| 
                
             | 
            
                 
                
    | BIL3020 | Veri Bilimine Giriş | 3+0+0 | AKTS:4 |  | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi |  | Ders Duzeyi | Lisans |  | Yazılım Şekli |  Seçmeli |  | Bölümü | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ |  | Ön Koşul | Yok |  | Eğitim Sistemi | Yüz yüze  |  | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik |  | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Murat AYKUT |  | Diğer Öğretim Üyesi |  |  | Öğretim Dili | Türkçe |  | Staj | Yok |  |   |   | Dersin Amacı: |  | Bu ders kapsamında, veri biliminin temellerinin oluşturulması, veri ön işleme, veri azaltımı, öğrenme yaklaşımları ve veri görselleştirmenin uygulamalı olarak öğretilmesi hedeflenmektedir.							 |  
 | Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY |  | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler  : |   |    |  | ÖK - 1 :  | Veri biliminin temel kavramlarını öğrenir. | 1.1 | 1, |  | ÖK - 2 :  | Veri ön işleme, veri azaltımı ve veri artırma yöntemleri hakkında bilgi kazanabilir. | 1.1 | 1,3, |  | ÖK - 3 :  | Veriden öğrenme yaklaşımları hakkında bilgi kazanabilir. | 1.1 | 1,3, |  | ÖK - 4 :  | Öğrenme yöntemlerinin değerlendirme yaklaşımları hakkında bilgi kazanabilir. | 1.1 | 1, |  |  PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı   |  |   |    
			 | Giriş; Veri Tipleri; Veri Ön Hazırlama; Kayıp Veriyle Başa Çıkma; Gürültülü Veriyle Başa Çıkma; Veri Azaltımı; Veri Arttırma; Özellik Seçimi; Örnek Seçimi; Aykırı Değer Kaldırma; Ayrıklaştırma; Danışmanlı Öğrenme; Regresyon Modelleme; Danışmansız Öğrenme; Model Değerlendirme; Birliktelik Kuralları; Veri Özetleme ve Görselleştirme.							 |  
			 |   |   
 | Haftalık Detaylı Ders Planı |  |  Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak |  |  Hafta 1 | Giriş, Veri Tipleri |  |  |  Hafta 2 | Veri Ön Hazırlama, Kayıp Veri, Gürültülü Veri |  |  |  Hafta 3 | Veri Azaltımı: Özellik Seçimi |  |  |  Hafta 4 | Veri Azaltımı: Örnek Seçimi, Ayrıklaştırma |  |  |  Hafta 5 | Veri Arttırma |  |  |  Hafta 6 | Aykırı Değer Kaldırma |  |  |  Hafta 7 | Danışmanlı Öğrenme; Lojistik Regresyon, kNN, Karar Ağaçları |  |  |  Hafta 8 | Danışmanlı Öğrenme: Naive Bayes, SVM, Topluluk Öğrenme |  |  |  Hafta 9 | Arasınav / Ödev |  |  |  Hafta 10 | Regresyon Modelleme |  |  |  Hafta 11 | Danışmansız Öğrenme: K-Ortalama, Beklenti Büyütme, Hiyerarşik Kümeleme |  |  |  Hafta 12 | Model Değerlendirme |  |  |  Hafta 13 | Birliktelik Kuralları: Apriori, FP-Growth, İşbirlikçi Filtreleme |  |  |  Hafta 14 | Metin Madenciliğinin Temelleri |  |  |  Hafta 15 | Veri Özetleme ve Görselleştirme |  |  |  Hafta 16 | Dönemsonu Sınavı |  |  |   |   
 | 1 | Larose, C. D., Larose, D. T. 2019; Data Science Using Python and R, Wiley Publishing, 256 pages.					
 |  |  |   |   
 | 1 | Garcia, S., Luengo, J., Herrera, F. 2015; Data Preprocessing in Data Mining, Springer, 320 pages. |  |  | 2 | Igual, L., Seguí, S. 2017; Introduction to Data Science: A Python Approach to Concepts, Techniques and Applications, Springer, 218 pages. |  |  |   |   
 |  Ölçme Yöntemi   |  | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) |  |  Ödev |  11 |   |  2 |  50 |  |  Dönem sonu sınavı |  15 |   |  2 |  50 |  |   |   
 |  Öğrenci Çalışma Yükü  |  | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı |  |  Yüz yüze eğitim |  3 |  14 |  42 |  |  Sınıf dışı çalışma |  3 |  14 |  42 |  |  Ödev |  8 |  1 |  8 |  |  Dönem sonu sınavı için hazırlık |  6 |  1 |  6 |  |  Dönem sonu sınavı |  2 |  1 |  2 |  | Toplam Çalışma Yükü |  |  | 100 |  
  
                 
             |