| 
                
             | 
            
                 
                
    | IKT2002 | Makro İktisat - II | 3+0+0 | AKTS:6 |  | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi |  | Ders Duzeyi | Lisans |  | Yazılım Şekli | Zorunlu |  | Bölümü | EKONOMETRİ BÖLÜMÜ |  | Ön Koşul | Yok |  | Eğitim Sistemi | Yüz yüze  |  | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik |  | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Ezgi BADAY YILDIZ |  | Diğer Öğretim Üyesi | PROF. DR. Metin BERBER |  | Öğretim Dili | Türkçe |  | Staj | Yok |  |   |   | Dersin Amacı: |  | Öğrencilerin ana akım makro iktisat okullarının görüşlerini anlayabilme ve karşılaştırabilme becerilerini geliştirebilmektir. 
 |  
 | Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY |  | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler  : |   |    |  | ÖK - 1 :  | makro ekonomik terminolojiyi öğrenebilirler. | 1 - 3 | 1, |  | ÖK - 2 :  | makro iktisat teorisinin yapısını anlayabilirler. | 1 - 3 | 1, |  | ÖK - 3 :  | modern makro iktisat okullarını karşılaştırabilirler. | 1 - 3 | 1, |  | ÖK - 4 :  | güncel iktisadi olayları ve makro ekonomik politikaları analiz edebilirler. | 1 - 3 | 1, |  | ÖK - 5 :  | para ve maliye politikalarının etkilerini tartışabilirler. | 1 - 3 | 1, |  |  PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı   |  |   |    
			 | Klasik makro teori, Keynesyen makro teori, monetarist makro teori, yeni klasik makro teori, reel konjonktür teorisi, yeni Keynesyen makro teori, diğer makro iktisat okulları. |  
			 |   |   
 | Haftalık Detaylı Ders Planı |  |  Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak |  |  Hafta 1 | Klasik makro iktisat teori, giriş, Klasiklerin temel önerileri, istihdam ve üretimin belirlenmesi, Say Yasası, paranın miktar teorisi
 |  |  |  Hafta 2 | Klasik denge modelinin politika sonuçları, para politikası, maliye politikası  |  |  |  Hafta 3 | Keynesyen makro teori, giriş, Keynes'in Genel Teorisi, Keynes'in temel görüşleri, Keynes'in emek piyasası analizi, Keynes'in Say Yasasını reddetmesi,  Keynes ve paranın miktar teorisi, Keynes'in Genel Teorisi'sinin üç yorumu |  |  |  Hafta 4 | Ortodoks keynezyen okul, giriş, ortodoks keynezyen okul ve Keynes'in yeniden yorumlanması, IS-LM modeli, para piyasasında denge, mal piyasasında denge, Keynesyen modelde eksik istihdam dengesi   |  |  |  Hafta 5 | Paracı makro iktisat teori,giriş, paranın miktar teorisinin yeniden formüle edilmesi, para ve maliye politikası, uyumcu beklentili Phillips eğrisi  |  |  |  Hafta 6 | Paracı makro iktisat teori,uyumcu beklentili  Phillips eğrisi analizi, ödemeler bilançosu teorisine ve döviz kurunun belirlenmesi sürecine paracı yaklaşım |  |  |  Hafta 7 | Yeni klasik makro teori, giriş, yeni klasik makro modelin yapısı,rasyonel beklentiler hipotezi   |  |  |  Hafta 8 | Yeni klasik makro teori,rasyonel beklentiler hipotezinin sonuçları,yeni klasik makro teorinin politika sonuçları, para ve maliye politikası |  |  |  Hafta 9 | Arasınav |  |  |  Hafta 10 | Reel konjonktür teori, giriş,  temel öneriler, parasaldan reel konjonktür teorisine geçiş, tarihi açıdan reel konjonktür teorisi, rastgele değişmelere karşı konjonktür dalgaları, arz yönlü şoklar, reel konjonktür teori |  |  |  Hafta 11 | Reel konjonktür teori,reel konjonktür toplam talep-toplam arz modeli, reel konjonktür teorinin politika sonuçları, paranın yansızlığı |  |  |  Hafta 12 | Yeni keynezyen teori, giriş, yeni Keynesyen teorinin temel öneri ve özellikleri, parasal ve reel katılıklar, yeni Keynezyen konjonktür teorisi, hysteresis etkisi ve işsizlik, kısa Sınav |  |  |  Hafta 13 | Yeni keynezyen teori ve politika sonuçları, para politikası, maliye politikası |  |  |  Hafta 14 | Avusturya okulu, giriş, Avusturya okulu ve konjonktürel dalgalanmalar, Mises-Hayek modeli, rasyonel beklentilerin Avusturya yorumu |  |  |  Hafta 15 | Post-keynezyen okul, giriş, genel görüşler, rasyonel beklentilerin post-keynezyen yorumu,Avusturya ve post-keynezyen okullarının karşılaştırılması  |  |  |  Hafta 16 | Dönem sonu sınavı |  |  |   |   
 | 1 | Berber, M. 2016; Makro İktisat, Celepler Matbaacılık, Trabzon |  |  | 2 | Bocutoğlu, E. 2012; Karşılaştırmalı Makro İktisat Teoriler ve Politikalar, Murathan Yayınevi, Gözden Geçirilmiş 5. Baskı, Trabzon |  |  |   |   
 | 1 | Snowdan, B.; Vane, H.; Wynarczyk, P. 1994; A Modern Guide to Macroeconomics An Introduction to Competing Schools of Thought, Edward Elgar Publishing Limited, UK |  |  | 2 | Froyen, Richard T. 2005; Macroeconomics Theories and Policies, Eighth Edition, Pearson Prentice Hall, USA. |  |  |   |   
 |  Ölçme Yöntemi   |  | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) |  |  Arasınav |  9 |  04/2024 |  1 |  50 |  |  Dönem sonu sınavı |  16 |  06/2024 |  1 |  50 |  |   |   
 |  Öğrenci Çalışma Yükü  |  | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı |  |  Yüz yüze eğitim |  3 |  14 |  42 |  |  Sınıf dışı çalışma |  6 |  14 |  84 |  |  Arasınav için hazırlık |  7 |  3 |  21 |  |  Arasınav  |  1 |  1 |  1 |  |  Dönem sonu sınavı için hazırlık |  10 |  3 |  30 |  |  Dönem sonu sınavı |  2 |  1 |  2 |  | Toplam Çalışma Yükü |  |  | 180 |  
  
                 
             |