|
|
| EKO3006 | Yöneylem Araştırması - II | 3+0+0 | AKTS:6 | | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | EKONOMETRİ BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uzaktan Eğitim | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Tuba YAKICI AYAN | | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Yöneylem Araştırması-I dersine ilaveten bu ders sonuçların tamsayı olması koşulu altında optimum çözümün elde edilmesini, seçim ve tercih problemleri ve bazı özel kısıtlar için 0-1 değişkenlerin kullanımını, ulaştırma modellerinin çözüm yöntemlerini ve proje ya da ardışık faaliyetlerden oluşan işleri programlama için çözüm yöntemlerini öğretmeyi amaçlamaktadır. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | yöneylem araştırması ile ilgili temel kavramları öğrenebilecekler. | 1 - 2 - 5 | 1, | | ÖK - 2 : | gerçek yaşam problemlerini modelleyebilecekler. | 1 - 2 - 5 | 1, | | ÖK - 3 : | çeşitli yöneylem araştırması tekniklerini uygulayabilecekler. | 1 - 2 - 5 | 1, | | ÖK - 4 : | Yöneylem araştırması teknikleri ile elde edilen bulguları ayrıntılı olarak yorumlayabilecekler. | 1 - 2 - 5 | 1, | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Tamsayılı programlama, 0-1 tamsayılı programlama, Hedef Programlama, Ulaştırma modeli, Kritik yol metodu (CPM-PERT) |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Tamsayılı programlamada Gomory kesen yöntemi | | | Hafta 2 | Tamsayılı programlamada Gomory kesen yöntemi | | | Hafta 3 | Tamsayılı programlamada Gomory kesen yöntemi | | | Hafta 4 | 0-1 tamsayılı programlama modeli kurma | | | Hafta 5 | 0-1 tamsayılı programlama modeli çözme ve yorumlama | | | Hafta 6 | Ulaştırma modeli: Başlangıç çözüm yöntemleri | | | Hafta 7 | Ulaştırma modeli: Başlangıç çözüm yöntemleri | | | Hafta 8 | Ulaştırma modeli: Başlangıç çözüm yöntemleri | | | Hafta 9 | Arasınav | | | Hafta 10 | Ulaştırma modeli: Optimum çözüm yöntemleri | | | Hafta 11 | Ulaştırma modeli: Optimum çözüm yöntemleri | | | Hafta 12 | Ulaştırma modeli: Optimum çözüm yöntemleri | | | Hafta 13 | Kritik yol metodu | | | Hafta 14 | Kritik yol metodu | | | Hafta 15 | PERT yöntemi | | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| 1 | Yakıcı Ayan, Tuba, 2020, Yöneylem Araştırması-II ; Yayınlanmamış ders notları | | | |
| 1 | Baray Alp, Esnaf Şakir; 2017, Yöneylem Araştırması, Literatür Yayıncılık, (Çeviri: Taha A. , Hamdi, Operations Research an in Introduction, 6 th edition) | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | /04/2025 | 1 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | /05/2025 | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | | Sınıf dışı çalışma | 6 | 14 | 84 | | Arasınav için hazırlık | 11 | 2 | 22 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 10 | 3 | 30 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 180 |
|