|  | 
 | IST3000 | Yöneylem Araştırması | 4+0+0 | AKTS:5 |  | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi |  | Ders Duzeyi | Lisans |  | Yazılım Şekli | Zorunlu |  | Bölümü | İSTATİSTİK ve BİLGİSAYAR BİLİMLERİ BÖLÜMÜ |  | Ön Koşul | Yok |  | Eğitim Sistemi | Yüz yüze |  | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik |  | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Türkan ERBAY DALKILIÇ |  | Diğer Öğretim Üyesi | DOÇ. DR. Orhan KESEMEN |  | Öğretim Dili | Türkçe |  | Staj | Yok |  |  |  | Dersin Amacı: |  | Bir sistemde ortaya çikan problemlere, sistemin denetlenebilir bilesenleri cinsinden bilimsel yöntem, teknik ve araçlarin uygulanmasiyla en iyi çözümün bulunmasi için olusturulan çözüm ve yorumlarin ögrencilere verilmesi | 
 | Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY |  | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler  : |  |  |  | ÖK - 1 : | ulaştırma ve atama problemleri için başlangıç temel çözümler belirleyip daha sonra bu problemlerin optimal çözümlerini elde edebilirler | 2 - 9 |  |  | ÖK - 2 : | Ağ analizi problemlerini çözebilir | 2 - 9 |  |  | ÖK - 3 : | kritik yol için zamanlama tablosu oluşturabilirler | 2 - 9 |  |  | ÖK - 4 : | bir oyun problemini cebirsel, grafik ve matris yöntemi ile çözebilirler | 2 - 9 |  |  | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı |  |  | 
 | Ulaştırma problemleri, atama problemleri, şebeke-ağ analizi, minimum (maksimum) akış algoritması, en kısa yol algoritması, proje yönetimi (PERT-CPM) , zamanlama tablosu, belirsizlik altında proje analizi, oyunlar kuramı, cebirsel, grafiksel, matris çözüm. |  |  | 
 | Haftalık Detaylı Ders Planı |  | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak |  | Hafta 1 | Temel Tanım ve Kavramlar. |  |  | Hafta 2 | Ulaştırma Modellerinin Tanımı. |  |  | Hafta 3 | Ulaştırma Modellerinin Çözümlenmesi. |  |  | Hafta 4 | Ulaştırma Problemlerinde Duyarlılık Çözümlemesi. |  |  | Hafta 5 | Atama Modeli ve çözüm teknikleri. |  |  | Hafta 6 | Ağ Analizleri: En Kısa Yol, En küçük yayılma |  |  | Hafta 7 | Ağ Analizleri:En büyük akış. |  |  | Hafta 8 | Proje Yönetimi: Kritik yol yöntemi (CPM) |  |  | Hafta 9 | Arasınav |  |  | Hafta 10 | Proje zamanlama tablosunun oluşturulması |  |  | Hafta 11 | Pert Analizi. |  |  | Hafta 12 | Karar Kuramı. |  |  | Hafta 13 | Oyunlar Kuramı: İki kişilik sıfır toplamlı oyunlar. |  |  | Hafta 14 | Hedef Programlama:Tek hedefli programlama, eşit ağırlıklı çok hedefli programlama. |  |  | Hafta 15 | Hedef Programlama:Öncelikli çok hedefli programlama, ağarlıklı öncelikli çok hedefli programlama. |  |  | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı |  |  |  | 
 | 1 | Hamdy A. TAHA, 2000; Yöneylem Araştırması, Literatür Yayınları, İstanbul. |  |  |  | 
 | 1 | Prof. Dr. Emin Zeki BAŞKENT, 2004; Yöneylem Araştırması, KTÜ Yayınları, Trabzon. |  |  | 2 | Prof. Dr. Ahmet ÖZTÜRK, 2004; Yöneylem Araştırması, Ekin Kitabevi, Bursa. |  |  |  | 
 | Ölçme Yöntemi |  | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) |  | Arasınav | 9 | 24/11/2021 | 1 | 50 |  | Dönem sonu sınavı | 16 | 14/01/2022 | 1 | 50 |  |  | 
 | Öğrenci Çalışma Yükü |  | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı |  | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 |  | Sınıf dışı çalışma | 4 | 14 | 56 |  | Arasınav için hazırlık | 15 | 1 | 15 |  | Arasınav | 1.5 | 1 | 1.5 |  | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 25 | 1 | 25 |  | Dönem sonu sınavı | 1.5 | 1 | 1.5 |  | Toplam Çalışma Yükü |  |  | 155 | 
 |