearson, USA | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 04/2024 | 1 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 06/2024 | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | | Arasınav için hazırlık | 6 | 2 | 12 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 11 | 2 | 22 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|