|
|
| EKO3007 | Yöneylem Araştırması - I | 3+0+0 | AKTS:6 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | EKONOMETRİ BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uzaktan Eğitim | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Tuba YAKICI AYAN | | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Bu dersin hedefi öğrencilere gerçek yaşam problemlerini modelleme ve rasyonel ve optimal çözüm metotları sunmaktır. Dersin sonunda öğrenciler problemleri anlama, modelleme, temel algoritmalarla çözme ve sonuçları yorumlama yeteneğine sahip olabileceklerdir. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | yöneylem araştırması ile ilgili temel kavramları öğrenecekler. | 1 - 2 | 1, | | ÖK - 2 : | gerçek yaşam problerini modelleyebilecekler. | 1 - 2 | 1, | | ÖK - 3 : | çeşitli yöneylem araştırması tekniklerini uygulayabilecekler. | 1 - 2 | 1, | | ÖK - 4 : | yöneylem araştırması teknikleri ile elde ettikleri bulguları ayrıntılı olarak yorumlayabilecekler. | 1 - 2 | 1, | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Model Kurma, Doğrusal programlama, Grafik çözüm metodu, Simpleks çözüm metodu, Doğrusal programlamada özel durumlar (çözümsüzlük, sınırsız çözüm, seçenekli optimal çözüm, serbest işaretli değişken durumu), Dual Simpleks metodu, İki aşamalı simpleks yöntemi, Dualite teorisi, Primal-dual ilişkisi, tamamlayıcı gevşeklik teoremi, Duyarlılık analizi. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Doğrusal Programlama Modelleri Kurma | | | Hafta 2 | Doğrusal Programlama Modelleri Kurma | | | Hafta 3 | Doğrusal Programlama Modelleri Kurma | | | Hafta 4 | Grafik çözüm metodu | | | Hafta 5 | Grafik çözüm metodu | | | Hafta 6 | Simpleks çözüm metodu | | | Hafta 7 | Simpleks çözüm metodu | | | Hafta 8 | Simpleks çözüm metodu | | | Hafta 9 | Arasınv | | | Hafta 10 | Doğrusal programlamada çözümsüzlük
Doğrusal programlamada sınırsız çözüm | | | Hafta 11 | Doğrusal programlamada seçenekli optimal çözüm
Doğrusal programlamada serbest işaretli değişken durumu | | | Hafta 12 | Dual Simpleks metodu, İki aşamalı simpleks yöntemi | | | Hafta 13 | Primal-dual ilişkisi, tamamlayıcı gevşeklik teoremi, Duyarlılık analizi | | | Hafta 14 | Duyarlılık analizi | | | Hafta 15 | Duyarlılık analizi | | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| 1 | Yakıcı Ayan, Tuba, 2020, Yöneylem Araştırması-I ; Yayınlanmamış ders notları | | | |
| 1 | Baray Alp, Esnaf Şakir; 2017, Yöneylem Araştırması, Literatür Yayıncılık, (Çeviri: Taha A. , Hamdi, Operations Research an in Introduction, 6 th edition) | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | /11/2024 | 1 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | /01/2025 | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | | Sınıf dışı çalışma | 6 | 14 | 84 | | Arasınav için hazırlık | 11 | 2 | 22 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 10 | 3 | 30 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 180 |
|